Iarna este sezonul in care, in Romania, ne-am obisnuit sa consumam de ani buni cantitati industriale de fructe exotice, precum portocalele, mandarinele sau bananele.
Practic, acest obicei a devenit traditie, iar mai toti romanii asociaza acum Craciunul cu mirosul de portocala decojita. Insa stim cu adevarat cat de sanatoase sunt aceste fructe? Teoretic, da, multumita etichetelor. Practic, nu, deoarece acestea reprezinta pentru multi dintre noi simple cifre si denumiri comerciale.
Site-ul www.brightside.me a publicat recent un articol in care explica pe scurt semnificatia codurilor inscrise pe etichetele atasate fructelor exotice pe care le consumam. Din materialul sursei mai sus citate reiese ca producatorii nu isi fac astfel doar reclama, ci ofera si informatii importante consumatorilor.
Codurile din patru cifre, care incep cu numerele 3 sau 4
Daca vezi numai patru numere pe stickerul de pe fruct sau leguma, atunci inseamna ca acestea au fost produse cu ajutorul tehnicilor agronomice moderne, inclusiv folosirea abundenta a fertilizatorilor si pesticidelor.
Codurile din cinci cifre, care incep cu numarul 8
Acest sticker indica faptul ca fructele au fost modificate genetic in procesul de dezvoltare. Acest tip de crestere este si cel care starneste cele mai multe controverse la nivel mondial. Cercetarile arata ca pepenii, bananele si papaya sunt cele mai des modificate genetic fructe.
Codurile din cinci cifre, care incep cu numarul 9
La vederea acestui cod ar trebui sa intelegi ca fructele au fost crescute in mod traditional, cu utilizarea metodelor folosite in agricultura clasica. Cu alte cuvinte, acestea sunt produse organice, la dezvoltarea carora nu au fost contribuit substante chimice.
Fructele fara cod
Foarte multa lume incearca sa puna in cosul de cumparaturi numai fructe fara etichete. Dar acest “avantaj” poate ascunde, de fapt, un pericol major pentru sanatatea consumatorului. Cel putin in cazul fructelor de import, un sticker cu detalii despre provenienta si metodele de crestere este intotdeauna important. Daca eticheta nu exista, atunci exista sanse ca aceasta sa fi fost scoasa cu un motiv, unul care este destul de probabil sa nu fie in avantajul consumatorului.
Comentarii
Nu exista comentarii.