MasterEase contribuie decisiv la constructia Tunelului “de Champel” din Geneva, Elvetia

09 noiembrie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Pe parcursul construcției Tunelului “de Champel” din Geneva, MasterEase de la Master Builders Solutions® a redus semnificativ viscozitatea betonului, făcându-l mai puțin lipicios și, prin urmare, mai ușor de pompat și de aplicat. Acesta este un avantaj semnificativ pentru aplicațiile din beton pulverizat, ceea ce a calificat MasterEase drept superplastifiantul perfect pentru betonul pulverizat. În plus, MasterEase UG 3904 crește timpul de prelucrare și, atunci când este aplicat, betonul se întărește mai uniform pe peretele tunelului.

Datorită utilizării MasterEase, contractorul elvețian de tuneluri, Marti Tunnelbau AG, a reușit să treacă la un ciment mai economic pentru construirea acestui tunel. Inițial, schimbarea cimentului a venit cu provocările sale: "Combinația dintre noul ciment și vechiul superplastifiant a creat probleme, din cauza timpului redus de prelucrare", a declarat Nicole Kölbener, Construction Manager la Marti Tunnelbau. "După numai o oră, fluiditatea era prea scăzută."

René Bolliger, Head of Underground Construction pentru Germania, Austria și Elveția, în cadrul BASF, a recomandat specialistului în tuneluri și furnizorului de ciment, Holcim, să adauge superplastifiantul MasterEase UG 3904.

Kölbener este încântată de rezultat: "Mulțumită MasterEase UG 3904, avem un produs care funcționează foarte bine cu betonul utilizat și care ne-a permis să schimbăm sursa de ciment, determinând, astfel, o creștere a profitabilității cu 5%."

Fabien Cerf, Head of Sales Geneva, în cadrul Holcim Elveția, subliniază beneficiul pentru mediu: "Ne aflăm acum în situația optimă, în care cimentul provine de la o fabrică ce se află la doar câțiva kilometri distanță." Aceasta elimină necesitatea transportului de la 350 de kilometri distanță, unde se afla fabrica de ciment anterioară. "Prin schimbarea cimentului, am reușit să reducem costurile și să obținem o reducere a dioxidului de carbon de 6%", spune Cerf.

Pentru Bolliger, rezultatul de succes al acestui proiect demonstrează cât de important este ca toți partenerii proiectului să coopereze îndeaproape: "Tocmai în asta constă puterea noastră. Le oferim clienților noștri asistență la fața locului și suntem întotdeauna disponibili. Drept rezultat, suntem capabili să lucrăm împreună în situații dificile, pentru a găsi cea mai bună soluție."

Povestea de succes a MasterEase UG 3904 în construcția Tunelului “de Champel" face parte din campania de sustenabilitate demarată de Master Builders Solutions – "Quantified Sustainable Benefits – Reduce Your Footprint and Boost Your Bottom Line". Această campanie a fost lansată în întreaga Europa în 2017 și se axează pe proiecte care au permis clienților să-și îmbunătățească productivitatea, reducând, în același timp, costurile și impactul asupra mediului, datorită soluțiilor chimice avansate ale BASF.

În colaborare cu clienții săi din Europa, experții Master Builders Solutions de la BASF folosesc un logo și un website dedicat pentru a prezenta referințe de proiecte specifice, în care chimia de înaltă calitate crește productivitatea, reduce costurile de operare și impactul asupra mediului, pentru client. Datorită instrumentelor de evaluare validate extern, precum Analiza eco-eficienței BASF (BASF’s Eco-Efficiency Analysis) sau Analizatorul ciclului de viață (Life Cycle Analyzer), aceste realizări pot fi cuantificate.

Tunelul “de Champel" face parte din proiectul CEVA. Ruta feroviară va conecta stația Cornavin din Geneva cu Eaux-Vives și Annemasse din Franța și se preconizează că va fi funcțională în 2019.

Alte proiecte de succes ale campaniei de sustenabilitate a Master Builders Solutions pot fi găsite la: www.sustainability.master-builders-solutions.basf.com/ro.

Pentru mai multe detalii despre produsele Master Builders Solutions, vă rugăm să vizitați: www.master-builders-solutions.basf.com.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

A sasea editie a competitiei regionale Premiile VELUX pentru arhitecti si-a desemnat castigatorii A sasea editie a competitiei regionale Premiile VELUX pentru arhitecti si-a desemnat castigatorii
Al doilea magazin Miele din Bucuresti, Miele Point Dorobanti, a inregistrat vanzari de 400.000 de euro, in primul an de la deschidere Al doilea magazin Miele din Bucuresti, Miele Point Dorobanti, a inregistrat vanzari de 400.000 de euro, in primul an de la deschidere
Cu cat se inchiriaza cele 1.000 de apartamente noi nevandute - 07 August 2009 Cu cat se inchiriaza cele 1.000 de apartamente noi nevandute - 07 August 2009
Legislatia aferenta Fondului Proprietatea, in dezbatere publica Legislatia aferenta Fondului Proprietatea, in dezbatere publica
Cum sa ne amenajam gradina Cum sa ne amenajam gradina
TeraPlast S.A., cresteri in linie pe toate companiile din grup in primul trimestru TeraPlast S.A., cresteri in linie pe toate companiile din grup in primul trimestru

Vezi mai multe articole