Divizia adezivi comerciali si profesionali ar putea aduce, anul acesta, grupului Henkel Romania venituri de 60 milioane de euro, cu aproximativ 30% peste nivelul raportat in 2006. Anul trecut, din cifra de afaceri de 104 milioane de euro, circa 45 milioane au fost asigurati de aceasta divizie, a declarat pentru Business Standard Iulian Mangalagiu, Business Unit Manager Henkel Romania.
Fabrica din comuna Pantelimon ar putea produce, conform lui Mangalagiu, in acest an, cu 25% mai mult, respectiv 250.000 de tone comparativ cu 200.000 de tone anul trecut. "Iarna blanda a sporit productia. Liniile de productie din Bucuresti vor realiza anul acesta circa 250.000 de tone. In aceasta perioada, din fabrica pleaca zilnic 120 de tiruri cu materiale. Piata va creste cel putin ca anul trecut, insa trebuie sa fim atenti la estimari, avand in vedere ca a doua jumatate a anului presupune circa 60% din vanzarile de pe piata, deoarece in aceasta perioada se incheie lucrarile si se consuma foarte multe materiale", a precizat Mangalagiu.
El crede ca din gama de materiale de constructii Henkel cel mai mare potential de crestere il vor avea termosistemele. "Aici e concurenta cea mai mare si tot in acest sector investim cele mai multe resurse. Pe aceasta piata vor intra cel putin cinci noi jucatori
in acest an. Si producatorii de vopsele ambaleaza adezivi de termosistem, pentru a oferi un sistem complet. Pe aceasta piata cred ca se va pastra un ritm de crestere de circa 50%", a adaugat acesta.
Pe termoizolatii sunt circa 20 de jucatori la nivel national. Piata are o valoare de circa 50 milioane de euro. Ponderea cea mai mare a termoizolatiilor apartine constructiilor noi. Henkel produce adezivi pentru gresie si faianta, sisteme de hidro si termoizolatii, gleturi de pereti, produse pentru pardoseli si chituri de rosturi. Cea mai importanta parte din productie o reprezinta adezivii, pe aceasta piata Henkel avand o cota de peste 45%. Piata de adezivi de gresie si faianta are o valoare de 50-60 mil. euro, principalii competitori ai Henkel fiind: Multistar si Baumit. Pe piata sunt circa 15 jucatori mari.
Din productia de materiale de constructii Henkel circa 10% merg la export in tari ca Bulgaria si Republica Moldova.
La sfarsitul anului 2006 a fost finalizata fuziunea companiilor Henkel Romania si Henkel Bautechnik Romania. Henkel Romania a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 104 milioane de euro, in crestere cu 34% fata de 2006 si un profit de 13,5 milioane de euro. Henkel Romania activeaza pe urmatoarele domenii: detergenti si produse de ingrijirea locuintei, cosmetice si produse de toaleta, adezivi comerciali si profesionali si tehnologii. Cele mai cunoscute branduri din portofoliul diviziei Adezivi Tehnologii sunt: Ceresit, Thomsit, Moment, Pritt, Loctite si Teroson. Grupul Henkel a realizat la nivel mondial in 2006 vanzari de 12,74 miliarde de euro, in crestere cu 6% fata de anul precedent. Henkel Romania s-a situat pe locul trei in cadrul Henkel CEE in ceea ce priveste ritmul de crestere in 2006, dupa Ucraina si Bulgaria si inaintea Rusiei.
"Aici e concurenta cea mai mare si tot in acest sector investim cele mai multe resurse. Pe aceasta piata vor intra cel putin cinci noi jucatori in acest an. "Iulian Mangalagiu Business Unit Manager Henkel Romania
Sursa: Business standard
Comentarii
Nu exista comentarii.