Doar pentru că folosiți aceleași anvelope de vară ca și anul trecut, iar atunci când le-ați dat jos de pe mașină erau bune, nu înseamnă că nu trebuie să le verificați minuțios și pentru noul sezon estival. De asemenea, ar fi de preferat să le întrețineți pentru a vă bucura cât mai mult de utilizarea acestora.
Primul, și poate cel mai important pas, este să verificați săptămânal presiunea în roți. La multe mașini moderne aceasta se poate realiza foarte simplu prin verificarea informațiilor primite prin intermediul computerului de bord. În cazul în care vehiculul dumneavoastră nu are în dotare o asemenea opțiune, atunci trebuie să apelați la metoda clasică a manometrului.
Multă lume presupune că dacă și-a umflat anvelopele cu azot la vulcanizare, atunci nu mai trebuie să treacă prin acest pas. Este o presupunere greșită. Chiar dacă utilizarea acestui gaz duce la variații mai mici de presiune în anvelope și la pierderi mai mici, nu înseamnă că nu există. De asemenea, înainte să puneți înapoi roțile de anul trecut, ar fi bine să le echilibrați.
Dar să presupunem că deja v-ați echipat mașina cu roțile de vară și vă bucurați de ele. Asta nu înseamnă că întreținerea lor s-a terminat. În primul rând este bine să le verificați periodic de mizerii acumulate între canalele de scurgere a apei. Uneori acolo pot rămâne blocate pietre sau, mai rău, diverse obiecte care pot penetra calea de rulare (cum ar fi cuie sau șuruburi). Totodată, este de preferat ca atunci când mergeți la spălătorie să selectați și un program de spălare a roților. Praful rezultat din plăcuțele de frâne, dar și alte mizerii, împiedică răcirea jantelor și anvelopelor, ceea ce conduce la o creștere a uzurii pneurilor.
De asemenea, produsele petroliere sunt inamici foarte puternici ai anvelopelor. Astfel, cauciucurile pot suferi degradări chimice ca urmare a expunerii la acești factori. Dacă petele de ulei peste care ați trecut cu mașina nu reprezintă un risc, pentru că se vor șterge rapid prin rulare, cele de pe flancuri pot rezista suficient de mult timp astfel încât să apară deteriorări ale cauciucului din care sunt făcute pneurile. Nu sunt cazuri foarte frecvente de astfel de incidente, dar totuși pot apărea mai ales atunci când alimentați mașina cu carburant. Deci nu le ignorați.
Sunt foarte multe cazuri în care roțile de iarnă au alte dimensiuni decât cele de vară. Chiar dacă diametrul total este același, lățimea anvelopelor și diametrul jantelor pot fi diferite. Acești factori pot impune o refacere a unghiurilor direcției. Roțile cu ET-uri diferite necesită reglaje diferite. Dacă ignorați acest aspect, foarte curând veți constata că mașina nu mai este la fel de stabilă, că apar uzuri pe flancurile căii de rulare sau că a crescut consumul de carburant în mod nejustificat.
Un alt semn că mașina are unghiurile direcției neadecvate conform noilor anvelope este scârțâitul pe viraje la viteze mici. Pentru a-l depista mai rapid, mergeți într-o parcare mai mare și la aproximativ 10 km/h bracați maxim stânga și, ulterior, dreapta. La asemenea viteză, cu geamurile deschise, va trebui să auziți doar zgomot de rulare. Dacă, în schimb, se aud sunete ca și cum ați lua un viraj cu viteză foarte mare, este clar că trebuie reglate unghiurile.
Nu în ultimul rând trebuie să știți că anvelopele sunt afectate și de lumina directă a soarelui. Pe câtă vreme nu puteți împiedica prea mult acest fenomen, decât dacă țineți mașina într-un garaj, puteți să-i diminuați drastic efectele prin utilizarea unor soluții speciale de tratare a anvelopelor. Acestea au rolul de a proteja și a întârzia efectele degradării cauciucului din care sunt construite pneurile și sunt destul de eficiente.
Dacă veți fi atenți la cele de mai sus, veți avea toate șansele să vă bucurați mai mulți ani de anvelopele mașinii. Apelați mereu la un service de roți care vă poate ajuta dacă aveți nevoie.
Comentarii
Nu exista comentarii.