Au fost alesi castigatorii competitiei internationale PowerUp!

27 noiembrie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

HeatVentors din Ungaria este câștigătorul ediției de anul acesta a competiției internaționale PowerUp! pentru start-up-urile din domeniul inovațiilor legate de energie. Rita Farkas și Zoltán Andrássy au prezentat o soluție care permite stocarea energiei termale cu ajutorul materialelor de schimbare a fazelor care pot salva până la 90% spațiu și până la 20-40% energie cu 0,5-2 ani rată de recuperare a investiției.

Tehnologia are o varietate de aplicații pentru stocarea energiei termale: de la tehnologii de înghețare la aplicații de răcire și încălzire pentru confort, surse de energie regenerabilă, tehnologii industriale și termocentrale solare concentrate. HeatVentors a fost premiat cu 20.000 euro și are șansa de a participa la prestigiosul accelerator Highway®.

”Echipa câștigătoare răspunde uneia dintre cele mai mari nevoi din sectorul energetic: nevoia de noi soluții eficiente de stocare a energiei. Pentru noi, acest aspect constituie cea mai mare provocare în acest moment”, menționează Łukasz Świercz, Business Creation Officer al InnoEnergy pentru Europa Centrală și președintele juriului.

Locul doi și premiul de 10.000 euro a fost câștigat de către FLASC din Malta, un dispozitiv de stocare a energiei care se integrează într-o platformă flotantă, în timp ce locul trei și premiul de 5.000 euro a mers către VIA ALTA din Republica Cehă, o tehnologie pentru producția de biocombustibil din deșeuri biodegradabile.

În timpul finalei din Budapesta care a avut loc pe 22 noiembrie 2017, cele mai bune 12 start-up-uri au prezentat soluțiile lor inovatoare juriului, investitorilor și reprezentanților mass-media. Echipele au fost formate din câștigătorii finalelor regionale care au avut loc în Ungaria, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Lituania, Letonia, Estonia, România, Bulgaria, Croația și Grecia. Finaliștii au fost selectați din 158 de echipe din 24 de țări din Europa Centrală care s-au alăturat acestei competiții. Miza concursului a fost una ridicată datorită accesului oferit câștigătorului la acceleratorul Highway, acesta fiind unul dintre cele mai bune programe din industria cleantech din Europa. România a fost reprezentantă de către Andrei Toma, cu proiectul HOMEPOD.

”Oferim sprijin în mod activ, verificăm modelul de business și dacă compania necesită un agent de vânzări. Încercăm să nu interferăm ci doar să oferim soluții și să deschidem uși către afacerea noastră și către partenerii noștri academici din întreaga Europă. Acesta este obiectivul principal a competiției PowerUp!”, menționează Jakub Miler, organizatorul acestei competiții și CEO Inno Energy Europa Centrală.

Participarea la Highway a fost acordată de Mebius, câștigătorul Wild Card, premiu special oferit din partea partenerului global – MOL Group.

Zsolt Winkler, șeful Centrului Open Innovation, Grupul MOL, spune: ”Strategia noastră ambițioasă și transformațională pentru anul 2030 este construită pe premisa că progresele înregistrate în tehnologie și noile obiceiuri de consum au schimbat fundamental întreaga industrie. Pentru a ține pasul cu tendințele globale și provocările externe, MOL dorește să facă parte dintr-un ecosistem de inovare prin colaborare, deoarece vedem inovația ca fiind una dintre modalitățile de a răspunde rapid nevoilor clienților în schimbare. Prin urmare, Grupul MOL intenționează să aibă o mai mare deschidere pentru noi afaceri și caută noi parteneriate. Suntem fericiți să fim sponsorul principal pentru competiția PowerUp! și să vedem atâtea idei inspiraționale materializate în regiunea noastră. Aș dori să îi felicit pe toți cei care au participat și le dorim mult noroc câștigătorilor”.

Juriul a fost inclus din:  György Bacsa, SVP Group Strategy și Business Development, MOL Group; Viktor Miškovský, Investment Director, Inven Capital; Matias Torrellas, Portfolio Manager, InnoEnergy, Łukasz Świercz, Business Creation Officer, InnoEnergy Europa Centrală, președintele juriului și Agnieszka Wasilewska-Semail, CEO, Rafako S.A., care a evaluat nivelul competiției ca:

”Consider că nivelul participanților la marea finală este unul foarte ridicat. Scopul ideilor prezentate a fost foarte larg dar cel mai important este faptul că fiecare dintre acestea poate contribui la îmbunătățirea nivelului de curățenie al mediului nostru, iar acest lucru descrie cel bine întreaga competiție. Asemenea RAFAKO, căutăm soluții pentru energia distribuită și economia circulară. Vom fi foarte atenți la companiile prezentate astăzi și cu siguranță vom coopera cu unele dintre ele.”

Audiența a avut șansa de a-l asculta pe Jonas Kjellberg, unul dintre co-fondatorii Skype și investitor în capital de risc.

Ceea ce face PowerUp! să se diferențieze de celelalte competiții pentru start-up-uri sunt bootcamp-urile: înainte de marea finală, participanții au petrecut două zile verificând modelul lor de business și lucrând asupra abilităților de prezentare. Antrenorii și mentorii au lucrat cu traineri din Europa Centrală experți în afacerile de business, precum Gleb Maltsev din Estonia, Rafał Szczepanik din Polonia și Costas Troulos, Grecia.

”Workshop-urile din timpul bootcamp-urilor au permis verificarea percepției asupra businessului. A fost o experiență valoroasă excepțională. Suntem mândrii cu această victorie și credem că am realizat o afacere bună”, spune Zoltán Andrássy, reprezentantul HeatVentors.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Stofele de mobilier la control Stofele de mobilier la control
Circa 7.000 de vizitatori au participat la editia de primavara a Imobiliarium Circa 7.000 de vizitatori au participat la editia de primavara a Imobiliarium
BenQ lanseaza EW277HDR, un monitor dedicat pasionatilor de divertisment BenQ lanseaza EW277HDR, un monitor dedicat pasionatilor de divertisment
Noile tendinţe în amenajare propuse de colecţiile Cesarom 2013 Noile tendinţe în amenajare propuse de colecţiile Cesarom 2013
Black Friday la Miele: clientii isi aleg singuri reducerile Black Friday la Miele: clientii isi aleg singuri reducerile
Sony isi anunta prezenta digitala la CES 2021 Sony isi anunta prezenta digitala la CES 2021

Vezi mai multe articole