on

Ariston Thermo Romania: Vanzarile anuale de centrale termice au crescut de aproape 20 de ori in ultimii 20 de ani

17 mai, 2018

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Conform Ariston Thermo România, liderul pieței de centrale termice și boilere electrice, vânzările anuale de sisteme de încălzire au crescut de circa 20 de ori în ultimele două decenii. Printre motivele principale care au stat la baza acestei evoluții se numără creșterea constantă a numărului de debranșări, a pieței de construcții noi, dar și numărul tot mai ridicat de înlocuiri de centrale.

Cererea tot mai mare de echipamente de încălzire individuale a pornit din cauza problemelor apărute CET-uri, dar și din dorința clienților de a dobândi un grad ridicat de confort și independență. În prezent, piața locală de centrale termice poate fi considerată o piață matură, datorita creșterii ponderii de înlocuiri, care ocupă un procent din ce în ce mai mare în vânzări.

La finele anilor ‘90, când au început să se închidă primele CET-uri din cauza nefuncționării corespunzătoare și a înregistrării unor pierderi tot mai mari, vânzările anuale de sisteme de încălzire înregistrau un număr de circa 15.000 de unități. De-a lungul timpului, influențată de evoluția constantă a debranșărilor și de numărul ascendent al construcțiilor noi, cantitatea de centrale termice comercializate a crescut până la aprox. 170.000 de unități (2008), previziunile pentru anul acesta fiind de circa 270.000 de bucăți, o creștere de 20 de ori.

„Debranșările de la sistemul centralizat în favoarea unei soluții independente și mai eficiente, prin instalarea unei centrale termice, au susținut o bună parte din creșterea pieței. Dar, dacă în trecut, majoritatea vânzărilor erau destinate locuințelor debranșate de la sistemul centralizat, în prezent ponderea segmentului de înlocuiri a crescut considerabil, ajungând la un nivel de cca. 50% din totalul vânzărilor. În ceea ce privește perioada următoare, piața de profil va continua să crească cantitativ, dar mai ales valoric, susținută fiind de construcțiile de locuințe noi, precum și de înlocuirile tot mai dese ale echipamentelor de încălzire mai vechi, care nu dispun de tehnologii noi și eficiență ridicată precum gamele actuale”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

De asemenea, evoluția parcului total de centrale termice instalate a crescut substanțial în aceeași perioadă. Astfel, dacă în 2002 acesta se situa la circa 410.000* de unități, la nivelul anului 2016 ajunsese la aproximativ 2,2 milioane de bucăți, în creștere cu 436%. Conform estimărilor Ariston, în prezent parcul instalat de centrale termice a ajuns la circa 2,4 milioane de unități.

Evoluția debranșărilor de la sistemul centralizat de încălzire

Creșterea continuă a prețului energiei termice, problemele constante ale sistemelor de încălzire centralizate din întreaga țară, cât și dorința de independență a românilor au dus, în ultimii 15 de ani, la debranșarea a peste 1,25 milioane de locuințe de la sistemul de încălzire centralizat.

Locuințe branșate

În prezent, 13 județe din România (Alba, Mureș, Maramureș, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Ialomița, Ilfov, Brăila, Caraș Severin, Neamț, Dâmbovița, Olt, Sălaj) nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire, folosind un echipament independent de încălzire. La polul opus se află Capitala, unde peste 60% dintre locuințe depind încă de sistemul centralizat (circa 560.000 de locuințe branșate).

Raportat la situația pe primul semestru a anului 2017, în topul județelor unde s-au înregistrat cele mai multe debranșări se află Galați, unde 6.966 apartamente s-au debranșat de la CET-uri, pe locurile următoare aflându-se Iași, (800 de debranșări), Tulcea (445), Timiș (431) și Argeș (410).

Evoluția preferințelor clientului de centrale termice în ultimele două decenii

Potrivit unui studiu* realizat de Ariston Thermo Romȃnia, comportamentul de achiziție al cumpărătorilor de centrale termice s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceștia fiind tot mai interesați de avantajele suplimentare oferite de către producători, pe lângă caracteristicile tehnice de bază, precum puterea sau debitul de apă caldă menajeră, și prețul.

