Traficul infernal din Capitala i-a trezit pe edili, care pregatesc Bucurestiul pentru Europa cu un proiect ce va lega, in maximum 5 ani, Capitala de Aeroportul Henri Coanda cu ajutorul unei retele de trenuri suspendate. Linia rapida va conecta reteaua de metrou a Capitalei, prin statia de metrou 1 Mai, de Aeroportul Henri Coanda, facilitand schimbul de pasageri intre Gara de Nord si cele doua aeroporturi. La sapte ani de la inaugurarea ultimei linii de metrou in Bucuresti (tronsonul cuprins intre Gara de Nord si Piata Chibrit), edilii pregatesc un tronson subteran de 4,7 km si unul de 8,95 km, cu trenuri subterane si supraterane de tip monorail, cu o singura sina, care vor functiona pe baza de perne magnetice. Investitia se ridica la 300 milioane euro si va fi asigurata de municipalitate printr-un credit contractat de la guvernul japonez. Primaria Capitalei a scos la vanzare caietul de sarcini in vederea elaborarii studiului de fezabilitate, pentru care doar doua firme au depus ofertele la termenul stabilit, urmand ca municipalitatea sa desemneze castigatorul in maximum 10 zile. Studiul trebuie sa fie gata pana la sfarsitul lunii mai pentru ca Primaria sa organizeze licitatia pentru demararea lucrarilor. Pentru proiectarea lucrarilor, SC Proiect Bucuresti SA si SC Metroul SA au solicitat sume sub baremul impus de municipalitate (3,33 milioane RON), 2,8 milioane RON, respectiv 2,7 milioane RON. Daca tehnologia si finantarea sunt japoneze, studiul de fezabilitate este elaborat de proiectanti romani, cu care municipalitatea lucreaza de mai bine de 10 ani. „Raman la parerea ca trebuia sa facem acest studiu cu firme japoneze, cu experienta in domeniu, si nu cu aceleasi firme de la noi. Varianta monorail este mai ieftina decat cea in regim metrou, costurile legate de construire reducandu-se practic la jumatate, dar si mai rapida“,a declarat viceprimarul Razvan Murgeanu.
Sursa: Gardianul
Comentarii
Nu exista comentarii.