Anul acesta s-a inceput constructia celui mare pod din lume, cel care va traversa stramtoarea Messina. Cei patru kilometri de asfalt vor fi suspendati la 40 de metri deasupra apei si vor permite italienilor sa ajunga de la Palermo pe insula Sicilia in 10 minute, in loc de doua ore. Platforma de autostrada va gazdui un trafic rutier de 9000 de vehicule pe ora, adica mai mult de 140 de mii de vehicule intr-o singura zi. Calea ferata dubla va permite un trafic de 200 de trenuri pe zi. Pe langa benzile de urgenta ale autostrazii rezervate ambulantelor, politiei sau pompierilor, podul include inca doua artere de serviciu si doua benzi pentru intretinere si siguranta. In total, sunt 12 benzi rutiere si doua linii ferate pe o singura punte cu o latime de peste 60 de metri si cu o suprafata orizontala de aproximativ 22 de hectare.
Podul este calculat sa reziste, de asemenea, la o viteza a vantului de peste 216 km/h, chiar daca in conditiile atmosferice din zona vantul nu au depasit 150 km/h (in ultimii 20 de ani).
Compania constructoare sustine insa ca podul ar rezista si unui atac cu bomba sau unui accident aviatic.
Compania daneza Cowi a dezvoltat o noua solutie pentru a evita ruginirea cablurilor de suspensie ale podurilor – solutie ce va fi implementata la constructia podului care va traversa stramtoarea Messina. Conceptul se bazeaza pe o tehnologie care evita acumularea de umezeala in grinzile din inox si este folosit pentru uscarea aerului din interiorul cablurilor de pana la 3.500 de metri lungime de pe podurile suspendate. Astfel este impiedicata aparitia ruginii si scaderea graduala a capacitatii de sustinere.
Proiectul a fost indelung controversat si dezbatut inca din anii 1960, dar premierul Silvio Berlusconi a reusit totusi sa impuna constructia. Intre timp au fost propuse alte cateva variante, s-a luat in calcul si saparea unui tunel. Geologia solului si existenta denivelarilor fac ca aceasta solutie sa nu se preteze zonei, iar costurile si perioada de executie ar fi fost foarte mari. . Podul suspendat este cel mai putin vulnerabil la cutremure, nu afecteaza in nici un fel mediul marin sau traficul maritim, prezinta cel mai mare grad de siguranta si confort si nu prezinta nici un fel de probleme de operare sau intretinere.
Alte poduri uriase:
Podul japonez Akashi, de 6 benzi si 3.911 metri lungime, care leaga insulele Shikoku si Honshu, este acum cel mai mare pod suspendat al lumii.
In 1999, cel mai lung pod din lume masura 1.624 de metri si era danez: Great Belt East.
Podul britanic peste raul Humber, de 1410 metri, finalizat in 1981, este in prezent pe locul trei.
Comentarii
Nu exista comentarii.