Furnizorul de electricitate este obligat sa suporte cheltuielile pentru remedierea defectiunilor produse la obiectele electrocasnice, in cazul in care acesta este raspunzator. Pentru a putea beneficia de despagubiri trebuie sa depuneti o cerere in cinci zile de la incidentul tehnic.
Defectarea aparatelor din casa ca urmare a unui soc de tensiune se anunta in scris, furnizorului de electricitate, in cel mult cinci zile lucratoare de la incident. In cazul in care societatea Electrica este vinovata pentru deteriorarea receptoarelor electrice (radio, casetofon, televizor, calculator, masina de spalat, fier de calcat, frigider si altele) ale unei persoane care este consumator casnic atunci aceasta poate sa ceara despagubiri. Sunt exceptate receptoarele electrotermice si lampile electrice. Sesizarile trebuie inregistrate la registratura generala sau la registratura Centrelor de Relatii cu Clientii ale sucursalelor si filialelor societatii Electrica SA.
Specialistii societatii verifica reclamatiile
Cererile sunt apoi verificate de o Comisie de constatare, alcatuita din specialisti ai Electrica SA. Pentru a avea castig de cauza trebuie sa rezulte din aceste verificari faptul ca socul de tensiune invocat a avut loc, si ca urmare au fost afectate receptoarele electrocasnice, faptul ca aparatele respective erau omologate si ca circuitele electrice erau prevazute cu protectii la scurtcircuit si supratensiuni. De asemenea, trebuie sa faceti dovada, cu documente justificative, ca sunteti proprietarul receptoarelor in cauza.
Daca vina e a societatii de electricitate, aceasta va va instiinta si va va invita la sediu pentru a stabili modalitatea de remediere a receptoarelor defecte. Modul de reparare a aparatelor e consemnat intr-o nota semnata de ambele parti.
Aceasta procedura se aplica numai in cazul consumatorilor casnici, potrivit Electrica SA.
Electrica deconteaza cheltuielile
Remedierea defectiunilor va fi facuta de o firma de specialitate. Daca aparatele respective erau in termen de garantie sau aveau service-ul asigurat se accepta repararea acestora de catre firma respectiva. In maximum 60 de zile de la aparitia socului de tensiune prezentati-va la Electrica SA cu facturile reprezentand contravaloarea reparatiilor si cu documentele justificative, iar societatea in cauza e obligata sa deconteze facturile in maximum 30 de zile.
Sursa: Libertatea
Comentarii
Nu exista comentarii.