Astfel, dacă la primele achiziții, respectiv la începuturile dezvoltării pieței locale de centrale termice, prețul era criteriul principal de achiziție, în proporție de aproape 40%, iar eficiența, randamentul și consumul erau următoarele criterii de alegere, însumând cca. 25%, astăzi, criteriile principale de cumpărare s-au schimbat, iar eficiența, serviciile post-vânzare și noile tehnologii se află în top. Marca rămâne o constantă atunci când se cumpără un echipament de încălzire, fiind în continuare un element luat în calcul în decizia finală.

„Noii clienți sunt mai puțin preocupați de costurile inițiale de achiziție și mai mult de perioada de amortizare a investiției, preferând să investească într-un produs mai scump, dar cu o perioadă mai lungă de viață și un consum redus, ce asigură facturi mai mici și care aduce un confort sporit”, a mai precizat Drăguleanu.

Potrivit studiului companiei, clientul actual este mai bine informat, la curent cu tendințele în domeniu și mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. De asemenea, acesta își caută informațiile în special din mediul online și din recomandări, achiziționează produsele din magazine specializate în instalații sau lanțuri de tip DIY, ținând cont de sfaturile instalatorilor și ale consilierilor de vânzări.

* studiu realizat de Ariston Thermo Romȃnia în 2017

Ariston Thermo România, la 20 de ani pe piața locală

La aniversarea a 20 de ani pe piața locală, Ariston Thermo România își propune dezvoltarea business-ului și creșterea investițiilor pe plan local, dar și menținerea poziției de lider pe segmentul de încălzire, prin produsele sale inovatoare, a rețelei extinse de parteneri și a dezvoltării rețelei de distribuție și service.

„Încă de la intrarea companiei în România, provocarea noastră a fost să ne adaptăm cerințelor pieței locale și să oferim produse și servicii de calitate. Suntem onorați, de altfel, să avem cel mai mare parc instalat de echipamente de încălzire din casele românilor, care se declară mulțumiți de durabilitatea echipamentelor de încălzire Ariston, ce funcționează și azi, la 20 de ani de la punerea lor în funcțiune”, a adăugat Drăguleanu.

De-a lungul activității în România, Ariston a lansat mai multe modele de echipamente de încălzire, ce răspund cerințelor pieței de confort, durabilitate, eficiență și conectivitate, respectiv dispun de funcții inteligente care oferă un consum scăzut și performanțe ridicate. În prezent, portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale în condensare (24-35 kW), echipamente de încălzire  de mare capacitate (45-150 kW), cazane de pardoseală (până la 2.000 kW), sisteme solare, unități de acumulare, pompe de căldură, boilere electrice și aparate de aer condiționat, comercializate sub brandurile Ariston (Italia), Chaffoteaux (Franța) și ELCO (Germania).

Avantajele oferite de produsele Ariston sunt multiple, de la confort la reducerea costurilor lunare, independență și ușurință în utilizare. De asemenea, acestea oferă funcții inteligente, precum controlul de la distanță prin intermediul aplicației Ariston NET, sistem ce permite încălzirea locuinței și pregătirea apei calde menajere, de oriunde și oricând, singura condiție fiind o conexiune la Internet.

De-a lungul celor 20 de ani, Ariston a comercializat o gamă variată de centrale termice, de la primele modele Meta și AT, cu care a intrat pe piața locală în 1998, la gama Galileo (2007), ce a oferit, printre altele, funcția auto și meniu în limba română sau gama GALEVO care, începând cu anul 2015, a fost compusă din modele 100% în condensare, conform noii directive ErP.

Cea mai nouă gamă de centrale produsă de Ariston este gama ONE, lansată pe piața locală în 2017, cu puteri de 24-30-35 KW, fiind astfel potrivită pentru o categorie largă de clienți. Cu un design elegant și performanțe ce asigură reducerea substanțială a consumului de gaz, ONE aduce și o noutate prin introducerea centralei Alteas ONE, model ȋncadrat ȋn clasa energetică A+, singura din categoria sa, datorită accesoriului de termoreglare Cube și a aplicației Ariston NET integrate.

