Chiriile mai mici si facilitatile, atuurile parcurilor de afaceri

02 aprilie, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

 
» Chiriile mai mici, suprafetele disponibile mai mari si facilitatile multiple determina companiile sa-si indrepte atentia catre parcurile de afaceri atunci cand cauta spatii de birouri. In ultimul an, chiriasii au devenit mai exigenti in alegerea spatiului de birouri, iar bugetele de chirii au crescut cu 15-20%.
 
Construite, de regula, pe fostele amplasamente ale parcurilor industriale, parcurile de afaceri au acces facil la drumuri, la mijloacele de transport in comun si beneficiaza de suficiente locuri de parcare. Daca
      
pana de curand criteriile de alegere a spatiilor de birouri de catre companii vizau o pozitionare corespunzatoare in termeni de timp de acces si existenta unui spatiu interior deschis cu suprafete generoase, mai nou, cerintele acestora sunt mult mai complexe, incluzand aspecte precum posibilitatea extinderii companiei si, de asemenea, facilitatile oferite angajatilor (restaurante, sali de protocol, centre de relaxare, spatii verzi, zone de magazine, gradinite sau centre de sanatate).
Conform unui studiu realizat de compania de investitii imobiliare ESOP, daca se iau in calcul solicitarile de suprafete sub 1.000-1.200 mp, venite din partea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), peste 65% isi doresc un spatiu intr-un parc de afaceri, cu acces usor la mijloacele de transport.
"Este o evolutie fireasca, dupa ce, in ultimii trei ani, IMM-urile au cunoscut o dezvoltare si o stabilizare semnificativa, multe dintre ele fac pasul catre sedii de o calitate mai buna. Bugetele de chirii pe care acestea le aloca sunt intre 14 si 18 euro/mp, cu 15-20% mai ridicate decat in 2005-2006. Noile proiecte sau faze de dezvoltare ale parcurilor de afaceri credem ca vor acorda o mai mare atentie modularitatii spatiului, intrucat acest demers are la baza o reala nevoie a pietei", a precizat Mirela Raicu, director Departament Birouri in cadrul ESOP.
 
 
Contracte de durata
Companiile multinationale sunt cele mai interesate de proiectele ample, suprafetele solicitate de acestea fiind in intervalul 1.500-3.000 de metri patrati. Cererea din ce in ce mai mare de suprafete mari a determinat dezvoltatorii imobiliari sa ia in calcul proiecte de mari dimensiuni de tipul parcurilor de afaceri. De asemenea, fondurile de investitii vad in parcurile de afaceri potentiale surse de venit pentru perioada urmatoare.
"Este deocamdata un inceput timid, dar merita salutat, cu atat mai mult cu cat este o tendinta ce va continua sa se dezvolte in urmatorii ani. Un alt factor ce sprijina aceasta evolutie este deschiderea companiilor, chiar si a celor locale, catre contracte pe perioade mai lungi, de 3-5 ani (conform solicitarilor business park-urilor), durate care in trecut erau percepute insa drept un obstacol, un angajament dificil", a mentionat Mirela Raicu de la ESOP.
Dezvoltatorii imobiliari promoveaza prin oferte din ce in ce mai multe proiecte integrate, care includ, pe langa zona extinsa de birouri, de tipul business park, si alte functiuni, precum zone rezidentiale, spatii comerciale, hoteluri, obiective de interes cultural sau chiar institutii sociale si culturale.
comparaTie
 
» Spatii mai ieftine
In timp ce, pentru cladirile individuale de birouri, pretul de inchiriere variaza intre 16 si 22 euro/mp, in cazul parcurilor de afaceri acesta scade pana la valori cuprinse intre 15 si 17 euro/mp, afirma analistii imobiliari. Datorita suprafetelor mai mari, chiriile se pot negocia mai mult si astfel inchirierea de spatii in parcurile industriale sau zonele integrate este mult mai avantajoasa decat in cladirile de birouri.
 
Sursa: Romania libera

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Despagubiri in instanta pentru cei fara contoare Despagubiri in instanta pentru cei fara contoare
Romanii au lasat IKEA fara stocuri Romanii au lasat IKEA fara stocuri
Ariston Thermo Group a raportat in 2016 un business de 1,43 miliarde euro si o crestere a profitului la 83 milioane euro Ariston Thermo Group a raportat in 2016 un business de 1,43 miliarde euro si o crestere a profitului la 83 milioane euro
Philips Lighting devine Signify Philips Lighting devine Signify
Dezvoltatorii absenti de la targul imobiliar: Suntem mai atenti pe ce dam banii - 09 Februarie 2009 Dezvoltatorii absenti de la targul imobiliar: Suntem mai atenti pe ce dam banii - 09 Februarie 2009
HAGAG DEVELOPMENT EUROPE ISI EXTINDE PORTOFOLIUL LOCAL:     Peste 13 milioane de euro alocati noului proiect HAGAG DEVELOPMENT EUROPE ISI EXTINDE PORTOFOLIUL LOCAL: Peste 13 milioane de euro alocati noului proiect

Vezi mai multe articole