Ciprian Oprea, CEO-ul celui mai mare producător local de uşi de garaj, MCA Grup, se aşteaptă ca piaţa românească să fie atacată de noi jucători din Estul Europei şi chiar din Italia.
Mult-aşteptatele influenţe din Vest în ceea ce priveşte maturizarea pieţei de uşi secţionale se fac simţite şi în România, este de părere Oprea. „Ceea ce simt este trecerea spre profesionalism. De aceea mă aştept ca în perioada următoare middle size companies (n.r. - companii mijlocii) din Estul Europei, precum şi small size companies (n.r. – compani mici) din Italia, de exemplu, să pătrunda pe piaţa românească. Acest gen de companii ne vor afecta direct pe noi şi pe cei mai mici decât noi, nu şi companiile care sunt reprezentantele unor nume de renume internaţional în domeniu. Nu pot să nu observ o uşoară ironie a situaţiei – producătorii români prind avans la export pe pieţe din Vest (MCA e un exemplu în acest sens), iar la noi în ţară vor începe să facă afaceri tot mai mulţi străini”, explică Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup.
Potrivit unei analize MCA, piaţa locală a uşilor de garaj a scăzut anul trecut cu aproximativ 5%. Conform datelor Ministerului de Finanţe, afacerile firmelor din domeniu au înregistrat o creştere de 10% în 2013, însă din informaţiile obţinute de MCA din piaţă reiese că această evoluţie s-a datorat unor volume mai mari la export. Pentru prima parte a anului 2014, compania apreciază că piaţa locală a uşilor de garaj a înregistrat o uşoară creştere. Totuşi, sezonalitatea cu care ne-am obişnuit în România se menţine, ceea ce înseamnă că în primul trimestru din 2014 se înregistrează în general doar aproximativ 10% din vânzările anuale de uşi secţionale, cererea urmând să crească treptat în partea a doua a anului.
În ceea ce priveşte evoluţia anuală a pieţei, producătorul de uşi de garaj prognozează o creştere de cca 5% per ansamblu, aşteptându-se la un avans mai abrut pe zona de uşi industriale.
„Dacă ne referim la grupul de firme MCA, putem spune că în primul trimestru am atins ţinta de a realiza 30% din afaceri la export. Pentru finele anului, estimările din acest moment ne indică o potenţială creştere cu 8%, în general datorită exportului. Totodată, aş dori să felicit concurenţa pentru evoluţia pozitivă, în special compania Hormann, despre care estimăm că a crescut şi în prima parte a anului curent, având în vedere evoluţia pozitivă a pieţei în zona industrială”, a mai adăugat Oprea.
Dacă vorbim despre împărţirea pe categorii de clienţi, 25% dintre sistemele de uşi fabricate de MCA în primul trimestru au avut ca destinaţie zona industrială. Dintre uşile rezidenţiale cea mai vândută a fost Optima, uşă secţională cu arcuri de torsiune şi 10 ani garanţie, care a cumulat puţin peste 60% din cererile din zoan rezidenţială, pentru prima dată într-o proporţie atât de ridicată faţă de modelul Benefit, cu arcuri de tracţiune şi 5 ani garanţie.
MCA este cel mai vândut brand autohton de uşi de secţionale. Producătorul român cu o experienţă de 16 ani are la Jilava, lângă Bucureşti, cea mai mare fabrică de profil din Europa de Sud-Est.
MCA Grup a încheiat anul 2013 cu afaceri de 8 milioane de euro, în uşoară scădere, însă cu un aport al exporturilor în creştere, până la 25%. Producătorul român exportă în opt state europene, precum Belgia, Franţa, Italia, Austria, Bulgaria, Ungaria sau Republica Moldova. Grupul mai comercializează și rulouri exterioare, garduri şi porţi de aluminiu, grilaje metalice, automatizări pentru porți, bariere, uși antifoc, pergole şi copertine.
1 Comentariu
stefan
26 iunie, 18:30
usi fiabile dar scumpe pentru estetica pe care o au. In general patronii fabricilor din Romania trebuie sa se obisnuiaca cu gandul ca vor castiga mult mai putin chiar daca vor factura mai mult. Calitatea si estetica lasa forte mult de dorit la producatorii romani. Usile Horman sunt o bijuterie.