on

Conectivitatea mentine tendinta de crestere a companiei Bosch

02 februarie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

In 2016, Grupul Bosch a crescut din nou cifra de afaceri. Potrivit cifrelor preliminare, vânzările au crescut anul trecut în termeni nominali cu 3,5 procente, la aproximativ 73,1 miliarde de euro. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 5,4 procente. Rezultatele vânzărilor au fost afectate negativ de efectele cursului de schimb valutar, în valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

„În ciuda condițiilor nefavorabile, ne-am atins previziunile de creștere în 2016”, a declarat dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. „Bosch este în mijlocul celui mai fundamental proces de transformare. Industrii, piețe, tehnologii - Bosch modelează în mod activ schimbarea”. Când vine vorba, mai ales, de conectivitatea la internetul lucrurilor (IoT) și trecerea la mobilitate electrică, Bosch face investiții inițiale de miliarde de euro. În 2016, compania a crescut cheltuielile de cercetare și dezvoltare până la aproximativ 6,6 miliarde de euro. Dr. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vice-președinte al consiliului de administraţie, a explicat: „Rezultatul obţinut astăzi va finanța succesul de mâine”. Furnizorul de tehnologie și servicii a înregistrat aproximativ 4,3 miliarde de euro în venituri din operațiuni, înainte de dobânzi și taxe (EBIT din operațiuni) în 2016. Bosch dorește să fie un furnizor de top pentru IoT. Compania vede un potențial de creștere foarte mare în afacerile cu asistenții digitali inteligenți. „IoT devine personal. Cu ajutorul inteligenței artificiale, personalizăm conectivitatea”, a declarat CEO-ul Bosch. Din acest motiv, Bosch investește circa 300 de milioane de euro într-un nou centru pentru inteligență artificială, care va completa expertiza IoT.

Inteligenţa artificială: 300 de milioane de euro pentru noul centru

Odată cu noul an, noul Centru Bosch pentru Inteligenţă Artificială (BCAI) își începe activitatea. Obiectivul centrului este de a spori expertiza în domeniul inteligenței artificiale. „Cu tehnologia senzorilor, Bosch a înzestrat cu simţuri obiectele. Acum, Bosch le face capabile să înveţe şi să acţioneze inteligent”, a declarat Denner, care este responsabil și pentru cercetare și inginerie avansată în consiliul de administrație Bosch. „Peste zece ani, aproape niciun produs Bosch nu va fi conceput fără inteligență artificială. Fie va poseda acea inteligență în sine, sau AI-ul va juca un rol-cheie în dezvoltarea sau fabricarea acestuia”, a declarat Denner. În termen de doar cinci ani, produsele dotate cu inteligență artificială vor reprezenta 10 procente din vânzările Bosch. BCAI va angaja inițial aproximativ 100 de experți în India (Bengaluru), SUA (Palo Alto) și Germania (Renningen). Până în anul 2021, Bosch va investi 300 de milioane de euro în extinderea centrului. În aceeași perioadă, se preconizează creșterea forței de muncă de mai multe ori.

Asistenți digitali inteligenți: o piață în valoare de miliarde

Pentru Bosch, personalizarea internetului lucrurilor este următorul nivel de conectivitate. „Bosch va folosi inteligența artificială pentru a transforma lucrurile în asistenți inteligenţi. Produsele vor deveni parteneri, însoțitori, asistenți personali”, a declarat CEO-ul Bosch. Organizația de cercetare de piață Tractica estimează că numărul de persoane care folosesc asistenți digitali va crește cu mai mult de 350 de procente, până în 2021.

