Efervescenta care a cuprins unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei nu ocoleste nici marile orase din tara. Clujul imobiliar tine pasul cu Capitala. Peste 2.000 de noi locuinte sunt asteptate anul acesta, iar Iulius Mall si Polus Center vor aduce zestrei de spatii comerciale a orasului peste 220.000 de metri patrati. Si asta in conditiile in care in 2007, in Bucuresti, vom vedea doar 8.000 de noi metri patrati de mall, in Vitan.
Doru Lupeanu, director de marketing al agentiei imobiliare clujene Grup de Lux, spune ca „sectorul rezidential atrage majoritatea investitorilor, aici putand fi obtinute profituri intre 20%-40% pe an prin revanzarea unitatilor locative, discutand de investitori persoane fizice". Insa, vremea micilor dezvoltari a apus. In prezent, specialistii estimeaza ca pe piata imobiliara clujeana vor aparea in jur de 2.000-2.500 de locuinte noi anual. „Pentru 2007, avand in vedere si faptul ca au fost anuntate numeroase proiecte imobiliare, chiar daca se asteapta continuarea trendului ascendent al preturilor, acestea se vor incadra probabil intr-un interval de crestere de 10%-15%", estimeaza reprezentantul agentiei clujene.
Doua malluri vor fi gata in 2007
Iulius Mall urmeaza a fi construit pe un teren din apropierea Hotelului Tineretului. Proiectul, despre care se spune ca va fi finalizat anul acesta, va avea o suprafata desfasurata de 85.500 de metri patrati. Centrul comercial va beneficia de un cinematograf multiplex, de patinoar si parc de joaca pentru copii. In plus, Iulius Mall a anuntat ca lansarea lui va coincide cu intrarea brandului Auchan pe piata locala.
De o si mai mare amploare va fi centrul comercial Polus. Acesta va fi amplasat in vecinatatea Metro si Praktiker si va fi gata in luna noiembrie a acestui an. Ansamblul va avea o suprafata totala de 140.000 de metri patrati. Polus Mall a fost si cea mai insemnata tranzactie imobiliara de pe piata autohtona. Trigranit Holding a vandut anul trecut complexul comercial Polus Center fondului austriac de investitii Immoeast pentru o suma de aproximativ 210 milioane de euro.
Clujenii nu vand spatiile comerciale, le inchiriaza
Pretul-record pentru un metru patrat de spatiu comercial de peste 16.000 de euro este una dintre exceptiile pietei clujene si nu regula. „Pe segmentul comercial s-au realizat relativ putine tranzactii", spune Doru Lupeanu. In fapt, preturile la care sunt scoase la licitatie unele spatii comerciale clujene variaza, in functie de locatie si grad de finisare, intre 2.000 si 5.000 de euro pe metru patrat. Analistii pietei locale nu se asteapta insa la cresteri semnificative pe acest segment. Si asta pentru ca numarul tranzactiilor continua sa ramana unul relativ scazut. In plus, proprietarii clujeni sunt orientati catre inchirierea spatiilor comerciale, si nu catre vanzarea acestora. Cu toate acestea, Clujul are in prezent cateva locatii care starnesc interesul dezvoltatorilor. Poate cele mai reprezentative in acest sens sunt sediile Napolact si Tricotaje Somesul.
Sursa: Adevarul
Comentarii
Nu exista comentarii.