Sistemele sanitare traseaza cu linii albe, intr-un stil minimalist, ultima camera dintr-o locuinta moderna in care inovatia nu are gust fara confort.
Inaugurate in Roma antica, baile au fost considerate imorale la caderea Imperiului, obtinandu-si abia mai tarziu statutul de indispensabil. Producatorii si distribuitorii de sisteme sanitare se confrunta astazi nu numai cu mania utilitatii, dar si cu cea a confortului si a stilului, intersectandu-se si cu aria terapeutica. Desi sistemele sanitare de lux sunt achizitionate de o clasa restransa, acestea inaugureaza un nou concept care inglobeaza nu numai un nivel de viata, dar si un model de business. Persoanele active si moderne apreciaza sistemele sanitare care necesita intretinere usoara, iar adeptii luxului adauga la acestea o tehnologie aparte.
"Baia trebuie sa fie un simbol al curateniei, al simplitatii si al inovatiilor tehnologice surprinzatoare", spune Denisa Stefanescu, asistent de comunicare la Delta Distribution, unul dintre cei mai mari distribuitori de placi ceramice si obiecte sanitare.
"Baia trebuie sa fie un simbol al curateniei, al simplitatii si al inovatiilor tehnologice surprinzatoare", spune Denisa Stefanescu, asistent de comunicare la Delta Distribution, unul dintre cei mai mari distribuitori de placi ceramice si obiecte sanitare.
Reprezentantii companiei Delta Distribution au inregistrat in acest an vanzari importante si la produsele cu design deosebit, semnate de nume marcante si adresate clasei premium. Printre acestea se numara chiar si cele in forme geometrice precum Verso - Catalano sau lavoare asimetrice, boluri si lavoare pentru incastrat in blat, cum este modelul Palomba - Laufen. Printre caracteristicile tehnice ale produselor de lux se numara inchidere automata lenta sau tratare antibacteriana a capacului, potrivit reprezentantilor Delta Distribution.
Ca urmare a dezvoltarii clasei de consumatori premium, compania Mondial, parte a grupului german Villeroy&Boch, va lansa o noua colectie de sisteme
sanitare. "In prezent portofoliul de produse Mondial se adreseaza doar segmentelor economic si mediu, insa in viitorul apropiat se va lansa o noua colectie care se va adresa unui target mai inalt de cumparatori. Aceste produse vor avea un design adaptat cerintelor pietei si caracteristici tehnice comparative cu ale produselor de lux", spune Sorin Garz, directorul de vanzari al Mondial. Mondial a pornit in Romania de la o cota de piata de 17% in 1999 si a ajuns astazi la 45 %, potrivit propriilor estimari.
In 2006, Mondial a introdus pe piata gama wellness, a carei caracteristica principala este relaxarea, potrivit reprezentantilor companiei. "Echilibrul si supletea formelor, varietatea dimensiunilor si materialul acryl sunt tot atatea atuuri pentru confort, adaptabilitate si intretinere usoara", precizeaza Garz.
Potrivit acestuia, ultimele trenduri in ceea ce priveste amenajarea bailor se caracterizeaza printr-un design simplu, minimalist si un grad cat mai inalt de functionalitate.
Culoarea alba, in continuare cea mai cautata
In continuare, culoarea alba este bestseller-ul jucatorilor de pe piata obiectelor sanitare. In cazul Mondial, aceasta intruneste 91,5% din vanzarile totale de obiecte sanitare, urmata la o distanta categorica de bleu, cu o cota de 2%. Compania Mondial detine o fabrica la Lugoj cu aproape 1.000 de angajati si a inregistrat anul trecut afaceri de 32,4 milioane de euro, in crestere de 25%. Pentru 2007 se estimeaza o cifra de afaceri de 33,5 milioane de euro.
"Ne-am propus pentru acest an o crestere de 3,4%, dictata de capacitatile actuale de productie si nu in principal de cererea crescanda a pietei fata de marca Mondial. Cresterea pe primul trimestru, doar pe piata Romaniei, este de 16% fata de perioada similara a anului trecut", mai spune Garz.
Si reprezentantii companiei SSAB au observat inclinarea spre stilul minimalist, cat si ponderea foarte mare a culorii alb. "In continuare se poarta un stil minimalist, curat, fara curbe inutile care se regaseste atat la mobiliere, cat si la cabine si obiectele de portelan", spune Catalina Pruteanu, directorul de vanzari al companiei SSAB Impex. Nu intamplator, cele mai vandute obiecte sanitare ale companiei sunt cele suspendate.
"Acestea ofera mai mult spatiu baii. Totodata, se prefera chiuvetele cu mobilier in locul celor simple pentru ca au mai mult spatiu de depozitare. S-a mai observat o predilectie catre chiuvetele din rasina cu un design mai special decat cele din portelan", precizeaza Pruteanu.
