» Piata romaneasca de mobilier, cifrata in acest an la 660-700 milioane de euro, poate ajunge la 2 miliarde de euro.
» Daca pana acum romanii isi inlocuiau mobila la intervale de 10-15 ani, in prezent isi redecoreaza casele la cativa ani.
» Cresterea afacerilor cu mobilier, impulsionata de concurenta de pe piata si de expansiunea sectorului constructiilor.
Piata mobilei va atinge la finele acestui an 660-700 de milioane de euro, in crestere cu 10-12% fata de 2006. Potentialul pietei este mult mai mare, de
circa 2 miliarde de euro. La atingerea lui pot contribui mai multi factori: dezvoltarea imobiliara, consolidarea clasei medii si schimbarea obiceiurilor de consum ale romanilor. In 2008, concurenta intre retailerii de mobilier se va intensifica. Pe piata isi vor face aparitia noi lanturi internationale, iar magazinele actuale isi vor continua expansiunea.
circa 2 miliarde de euro. La atingerea lui pot contribui mai multi factori: dezvoltarea imobiliara, consolidarea clasei medii si schimbarea obiceiurilor de consum ale romanilor. In 2008, concurenta intre retailerii de mobilier se va intensifica. Pe piata isi vor face aparitia noi lanturi internationale, iar magazinele actuale isi vor continua expansiunea.
Potential de 2 miliarde de euro
"Valoarea pietei de retail de mobila din Romania pentru anul 2006 a fost estimata la 600 milioane de euro. In general se poate observa o tendinta de crestere a pietei, care urmeaza si depaseste usor cresterea generala a economiei. Pentru 2007, cresterea pietei de mobila este estimata la 10-12% si se datoreaza in principal cresterii nivelului de trai, a veniturilor pe familie, dar si cresterii sectorului imobiliar", a declarat Cornel Oprisan, general manager al IKEA. Potentialul pietei autohtone este insa mult mai mare, remarca Oprisan: "La nivelul tarilor europene, piata de mobila si decoratiuni reprezinta in medie aproximativ 2% din PIB, ceea ce in cazul Romaniei, daca ar fi sa urmam aceasta regula, la un PIB de peste 100 miliarde de euro, inseamna o piata potentiala de mobilier si accesorii de peste 2 miliarde de euro". In opinia managerului IKEA, consolidarea clasei medii stimuleaza afacerile cu mobilier: "Cresterea puterii de cumparare a romanilor duce la conturarea unei clase medii cu venituri in crestere, in paralel cu dezvoltarea accelerata a fondului locativ, ceea ce in final are ca rezultat si cresterea pietei de mobilier si de accesorii". Chiar daca in prezent romanii aloca pentru achizitia de mobilier de opt ori mai putini bani decat ceilalti locuitori ai UE, situatia tinde sa se schimbe. "Cu mai multi ani in urma, romanii obisnuiau sa isi schimbe destul de greu mobila, uneori dupa 10-15 ani, cauza principala fiind, bineinteles, lipsa resurselor financiare. O data cu accelerarea ritmului de crestere economica din ultimii ani, se observa modificari ale comportamentului de consum in sensul ca foarte multi romani au inceput sa isi schimbe piesele de mobilier mai repede, la intervale de doar cativa ani, iar in cazul produselor de accesorii si decoratiuni, chiar si la perioade mai scurte", a aratat Oprisan.
O alta restrictie care a mentinut consumul de mobilier la un nivel scazut este oferta insuficienta de pe piata, insa aceasta situatie tinde sa se schimbe.