„Previziunile de creștere pe piața locală pe termen lung sunt pozitive deoarece ne bazăm pe calitatea produselor comercializate, pe o rețea de distribuție și service aflate în continuă dezvoltare și, mai ales, pe rezultatul acestor 20 de ani de prezență pe piața românească: un segment de consumatori fideli Ariston. De altfel, segmentul de înlocuiri al centralelor termice și boilerelor electrice reprezintă astăzi unul dintre motoarele pieței, care, din estimările noastre, va ajunge la aprox. 80% din cerere în următorii cinci ani. Suntem mândri că de la începutul prezenței noastre pe piața locală peste 2,6 milioane de familii au ales confortul Ariston, provocarea noastră fiind să ducem aducem confortul eficient energetic în casele cât mai multor români”, a mai declarat Drăguleanu.

Totodată, una dintre strategiile de dezvoltare a business-ului este nivelul de specializare a partenerilor, care sunt mereu la curent cu schimbările produselor și noutățile din domeniu. În acest sens, compania investește constant în instruirea rețelei de colaboratori, care este formată la momentul actual din 300 de distribuitori și 250 de centre de service, fiind cele mai largi rețele operaționale la nivel național.

Confortul în viziunea românilor

La aniversarea celor 20 de ani în România, Ariston vine în completarea misiunii sale, „Confortul este provocarea noastră”, cu o analiză asupra viziunii românilor în ceea ce privește confortul. Rezultatele au demonstrat, astfel, că românii asociază confortul atât cu elemente obiective, cât și cu criterii subiective.

În mare parte, românii au definit confortul printr-o stare, pe baza unor criterii personale și l-au identificat cu liniștea, armonia sau căldura. Pe de altă parte, unii văd confortul în criterii pragmatice, iar majoritatea asociază acest aspect cu căminul în care locuiesc. Pentru a se simți confortabil, românii au nevoie de spațiu ori lumină naturală, indică răspunsurile celor intervievați. Totodată, prezența familiei sau a celor dragi este reflexia confortului pentru mulți dintre respondenți.

De altfel, întrebați cu ce culoare asociază căldura, românii au optat în majoritate pentru roșu. Pe plan secund s-a aflat culoarea portocaliu, urmată îndeaproape de galben.

Rugați să descrie confortul în viziunea lor, majoritatea românilor a răspuns o vacanță all-inclusive. În general, aceștia asociază ideea de confort cu o cană de cafea caldă, într-o dimineață friguroasă, o carte bună, în pat, într-o zi de sâmbătă sau un duș cald.

Raportat la propriile cămine, cea mai confortabilă încăpere în viziunea românilor este sufrageria, alegere făcută de cei mai mulți dintre respondenți, iar temperatura ideală din locuință se situează între 20-22 de grade.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 400 de persoane din toate județele țării, cu vârste cuprinse între 25 și 65 de ani, peste 75% având studii superioare (303).

Despre Ariston Thermo România

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internaționali în producția și furnizarea unei game complete de echipamente și servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

Angajamentul Ariston Thermo privind eficiența energetică este exprimat prin lansarea constantă de noi soluții bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare și pompele de căldură, precum și prin îmbunătățirea eficienței produselor tradiționale (boilere sau centrale termice), dar și prin investițiile în noi proiecte.

Portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale și de pardoseală, în condensare, boilere electrice și indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiționat și panouri solare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux și Elco.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

4.000 de locuinte noi in zona Aviatiei 4.000 de locuinte noi in zona Aviatiei
Panourile solare Panourile solare
Programul Daikin Buy Back continua si in 2019 Programul Daikin Buy Back continua si in 2019
Apartamente noi in Militari Apartamente noi in Militari
La munte se lucreaza la peste 1.000 de case La munte se lucreaza la peste 1.000 de case
Deficitul de locuinte dicteaza pretul Deficitul de locuinte dicteaza pretul

Vezi mai multe articole