Avantajele si dezavantajele ansamblurilor rezidentiale din vestul Capitalei

05 august, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

„Zona aglomerata”, „distanta mare fata de centru”, „acces dificil la mijloacele de transport in comun”, „zona locuita de tigani”, sunt doar cateva dintre punctele slabe ale ansamblurilor rezidentiale aflate in constructie in partea de vest a Bucurestiului, potrivit unei analize a firmei Diana Metiu International (DMI).

Potrivit acesteia, in carti¬erele Militari si Drumul Taberei sunt puse la dispozitia doritorilor de a achizitiona o locuinta aproape 15.000 de unitati locative, ceea ce reprezinta 22,68% din numarul total de spatii rezidentiale la nivelul intregii Capitale.
Cele opt proiecte mentionate de DMI vor livra pe piata in urmatorii cinci ani aproape 9.000 de unitati locative.
Desi dezvoltatorii promit cumparatorilor facilitati de genul acces la sala de sport si piscina, spatii verzi, gradinita si scoala, punctele slabe sunt si ele prezente.

Majoritatea blocurilor noi de locuinte sunt amplasate in zone aglomerate

Spre exemplu, desi printre punctele forte ale proiectului West Park se numara pretul, care porneste de la 1.150 de euro pe metru patrat plus TVA, iar toate facilitatile sunt incluse in pret, zona in care este amplasat este una in curs de dezvoltare tehnologica si industriala, dar si una aglomerata.
Un alt exemplu este proiectul Ten Blocks, care mizeaza pe apropierea de autostrada Bucuresti-Pitesti, fiind o destinatie ideala pentru cei care lucreaza in provincie, oferind acces rapid la mijloacele de transport in comun, dar si la magazinele din apropiere precum Metro, Bricostore, Praktiker si Carrefour. Dezavantajele amplasarii proiectului sunt: distanta mare fata de centru, zona cu un grad mare de poluare fonica si atmosferica, acces dificil la gradinite si sali de sport. Desi are un pret de pornire de 1.150 de euro pe metru patrat plus TVA, cei de la DMI indica inflexibilitatea modalitatilor de plata.

Locurile de parcare au preturi de pana la 16.000 de euro

Un alt ansamblu care ofera facilitati cum ar fi piscina, sala de sport si gradinita din incinta, dar si locuri de parcare subterane si supraterane este Primavara Residencial, situat in Prelungirea Ghencea. Pretul pentru un metru patrat aici porneste de la 1.100 de euro plus TVA. Punctele slabe sunt asemanatoare cu cele ale primelor doua de mai sus: zona aglomerata si poluata, distanta mare fata de centrul orasului. Pe langa acestea, cei care vor achizitiona o locuinta vor avea acces dificil la mijloacele de transport si preturi mari pentru un loc de parcare: unul subteran costa intre 9.000 si 14.000 de euro plus TVA, iar unul suprateran 6.000 de euro. Atuul ansamblului Sunset Residence pare a fi, asa cum promit dezvoltatorii, cei 15.000 de metri patrati de spatiu verde.

Fata de celelalte proiecte, unul dintre punctele slabe ale acestuia a fost indicat ca fiind pretul ridicat pe metru patrat pentru locatie: de la 1.250 de euro plus TVA. Totodata, complexul nu ofera decat locuri de parcare subterane care costa 11.000 de euro plus TVA. Ansamblul Lacul Morii Residential ofera o metoda de plata cu 0% avans si apropierea de Lacul Morii, insa printre punctele slabe sunt lipsa unor centre comerciale si distanta destul de mare pana la putinele mijloace de transport in comun pe care le ofera zona. Dezvoltatorii ansamblului Primavara Lujerului ofera posibilitatea de a cumpara locuinta la rosu, insa pozitionarea acestuia este intr-o zona aglomerata.

Sursa:  Gandul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Ieftinirea caselor nu revigoreaza piata imobiliara - 27 Aprilie 2009 Ieftinirea caselor nu revigoreaza piata imobiliara - 27 Aprilie 2009
Autorizatiile de constructie se vor elibera numai cu aprobare de la Cadastru Autorizatiile de constructie se vor elibera numai cu aprobare de la Cadastru
Preturile la gaze si electricitate, la acelasi nivel - 23 DECEMBRIE 2008 Preturile la gaze si electricitate, la acelasi nivel - 23 DECEMBRIE 2008
Saint-Gobain lanseaza noua campanie de comunicare: “MISSION TO EARTH” Saint-Gobain lanseaza noua campanie de comunicare: “MISSION TO EARTH”
Preturi de lux pentru cocioabe Preturi de lux pentru cocioabe
Motive de bucurie pentru chiriasii din toata tara - 30 Octombrie 2009 Motive de bucurie pentru chiriasii din toata tara - 30 Octombrie 2009

Vezi mai multe articole