Pasajul Basarab, de doua ori mai lung si mai scump.
De doua ori mai lung, mai lat si mai scump va fi Pasajul Basarab a carui constructie va incepe anul viitor in Capitala. Lungimea totala a pasajului va fi de aproximativ 1.900 de metri, din care 1.607 vor fi sosea suspendata. Costul lucrarilor este estimat la 140 milioane de euro, bani ce se vor aloca din fondurile obtinute de Primaria Capitalei din emisiunea de obligatiuni. Prin executia noului pasaj, municipalitatea promite sa descongestioneze circulatia in zona centrala, sa supralargeasca Podul Grozavesti cu doua benzi de circulatie pe sens si sa reabiliteze strazile Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti. "Astfel se inchide principalul inel de circulatie al orasului Bucuresti, inel construit in cea mai mare parte, adica pe toata lungimea sa, cu exceptia acelei zone obturate de pachetul de linii de cai ferate Bucuresti-Basarab", a precizat primarul general al Capitalei, Adriean Videanu. Pasajul va pleca printr-o rampa de acces din B-dul Nicolae Titulescu, in apropierea intersectiei cu B-dul Alexandru Ioan Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, B-dul Dinicu Golescu, supratraversand intersectia Plevnei-Orhideelor-Giulesti-Podul Grozavesti, revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Pe intreaga constructie supraterana vor fi instalate linii de tramvai, iar deasupra sinelor de cale ferata vor fi create statii ce vor avea legaturi pietonale cu statiile de metrou si cale ferata. Accesul calatorilor se va realiza prin intermediul scarilor rulante sau al ascensoarelor. Noua solutie de constructie a pasajului rezolva inclusiv litigiul cu asociatiile de proprietari din zona Nicolae Titulescu. Rezolvarea gasita de specialistii municipalitatii consta in micsorarea latimii podului si marirea distantei fata de blocuri, distanta podului fata de acestea fiind de 15 metri, in loc de 10 metri, cat prevedea proiectul initial. "In zona bisericii, subiect mult contestat, inaltimea podului nu depaseste un metru, de aceea nu va obtura si nu va deranja sub nici o forma activitatea in lacasul de cult. Mai mult, solutia tehnica pentru realizarea pasajului rezolva si acea jonctiune cu Dambovita. Aici avem planificat sa vina noua strapungere de la autostrada Bucuresti - Pitesti si, de-a lungul Cheiului Dambovitei, sa se circule pana la iesirea spre autostrada Soarelui. Va fi o zona de tranzit in interiorul Bucurestiului care va prelua o mare parte din fluxul de circulatie", a mai explicat primarul general, Adriean Videanu. Pana la sfarsitul anului vor fi demarate procedurile pentru licitatie, iar constructia pasajului va dura 3 ani. Lucrarile de constructie vor incepe concomitent din zona Nicolae Titulescu si Podul Grozavesti.
(Gandul)
Comentarii
Nu exista comentarii.