Simple sau duble, scurte sau lungi, uni sau multicolore, perdelele si draperiile au atat un rol functional (ne protejeaza de privirile indiscrete ale curiosilor, de lumina puternica a soarelui), cat si un rol estetic. Un lucru foarte important este faptul ca perdelele si draperiile trebuie sa se potriveasca cu toate elementele decorative din camera. Cum alegem perdelele si draperiile potrivite pentru locuinta noastra si care sunt cele mai cumparate modele?
Perdelele si draperiile cu modele simple, naturale, in nuante deschise din palete de culori luminoase, care sa asigure o atmosfera intima, sunt cel mai des alese de catre romani pentru decorarea locuintelor. O a doua tendinta care se contureaza include rulouri, storuri, jaluzele sau plisee, sustine Hornbach, unul dintre principalii retaileri de materiale de constructii si gradinarit din Romania.
„Cand vine vorba de decoratiunile textile, cele mai importante aspecte de luat in calcul sunt felul in care acestea se imbina cu restul incaperii, dimensiunile ferestrelor si cat de mult se doreste filtrarea luminii. Tocmai din acest motiv, in magazinele noastre punem la dispozitie o gama de peste 300 de modele de perdele si draperii gata confectionate si de peste 200 de modele la comanda speciala. Mai mult de atat, in magazinul online dispunem de un sortiment larg de perdele si draperii confectionate in peste 700 de dimensiuni. Totodata, detinem un sortiment de peste 500 de modele de rulouri sau storuri textile, jaluzele, plissee, dar si storuri din bambus“, a declarat Horia-Mugurel Rusu, Director General al Hornbach Romania.
Potrivit unei analize realizate de companie, in acest an, romanii au optat pentru perdele si draperii in culori cat mai simple. Palete cromatice luminoase, care variaza intre bejuri calde, nuante delicate de alb si tonalitati pudrate de roz, sunt cele preferate. Cumparatorii aleg simplitatea si culorile cat mai calde pentru usurinta cu care se integreaza in orice stil de amenajare.
Astfel, topul achizitiilor pe acest segment este condus de perdelele din materiale vaporoase, de tip voal, in culori simple sau cu motive florale. In privinta draperiilor, pe primul loc in alegerea clientilor au fost modelele tip jacquard, chenille si catifea.
„Si in acest an, inspiratia pentru amenajarea cu perdele si draperii provine din natura, de la texturi, nuante, pana la finisaje. Astfel, se prefera printuri cu teme vegetale, stilul cu frunze mari, verzi si flori cu aspect cat mai natural. In plus, tendinta minimalista cu accente scandinave se impleteste cu cea naturala pentru a crea un stil simplu, unitar", a mai spus Mugurel-Horia Rusu.
Acesta a adaugat, de asemenea, ca interesul pentru tesaturile pretioase contureaza tendinta de amenajare cu inspiratie vintage, asistand astfel la revenirea trendului cu influente radioase. Stilul vintage are radacini inclusiv in sfera clasica in care broderiile, modelele in nuante temperate, raman optiuni sigure pentru completarea amenajarilor interioare. Bogatia de culoare si luxul detaliilor confera un design unic si deosebit.
Cand vine vorba de usurinta de a achizitiona perdeaua sau draperia dorita, reprezentantul Hornbach puncteaza ca un procent foarte mare dintre cumparatori isi doresc un produs finit, asa ca apeleaza si la serviciul de croit, pentru a avea la final produsele pe dimensiunile de care au nevoie.
„O alta tendinta remarcata in ultimul an este ca publicul tanar apeleaza tot mai des la perdele gata confectionate. Acestea sunt deja disponibile la raft, pe dimensiunea dorita“, a punctat Directorul General al companiei.
Pe langa perdele si draperii, romanii doresc de cele mai multe ori sa accesorizeze ferestrele si cu alte solutii care sa asigure si filtrarea luminii, precum rulouri sau storuri textile, jaluzele, plissee si storuri din bambus. Acestia aleg produsele in functie de culoare si apoi dimensiune, deoarece doresc sa le asorteze cu celelalte elemente din incapere. De asemenea, foarte putini clienti vin in magazine hotarati pe un produs opac sau transparent, dorinta principala fiind sa alinieze solutia aleasa ambientului din locuinta.
„In magazine avem disponibile pe stoc jaluzele, storuri, plissee cu dimensiuni intre 42 si 120 cm latime si o lungime maxima de 275 cm. La comanda speciala sau in magazinul online pot fi gasite si alte dimensiuni, atipice. Aceste produse au diverse mecanisme de prindere, prin gaurire sau prin lipire, dar exista si o gama larga de accesorii care pot fi montate direct pe tocul ferestrei“, a mai spus reprezentantul Hornbach.
Principalele reguli pentru alegerea textilelor de la ferestre
Principalele elemente de care trebuie tinut cont la alegerea perdelelor si a draperiilor sunt materialul din care sunt confectionate, dar si culoarea. Primul este esential deoarece va incadra perdelele sau draperiile in stilul camerei si va avea impact si in durata de viata a acestora. De asemenea, culoarea este cea care da armonie cromatica incaperii, in combinatie cu restul amenajarii.
Un alt aspect important de luat in seama este dimensiunea ferestrei si necesarul de lumina al incaperii. Astfel, amenajarea unor camere mici este mai dificil de realizat, insa alegerea unor perdele si a unor draperii pe dimensiunile ferestrei va crea impresia de spatiu. In camerele mari, cu ferestre generoase, pot fi integrate culori si texturi variate, fara a diminua senzatia de spatiu.
Citeste mai multe aici.
###
Despre grupul Hornbach
Fondata in anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 160 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit si magazine online, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu).
Conceptul comercial si gama de produse sunt orientate in intregime catre sprijinirea proiectelor clientilor. Hornbach le garanteaza acestora preturi mereu mici, fiind lider de piata pe acest segment, iar consilierea oferita de specialistii companiei direct la raft si serviciile puse la dispozitie in fiecare magazin sunt foarte apreciate.
Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), Hornbach isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 21.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.
Comentarii
Nu exista comentarii.