Preturile apartamentelor

28 aprilie, 2005

comenteaza trimite unui prieten printeaza

 

...au crescut pana au disparut

Dupa ce au crescut pana la limite halucinante, preturile de pe piata imobiliara incep sa dispara cu totul. Exista agentii unde cererile si ofertele nu mai sunt insotite de pret. Fenomenul este sesizabil si in cazul a aproape jumatate dintre anunturile imobiliare. Piata apartamentelor intrase de multa vreme in moarte clinica. Preturile facusera ca cererea aproape sa nu mai existe. In timp ce profetii promiteau ca preturile vor creste in continuare, agentii imobiliari erau deja ingrijorati. Ramasesera doua optiuni: scadere naturala sau crah. Cu toate acestea, ofertele proprietarilor au continuat sa ignore realitatea. Preturile s-au tot umflat, insa pana la urma au inceput sa dispara. Presedintele Asociatiei Romane a Agentilor Imobiliari, Liviu Ureche, spune ca fenomenul este cauzat de "preturile nejustificat de mari". Lipsa preturilor lasa de inteles ca este loc de negociere, explica Ureche. "Afisarea unui pret este ceva psihologic. In momentul in care preturile sunt negociabile, acest lucru ar putea sa fie in favoarea tranzactiei. Cind pretul afisat este mare, pe clienti nici macar nu ii mai intereseaza sa vada locatia". Conform presedintelui ARAI, proprietarii de apartamente au inteles ca estimarile referitoare la cresterile de preturi de la inceputul anului nu au fost reale si nu au facut decit sa duca la blocarea pietei. Ca urmare a acestei "strategii" piata imobiliara a inceput sa se dezmorteasca. Numarul tranzactiilor este in crestere, iar preturile in scadere, ne-a declarat Liviu Ureche. Acesta spune ca tendinta va continua, si aduce ca argument faptul ca un apartament cu doua camere ajunsese sa coste cat o casa nou construita.

 

(Cotidianul)

 

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

ANL ANL
Plata portarului de bloc este obligatorie pentru toti locatarii Plata portarului de bloc este obligatorie pentru toti locatarii
Laurent Jacquemin, noul CEO al Ariston Thermo Group Laurent Jacquemin, noul CEO al Ariston Thermo Group
sinistrati sinistrati
Sectorul privat, principalul motor de crestere al vanzarilor pentru cazanele ELCO Sectorul privat, principalul motor de crestere al vanzarilor pentru cazanele ELCO
Locuintele ANL, cumparate de tineri Locuintele ANL, cumparate de tineri

Vezi mai multe articole