Caramida revine in prim-plan

12 august, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Blocurile ceramice vor avea o pondere de 40% pe piata materialelor de zidarie, in urmatorii doi ani
 
Principalii competitori, producatorii de BCA, au atins deja limita maxima de productie pe o piata cu o valoare de 180 milioane de euro
 
BCA-ul este materialul de zidarie care a atras interesul si investitiile celor mai mari jucatori de pe piata de constructii. Punctul maxim a fost, insa, deja atins. Fabricile de profil lucreaza la capacitate maxima, iar noi linii de productie au nevoie de ciment, un produs tot mai greu de gasit pe piata interna.
 
Atat fabricile de caramida, cat si cele de BCA produc acum la capacitate maxima. BCA-ul este tot mai cautat ca urmare a dezvoltarii de ansambluri rezidentiale, beneficiind si de un avantaj consistent de pret.
 
Astfel, anul trecut a ajuns la o pondere de 40% pe piata materialelor de zidarie fata de 34% cat detine caramida. Aceasta din urma a ramas un material utilizat in special in zonele rurale, care au beneficiat la randul lor de o crestere a volumului de constructii.
 
„Capacitatile de productie BCA au fost toate optimizate in perioada 2003-2008. E greu acum sa mai faci investitii majore. Piata va creste limitata de aceste capacitati, respectiv 6% volumic si 15% valoric", crede Florin Ispas, director Prefabricate Vest.
 
Valoarea acestei piete va atinge 180 de milioane de euro, conform estimarilor lui Dan Stoian, director de marketing Macon Deva.
 
BCA-ul este insa un produs care depinde mult de alte doua piete, cea de var si cea de ciment. Anul acesta insa, producatorii de ciment au ajuns si ei la maximul capacitatilor. Carpatcement tocmai a anuntat o stagnare a vanzarilor in acest an.
 
Abia in 2010 cimentistii prognozeaza o majorare de 20% a productiei. „Daca nu vor avea suficient ciment e clar ca nu poate fi majorata nici productia de BCA. Important, acest produs va duce la o majorare a pretului, or, acesta e principalul avantaj pentru BCA", spune Claudiu Georgescu, presedinte al Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii. Pentru producatorii de caramida lucrurile sunt mai putin complicate. Lutul este usor de gasit oriunde.
 
Creste pretul BCA, cresc si vanzarile de caramida
 
Producatorii de blocuri ceramice vor sa profite de aceasta situatie de pe piata de BCA. „in ultima perioada, diferenta dintre preturile celor doua tipuri de materiale s-a redus, astfel ca ne asteptam ca ponderea celor ce opteaza pentru caramida sa creasca", spune Iulian Mangalagiu, director Ceramica Iasi. El preconizeaza o pondere a acesteia pe piata materialelor de zidarie de 37,5% pana la sfarsitul acestui an si de 40% anul viitor.
 
Anul trecut, caramida reprezenta 34,5% din piata fata de 40% BCA-ul. In acest an, din 600 milioane de euro, obtinute de piata de materiale de zidarie, vanzarile de caramida ar putea totaliza 210 milioane de euro. Cele doua piete vor fi insa puternic influentate si de importuri. Mangalagiu estimeaza ca in perioada ianuarie-aprilie s-au importat circa 1,8 milioane metri cubi de caramida, aceasta reprezentand un avans volumic al importurilor de 45%.
 
Ceramica mizeaza pe cresteri de 20% ale afacerilor, dar producatorii vor sacrifica profitul pentru programe investitionale. Reprezentantul companiei crede ca polul constructiilor cu caramida ramane Ardealul, in timp ce Suceava, Galati si Bucuresti sunt judetele cu cel mai mare consum de BCA.
 
Sursa: Adevarul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Repartitie ANL: Repartitie ANL: "Eu votez pentru copilul tau, tu pentru al meu"
Solutii moderne pentru locuinte Solutii moderne pentru locuinte
Bosch inaugureaza noua cladire de birouri a Centrului de Inginerie din Cluj Bosch inaugureaza noua cladire de birouri a Centrului de Inginerie din Cluj
Esec. Multi dintre cei care au cumparat apartamente pentru specula, inainte de criza, le vand acum in pierdere Esec. Multi dintre cei care au cumparat apartamente pentru specula, inainte de criza, le vand acum in pierdere
Subventionarea energiei termice mai inghite 396 milioane lei Subventionarea energiei termice mai inghite 396 milioane lei
Prin Future 25, eMAG a pregatit 25 de viitori lideri si i-a rasplatit cu o excursie in San Francisco Prin Future 25, eMAG a pregatit 25 de viitori lideri si i-a rasplatit cu o excursie in San Francisco

Vezi mai multe articole