„Asistenții digitali reprezintă interfața cu clienții. Cu produse conectate, Bosch poate menține o relație directă cu clienții. Cu cât cunoaștem mai bine utilizatorii individuali, cu atât vom putea oferi servicii mai personalizate”, a continuat Denner. Unul dintre produsele Bosch prezentate la CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas, a fost robotul de casă Kuri. La dezvoltarea robotului, Bosch s-a axat pe personalizare: adică, pe capacitatea sa de a interacționa cu oamenii. Compania a prezentat, de asemenea, Mykie, un asistent adaptat la cerințele bucătăriilor inteligente. De exemplu, Mykie știe ce este în frigider, scrie liste de cumpărături în mod automat și ajută la gătit. De asemenea, la CES, maşina concept a oferit o idee despre ceea ce va însemna asistentul personal „Auto”. Potrivit unui nou studiu realizat de Bosch și Prognos, vehiculele conectate vor da oamenilor posibilitatea de a utiliza aproape 100 de ore în fiecare an într-un mod mai eficient și relaxat.

Performanţele societăţii în 2016 pe sectoare de afaceri

Efectele negative ale cursului de schimb valutar s-au făcut simțite în evoluția vânzărilor sectoarelor de afaceri. „După ajustarea la aceste efecte, toate sectoarele de activitate, cu excepția celui de Tehnologie industrială au înregistrat creșteri de vânzări, în unele cazuri, în mod semnificativ”, a spus Asenkerschbaumer. Sectorul de afaceri Soluții de mobilitate a crescut în termeni nominali cu 5,5 procente în 2016 și prin urmare, mai puternic decât producția de automobile la nivel mondial. 

După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 7,0 procente. Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 44,0 miliarde de euro în anul 2016. În sistemele de injecție pe benzină, Bosch a înregistrat un nou record de vânzare, de 250 de milioane de injectoare de înaltă presiune. Compania a avut un succes deosebit cu sistemele de asistare a șoferului și de infotisment. În 2016, sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a cunoscut o creștere a veniturilor din vânzări cu 2,8 la sută, până la 17,7 miliarde de euro.

Creșterea adaptată la cursul de schimb valutar a fost de 6,2 la sută. Atât Power Tools, cât și BSH Hausgeräte GmbH au prezentat din nou multe produse conectate în 2016. Vânzările din sectorul de afaceri Tehnologie pentru construcții şi energie au crescut cu 0,8 procente în 2016 (3,2 procente după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar), până la 5,2 miliarde de euro. Diviziile Termotehnică, Sisteme de securitate și Service solutions raportează vânzări tot mai mari ale soluțiilor conectate, cum ar fi sistemele inteligente de încălzire, tehnologie video și servicii, cum ar fi serviciul de urgență eCall și serviciul de recepție hotelieră.

Potrivit cifrelor preliminare, sectorul de afaceri Tehnologie industrială a înregistrat o scădere de 5,1 procente în vânzări, față de anul trecut, până la 6,3 miliarde de euro. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, scăderea a fost de 4,5 procente. Mai presus de toate, evoluțiile de pe piețe cum ar fi cele din China, Rusia și Brazilia continuă să creeze dificultăți pentru divizia Tehnologie Drive and Control. În 2016, cifrele de afaceri din divizia Packaging Technology au rămas aproximativ la același nivel cu anul precedent.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Vilele vechi isi pot dubla valoarea dupa renovare Vilele vechi isi pot dubla valoarea dupa renovare
"Dedicatii" imobiliare de la Primaria Capitalei "Dedicatii" imobiliare de la Primaria Capitalei
Praktiker România a oferit primul Opel Corsa în campania aniversară de 13 ani Praktiker România a oferit primul Opel Corsa în campania aniversară de 13 ani
Depanero deschide un call center la Galati Depanero deschide un call center la Galati
BRAVO EUROPA: afaceri de 40 de milioane de euro in anul 2017 din vanzarea de solutii metalice pentru acoperire BRAVO EUROPA: afaceri de 40 de milioane de euro in anul 2017 din vanzarea de solutii metalice pentru acoperire
Muncitorii scumpesc piata imobiliara Muncitorii scumpesc piata imobiliara

Vezi mai multe articole