Ieftinirile ajung pana la 40%
Pentru ca doresc sa scape de stocurile acumulate la final de an, comerciantii de mobila au trecut in aceasta perioada la importante reduceri de preturi. Fie ca desfac produse de lux, fie ca se adreseaza consumatorului cu venituri medii, in marea majoritate a magazinelor de profil preturile sunt si cu pana la 40% mai mici decat la finele anului trecut.
Batalia pe preturi mici
Compania care a dat anul acesta tonul ieftinirilor la mobilier, printr-o campanie publicitara sustinuta, este Mobexpert. In vederea lichidarii stocurilor, compania a redus preturile cu pana la 40%, cele mai ieftine produse fiind la ora actuala bucatariile, dormitoarele sau bibliotecile. In paralel cu lichidarile, au loc si promotii, in cazul acestora preturile diminuandu-se cu 10%.
De ieftiniri se pregateste insa si principalul competitor, Elvila, care va taia din pret incepand cu data de 20 luna aceasta. „Campania se va baza pe megareduceri la peste 50 de produse de mobilier din colectia actuala. Produsele care vor avea megareduceri vor fi din cadrul tuturor grupelor de produse comercializate de firma noastra, acoperind categorii diverse de mobilier pentru casa”, sustin reprezentantii companiei. Ofertele Elvila vor dura pana pe 31 martie, in limita stocurilor disponibile si vor fi comunicate prin campanii publicitare.
Ieftiniri de lux
Cu preturi mai mici au intampinat noul an si comerciantii de mobilier de lux. „Datorita stocurilor destul de mari, avem acum reduceri de preturi de pana la 40%, in special la canapele”, ne-a declarat Robert Cumpata, marketing assistant la Gruppo Roma.
Aceeasi politica o practica in aceasta perioada si producatorii de mobila la comanda. „Acum lucram cu preturi mai mici decat anul trecut pentru ca in ianuarie si februarie vanzarile sunt mai slabute. In functie de comanda, preturile pot fi si cu 10-15% mai mici. Spre exemplu, daca anul trecut vindeam un dormitor cu aproximativ 65 de milioane, acum acesta costa in jur de 50 de milioane de lei”, ne-a declarat Petre Petre, directorul Mob Design, o firma care produce mobila pe comanda.
Ce se castiga si ce se pierde
Reducerea preturilor in vederea eliminarii stocurilor reprezinta pentru comercianti atat un mod de a-si atrage clienti, cat si posibilitatea de a-si improspata marfa. Dezavantajul ar fi ca, de multe ori, sunt nevoiti sa vanda sub costuri. „Pentru a face reduceri, noi mergem pe pierdere, dar avem nevoie de spatiu pentru a aduce marfa noua”, explica Cumpata.
Pentru consumatori insa aceste reduceri sunt bine-venite, mai ales imediat dupa Sarbatori. Dezavantajul in cazul acestora ar fi ca produsele astfel achizitionate nu sunt, de obicei, printre cele mai noi modele de pe piata.
Sursa: Evenimentul zilei
Comentarii
Nu exista comentarii.