Constanta, al doilea oras ca numar de locuitori din Romania, a devenit anul acesta tinta marilor proiecte comerciale. In ultimele doua saptamani au fost anuntate doua proiecte comerciale de amploare pe piata constanteana.
Odata cu maturizarea pietei imobiliare din Bucuresti, investitorii au inceput sa se indrepte catre orasele mari din provincie. Piata spatiilor comerciale din provincie recupereaza treptat decalajul fata de Bucuresti, dupa ce ani de zile investitiile semnificative in orasele de dimensiuni medii au intarziat sa apara.
In acest context, compania Neocity Group va investi 50 de milioane de euro in construirea mall-ului City Park, in timp ce francezii de la Catinvest vor aloca 40 de milioane de euro in dezvoltarea centrului comercial TOM, care va cuprinde al saptelea hypermarket Carrefour din Romania. In prezent, in orasul de la malul Marii Negre este un singur centru comercial important, Tomis Mall, care se afla pe locul fostului magazin universal Tomis din centrul orasului.
Mall-ul City Park va fi situat in Parcul Tabacarie si va cuprinde printre altele 120 de magazine, un supermarket si o zona de petrecere a timpului liber, in timp ce platforma comerciala TOM va include un magazin Bricostore, dar si un Media Galaxy si aproximativ 100 de restaurante si magazine.
Una din principalele atractii ale investitorilor imobiliari este venitul mediu ridicat al locuitorilor din Constanta, care este cu 20% mai mare decat media pe tara, potrivit dezvoltatorului Catinvest. In plus, Constanta reprezinta o piata cu potential deosebit din punct de vedere comercial, atat datorita numarului mare de locuitori, cu putere de cumparare peste medie, cat si celor un milion de turisti care viziteaza anual orasul.
Israelienii de la Neocity Group au anuntat ca vor investi in perioada 2006-2009 peste un miliard de euro, circa o treime din aceasta suma fiind dedicata investitiilor in orasul Constanta. Pe langa mall-ul City Park, Neocity Group va investi circa 300 de milioane de euro pentru constructia unui complex rezidential la Constanta. Proiectul Neocity Peninsula vizeaza constructia de locuinte la Constanta, in zona istorica a orasului, in apropierea falezei.
Un alt centru comercial de amploare pe piata constanteana este Constanta Mall. Fondul israelian de investitii Poalim Real Estate a inceput lucrarile de constructie la proiectul comercial Constanta Mall, valoarea investitiei fiind estimata la peste 40 de milioane de euro.
In ceea ce priveste preturile de vanzare pentru spatiile comerciale, Constanta ocupa al doilea loc dupa Cluj-Napoca in cadrul oraselor din provincie, fiind inaintea orasului Timisoara.
Piata comerciala constanteana a atras in ultimii ani investitii importante din partea unor jucatori internationali, precum Praktiker, Metro, Selgros sau Billa. Constanta se afla si pe lista companiei germane Kaufland, care se afla intr-un amplu proces de extindere, pentru construirea unui nou magazin.
Sursa: Ziarul financiar
Comentarii
Nu exista comentarii.