Pentru mobiliere se mai poarta foarte mult wenge (maroniu inchis), dar si teak (galben-maroniu), rosu si negru, potrivit reprezentantilor SSAB Impex. Tendintele nu se sustrag de la linia prezentata pana acum, ci sunt o prelungire a acesteia.
"La mobiliere pentru baie ultimul trend este teak-ul cu diverse combinatii de culori, in timp ce la chiuvete noutatea este rasina cu portelan la interior, iar la cabinele de dus se manifesta o tendinta catre cuve din rasina incastrate in pardoseala sau aparente, cu dus care da senzatia unei ploi care cade din tavan si cu diverse dotari gen cromoterapie, sauna, hamam", adauga Pruteanu.
Tendinta spre relaxare si spre efecte terapeutice se manifesta mai ales in cazul produselor de lux. Astfel, cazile si cabinele de dus furnizate de catre SSAB Impex segmentului premium sunt realizate in cooperare cu un institut de medicina din Madrid.
Luxul, destinat oamenilor de afaceri
"Clientii produselor premium sunt persoane care detin o afacere proprie sau salariati ai unor companii multinationale ale caror venituri sunt foarte mari. Clientii exclusivisti reprezinta maximum 10% din clientela noastra permanenta", precizeaza directorul de vanzari al companiei SSAB Impex. Produsele din segmentul premium presupun insa nu numai venituri mai mari, dar si spatii generoase pentru a putea fi montate, crede Pruteanu de la SSAB Impex.
Sistemele sanitare asigura circa 50% din afacerile SSAB Impex. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ sase milioane de euro, iar anul acesta estimeaza o crestere pana la 8,5 milioane de euro. Reprezentantii Delta Distribution completeaza lista celor care se orienteaza catre produsele de lux.
"In general oamenii de afaceri achizitioneaza obiecte sanitare de lux, dar nu aleg intotdeauna ei produsele, ci arhitectii sau designerii lor, si le folosesc in special pentru amenajarea propriei bai. De asemenea, avem clienti care au achizitionat produse de lux pentru institutii, pentru blocuri cu apartamente de lux sau pentru hoteluri sau pensiuni de lux", spun reprezentantii Delta Distribution.
"Cresterea este o urmare a extinderii retelei de magazine proprii care s-a efectuat la inceputul anului, dar si ca urmare a maririi retelei de distributie", conchide Pruteanu. Printre tendintele remarcate de compania Delta Distribution sunt atat insertia de culoare a lavoarului, precum si formele geometrice.
"Formele geometrice urmeaza ultimele tendinte in amenajarea camerelor de baie, urmate de insertia de culoare a lavoarului (seria I Maestri - Catalano). Ar mai putea fi mentionate lavoarele de sticla in diferite forme, ca un bol sau patrate. Totodata, au inceput sa aiba o pondere vizibila pe piata autohtona mobilierele de baie in diferite forme si culori, cat si cele realizate dintr-un material tot mai variat cum ar fi pielea naturala", spune Denis Stefanescu de la Delta Distribution.
Compania Delta Distribuition a inregistrat anul trecut afaceri de circa 31 de milioane de euro, aproximativ 7% din cifra de afaceri a companiei fiind reprezentata de vanzarile obiectelor sanitare.
Ca urmare a dezvoltarii clasei de consumatori premium, compania Mondial, parte a grupului german Villeroy&Boch, va lansa o noua colectie de sisteme
sanitare. "In prezent portofoliul de produse Mondial se adreseaza doar segmentelor economic si mediu, insa in viitorul apropiat se va lansa o noua colectie care se va adresa unui target mai inalt de cumparatori. Aceste produse vor avea un design adaptat cerintelor pietei si caracteristici tehnice comparative cu ale produselor de lux", spune Sorin Garz, directorul de vanzari al Mondial. Mondial a pornit in Romania de la o cota de piata de 17% in 1999 si a ajuns astazi la 45 %, potrivit propriilor estimari.
In 2006, Mondial a introdus pe piata gama wellness, a carei caracteristica principala este relaxarea, potrivit reprezentantilor companiei. "Echilibrul si supletea formelor, varietatea dimensiunilor si materialul acryl sunt tot atatea atuuri pentru confort, adaptabilitate si intretinere usoara", precizeaza Garz.
Potrivit acestuia, ultimele trenduri in ceea ce priveste amenajarea bailor se caracterizeaza printr-un design simplu, minimalist si un grad cat mai inalt de functionalitate.
