Companiile ce furnizeaza energie electrica si gaze vor trebui sa informeze consumatorii casnici despre preturile si tarifele practicate, drepturile acestora, legislatia in domeniu si deschiderea pietei prin mijloace precum internetul, mass-media, in scris sau chiar telefonic, potrivit unei metodologii elaborate de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE).
Astfel, consumatorii vor fi informati asupra cuantumului penalitatilor, modalitatii de facturare, principalelor clauze ale contractului de furnizare, procedurii, etapele, documentelor necesare, precum si asupra tarifelor pentru accesul si racordarea la sistem sau retea. Furnizorii au obligatia de a distribui materiale informativ-educative catre consumatori de cel putin doua ori pe an.
Companiile vor trebui sa intocmeasca rapoarte de monitorizare
Firmele care furnizeaza energie electrica sau gaze pentru mai putin de 100.000 de consumatori sunt obligate sa foloseasca mass-media locala pentru informare, iar cele care au mai mult de 100.000 de utilizatori vor trebui sa apeleze la mass-media nationala. ANRE va colecta si va monitoriza raportele referitoare la informare, dupa care le va face publice. Rapoartele trebuie sa contina date despre modalitatile alese pentru infromare, numarul actiunilor intreprinse, numarul total al apelurilor primite la un numar de telefon gratuit, primele cinci teme intalnite in apelurile telefonice primite de la consumatori, cat si o sinteza succinta a modului de rezolvare a acestora, dar si sumele cheltuite pentru actiunea de informare.
Sursa: Gandul
Comentarii
Nu exista comentarii.