Știați că aproape 20% din valoarea pieței globale de construcții reprezintă pierderi?
Conform researchgate.net, cel puțin 20% din valoarea totală a pieței de construcții reprezintă pierderi, din care 10% sunt pierderi de materiale, 30% reprezintă refaceri de proiect sau remedieri apărute pe parcurs și 40% din muncă este neproductivă. Mai mult, aproximativ 40% din proiecte depășesc, până la finalizare, bugetele inițiale, iar în cazul a circa 90% dintre ele există întârzieri la termenele de finalizare. Principalele cauze ale acestor pierderi sunt reprezentate de schimburile incomplete de date între factorii care iau parte la elaborarea unui proiect (arhitecți, structuristi, ingineri de instalații etc.), dar și de modificările ulterioare aduse proiectelor.
Ce este managementul defecțiunilor de construcție?
Un viciu de construcție înseamnă, în general, o deficiență care nu îndeplinește standardele manoperei sau ale calității materialelor. Însă, deși unele erori sunt evidente, cum ar fi drenajul defectuos sau infiltrațiile de apă, majoritatea nu sunt detectate decât după ani de zile de la finalizarea clădirii.
Managementul defecțiunilor de construcție se referă la implementarea măsurilor care verifică dacă există defecțiuni și care rezolvă problemele înainte că acestea să ia amploare. Acest proces implică o serie de inspecții periodice pentru verificarea calității, dar și utilizarea tehnologiei pentru a înregistra informații despre defecțiuni. Astfel, defecțiunile și erorile sunt rezolvate rapid și efficient chiar din timpul construcției.
Implementarea proceselor de management al defecțiunilor oferă numeroase beneficii contractantului, arhitectului și clientului final.
În primul rând, să nu uităm că majoritatea țărilor au o legislație națională care obligă contractanții să finalizeze proiectele într-un mod profesionist. Cu alte cuvinte, este o obligație legală că echipa de șantier să implementeze procesele de management ale defecțiunilor.
În al doilea rând, vorbim despre reputație. Un proiect cu multiple defecte de construcție poate afecta serios reputația echipei și a companiei, mai ales în condițiile în care feedback-ul negative și review-urile negative se pot transmite cu ușurință în social media și în mediul online, ajungând astfel la un număr însemnat de potențiali clienți sau colaboratori.
Un aspect foarte important pentru toate părțile implicate îl reprezintă economisirea resurselor financiare, umane și de timp care ar fi alocate lucrărilor de remediere, dacă acestea nu sunt observate din faza incipientă. Remedierea defecțiunilor reprezintă între 5% și 10% din costurile medii ale unui proiect de construcție și, mai mult decât atât, lucrările de remediere consumă aproximativ 7% din durata medie a proiectului.
Pentru echipa de lucru, managementul defectiiunilor reduce riscul accidentelor de lucru, iar pentru consumatorul final reduce riscul posibilelor accidentări ulterioare. Defecțiunile instalațiilor și de construcție pot afecta siguranța celor care locuiesc sau muncesc într-o clădire. Acest lucru poate fi cauzat de defecțiuni ale instalațiilor electrice, pericole de incendiu sau probleme structurale grave. Managementul defecțiunilor joacă un rol crucial în identificarea acestor riscuri și garantează siguranța clienților.
Nu în ultimul rând, procesul de management al defecțiunilor ajută la respectarea termenului proiectului.
Aplicatia digitala PlanRadar ajută la ținerea sub control a eventualelor probleme de construcție apărute.
Pe lângă interconectarea tuturor echipelor implicate în construcție, PlanRadar, aplicația pentru managementul construcțiilor reunește multiple funcții care sprijină procesele de asigurare a calității, inclusiv instrumente pentru inspecții ale clădirilor, liste de verificare și funcții pentru inspecție tehnică și managementul defecțiunilor.
PlanRadar facilitează, de asemenea, transferurile digitale ale proiectelor, astfel încât să se poată asigura că documentele sunt conforme cu reglementările în materie de construcții, cu cerințele contractuale și cu procedurile companiei. De asemenea, se poate standardiza introducerea datelor în aplicăție, lucru care facilitează efectuarea inspecțiilor și întocmirea rapoartelor.
Astfel, cu ajutorul tehnologiei, pierderile din construcții pot fi evitate, iar proiectele pot fi finalizate la timp.
Comentarii
Nu exista comentarii.