Culoarea alba, in continuare cea mai cautata
In continuare, culoarea alba este bestseller-ul jucatorilor de pe piata obiectelor sanitare. In cazul Mondial, aceasta intruneste 91,5% din vanzarile totale de obiecte sanitare, urmata la o distanta categorica de bleu, cu o cota de 2%. Compania Mondial detine o fabrica la Lugoj cu aproape 1.000 de angajati si a inregistrat anul trecut afaceri de 32,4 milioane de euro, in crestere de 25%. Pentru 2007 se estimeaza o cifra de afaceri de 33,5 milioane de euro.
"Ne-am propus pentru acest an o crestere de 3,4%, dictata de capacitatile actuale de productie si nu in principal de cererea crescanda a pietei fata de marca Mondial. Cresterea pe primul trimestru, doar pe piata Romaniei, este de 16% fata de perioada similara a anului trecut", mai spune Garz.
Si reprezentantii companiei SSAB au observat inclinarea spre stilul minimalist, cat si ponderea foarte mare a culorii alb. "In continuare se poarta un stil minimalist, curat, fara curbe inutile care se regaseste atat la mobiliere, cat si la cabine si obiectele de portelan", spune Catalina Pruteanu, directorul de vanzari al companiei SSAB Impex. Nu intamplator, cele mai vandute obiecte sanitare ale companiei sunt cele suspendate.
"Acestea ofera mai mult spatiu baii. Totodata, se prefera chiuvetele cu mobilier in locul celor simple pentru ca au mai mult spatiu de depozitare. S-a mai observat o predilectie catre chiuvetele din rasina cu un design mai special decat cele din portelan", precizeaza Pruteanu.
Pentru mobiliere se mai poarta foarte mult wenge (maroniu inchis), dar si teak (galben-maroniu), rosu si negru, potrivit reprezentantilor SSAB Impex. Tendintele nu se sustrag de la linia prezentata pana acum, ci sunt o prelungire a acesteia.
"La mobiliere pentru baie ultimul trend este teak-ul cu diverse combinatii de culori, in timp ce la chiuvete noutatea este rasina cu portelan la interior, iar la cabinele de dus se manifesta o tendinta catre cuve din rasina incastrate in pardoseala sau aparente, cu dus care da senzatia unei ploi care cade din tavan si cu diverse dotari gen cromoterapie, sauna, hamam", adauga Pruteanu.
Tendinta spre relaxare si spre efecte terapeutice se manifesta mai ales in cazul produselor de lux. Astfel, cazile si cabinele de dus furnizate de catre SSAB Impex segmentului premium sunt realizate in cooperare cu un institut de medicina din Madrid.
Luxul, destinat oamenilor de afaceri
"Clientii produselor premium sunt persoane care detin o afacere proprie sau salariati ai unor companii multinationale ale caror venituri sunt foarte mari. Clientii exclusivisti reprezinta maximum 10% din clientela noastra permanenta", precizeaza directorul de vanzari al companiei SSAB Impex. Produsele din segmentul premium presupun insa nu numai venituri mai mari, dar si spatii generoase pentru a putea fi montate, crede Pruteanu de la SSAB Impex.
Sistemele sanitare asigura circa 50% din afacerile SSAB Impex. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ sase milioane de euro, iar anul acesta estimeaza o crestere pana la 8,5 milioane de euro. Reprezentantii Delta Distribution completeaza lista celor care se orienteaza catre produsele de lux.
"In general oamenii de afaceri achizitioneaza obiecte sanitare de lux, dar nu aleg intotdeauna ei produsele, ci arhitectii sau designerii lor, si le folosesc in special pentru amenajarea propriei bai. De asemenea, avem clienti care au achizitionat produse de lux pentru institutii, pentru blocuri cu apartamente de lux sau pentru hoteluri sau pensiuni de lux", spun reprezentantii Delta Distribution.
"Cresterea este o urmare a extinderii retelei de magazine proprii care s-a efectuat la inceputul anului, dar si ca urmare a maririi retelei de distributie", conchide Pruteanu. Printre tendintele remarcate de compania Delta Distribution sunt atat insertia de culoare a lavoarului, precum si formele geometrice.
"Formele geometrice urmeaza ultimele tendinte in amenajarea camerelor de baie, urmate de insertia de culoare a lavoarului (seria I Maestri - Catalano). Ar mai putea fi mentionate lavoarele de sticla in diferite forme, ca un bol sau patrate. Totodata, au inceput sa aiba o pondere vizibila pe piata autohtona mobilierele de baie in diferite forme si culori, cat si cele realizate dintr-un material tot mai variat cum ar fi pielea naturala", spune Denis Stefanescu de la Delta Distribution.
Compania Delta Distribuition a inregistrat anul trecut afaceri de circa 31 de milioane de euro, aproximativ 7% din cifra de afaceri a companiei fiind reprezentata de vanzarile obiectelor sanitare.
Sursa: Business contruct
Comentarii
Nu exista comentarii.