"Valoarea pietei de retail de mobila din Romania pentru anul 2006 a fost estimata la 600 milioane de euro. In general se poate observa o tendinta de crestere a pietei, care urmeaza si depaseste usor cresterea generala a economiei. Pentru 2007, cresterea pietei de mobila este estimata la 10-12% si se datoreaza in principal cresterii nivelului de trai, a veniturilor pe familie, dar si cresterii sectorului imobiliar", a declarat Cornel Oprisan, general manager al IKEA. Potentialul pietei autohtone este insa mult mai mare, remarca Oprisan: "La nivelul tarilor europene, piata de mobila si decoratiuni reprezinta in medie aproximativ 2% din PIB, ceea ce in cazul Romaniei, daca ar fi sa urmam aceasta regula, la un PIB de peste 100 miliarde de euro, inseamna o piata potentiala de mobilier si accesorii de peste 2 miliarde de euro". In opinia managerului IKEA, consolidarea clasei medii stimuleaza afacerile cu mobilier: "Cresterea puterii de cumparare a romanilor duce la conturarea unei clase medii cu venituri in crestere, in paralel cu dezvoltarea accelerata a fondului locativ, ceea ce in final are ca rezultat si cresterea pietei de mobilier si de accesorii". Chiar daca in prezent romanii aloca pentru achizitia de mobilier de opt ori mai putini bani decat ceilalti locuitori ai UE, situatia tinde sa se schimbe. "Cu mai multi ani in urma, romanii obisnuiau sa isi schimbe destul de greu mobila, uneori dupa 10-15 ani, cauza principala fiind, bineinteles, lipsa resurselor financiare. O data cu accelerarea ritmului de crestere economica din ultimii ani, se observa modificari ale comportamentului de consum in sensul ca foarte multi romani au inceput sa isi schimbe piesele de mobilier mai repede, la intervale de doar cativa ani, iar in cazul produselor de accesorii si decoratiuni, chiar si la perioade mai scurte", a aratat Oprisan.
O alta restrictie care a mentinut consumul de mobilier la un nivel scazut este oferta insuficienta de pe piata, insa aceasta situatie tinde sa se schimbe.
In 2008 creste concurenta
Pentru 2008 este asteptata intrarea pe piata autohtona a retailerului austriac de mobila si decoratiuni interioare Kika, care tinteste pozitia de lider al pietei locale si va deschide magazine in Bucuresti, Timisoara si Oradea. O alta mutare apartine KA International, lider european in decoratiuni interioare, amenajari si mobilier care, pe langa magazinul din Bucuresti, doreste infiintarea a inca doua magazine de prezentare in tara. Totodata, al doilea magazin IKEA din Romania ar urma sa fie deschis in toamna anului viitor; in acest an, compania estimeaza vanzari mai mari decat planurile initiale, de 40 de milioane de euro. Pe segmentul mobilierului de lux, Class MobFirma doreste sa deschida in 2008 doua-trei magazine Natuzzi. In paralel, grupul Mobexpert, care a estimat pentru acest an o cifra de afaceri de circa 163 milioane de euro, isi va continua expansiunea interna si regionala.
Pe piata mobilierului mai activeaza jucatori puternici precum Elvila si Silvarom. Potrivit unui studiu al InterBiz Group, valoarea retailului de mobilier va fi in 2011 de 1,1 miliarde de euro, piata fiind favorizata de construirea locuintelor noi.
Pentru 2008 este asteptata intrarea pe piata autohtona a retailerului austriac de mobila si decoratiuni interioare Kika, care tinteste pozitia de lider al pietei locale si va deschide magazine in Bucuresti, Timisoara si Oradea. O alta mutare apartine KA International, lider european in decoratiuni interioare, amenajari si mobilier care, pe langa magazinul din Bucuresti, doreste infiintarea a inca doua magazine de prezentare in tara. Totodata, al doilea magazin IKEA din Romania ar urma sa fie deschis in toamna anului viitor; in acest an, compania estimeaza vanzari mai mari decat planurile initiale, de 40 de milioane de euro. Pe segmentul mobilierului de lux, Class MobFirma doreste sa deschida in 2008 doua-trei magazine Natuzzi. In paralel, grupul Mobexpert, care a estimat pentru acest an o cifra de afaceri de circa 163 milioane de euro, isi va continua expansiunea interna si regionala.
Pe piata mobilierului mai activeaza jucatori puternici precum Elvila si Silvarom. Potrivit unui studiu al InterBiz Group, valoarea retailului de mobilier va fi in 2011 de 1,1 miliarde de euro, piata fiind favorizata de construirea locuintelor noi.
Sursa: Romania libera
Comentarii
Nu exista comentarii.