Fie ca ne aflam acasa, la birou, la scoala, in masina sau intr-un spital, suntem inconjurati de gadgeturi inteligente. Acestea au potentialul de a ne face viata mai usoara, mai confortabila si ne pot ajuta sa ramanem conectati cu cei dragi in orice situatie si, in acelasi timp, acestea ne permit sa ramanem in contact cu stirile si noutatile din intreaga lume.
Tehnologia a reusit sa transforme fiecare aspect al vietii noastre, devenind o parte din realitatea omului modern, caci uneori pare imposibil sa ne dezlipim de gadgeturile noastre preferate. Cu toate acestea si ele trebuie protejate si intretinute, astfel incat sa ne bucuram de ele o perioada cat mai mare de timp si, sa ne asiguram in acelasi timp, ca suntem protejati de atacurile cibernetice.
Cum putem proteja/intretine gadgeturile inteligente si cum ne putem proteja de atacurile cibernetice? Ei bine, pentru a-ti raspunde la aceste intrebari am stat de vorba cu specialistii TP LINK. Iata care sunt recomandarile lor.
In primul rand, recomandam ca produsul achizitionat sa fie folosit doar in scopul pentru care a fost proiectat si gandit.
O utilizare corecta va prelungi ciclul de viata a dispozitivelor pe care le detinem, din acest motiv, recomandam respectarea dispozitiilor „generale” pentru orice echipament electronic destinat utilizarii casnice, cum ar fi:
- Este foarte important ca dispozitivele sa fie utilizate in parametrii prescrisi (temperatura mediului de utilizare, tipul mediului de utilizare, umiditatea mediului etc.) si doar in scopul pentru care produsul a fost proiectat. Mai concret, este de preferat sa evitam temperaturile extreme (sub 0ºC sau mai mari de 40ºC), expunerea dispozitivelor la inghet, lumina/caldura directa de la soare pentru timp indelungat.
- De asemenea, este important sa nu folosim dispozitivele in medii cu umiditate mare, iarna produsul sa nu fie conectat la reteaua electrica imediat ce este adus acasa, acesta are nevoie de o perioada de aclimatizare. Produsele nu trebuie folosite in medii cu mult abur (cum ar fi bai/bucatarii care nu sunt aerisite corespunzator), nici pe veranda unde, chiar daca nu ploua direct pe dispozitive, ele sunt expuse temperaturilor extreme (in special de inghet).
- Mentionam si faptul ca nu este recomandata utilizarea dispozitivelor in medii cu foarte mult praf, pulberi sau alte particule in suspensie.
- De asemenea, se recomanda utilizarea unei parole complexe la contul cloud al dispozitivelor, dar si pentru reteaua Wi-Fi a routerului la care se conecteaza dispozitivele.
Cum putem asigura o conexiune sigura pentru camera de supraveghere, in asa fel incat sa ne protejam de atacurile cibernetice?
- Atacurile cibernetice nu sunt legende. Acestea pot afecta mai putin sau mai mult activitatea sau functionarea echipamentelor din retea.
- In cazul camerelor de supraveghere se recomanda configurarea conturilor/parolelor de acces cu un grad de complexitate mai mare si nu parole simple, precum: „12345678”. De asemenea, parole complexe trebuie setate si pentru contul cloud al dispozitivelor, dar si pentru reteaua Wi-Fi a routerului la care se conecteaza acestea.
- Pentru camerele de supraveghere este important sa limitam accesul persoanelor terte la interfata/imaginile transmise.
- Pentru a beneficia de cele mai recente bug-fixuri, este necesara actualizarea la zi a versiunilor de firmware publicate de producatori pe paginile lor oficiale.
- Tot pentru o conexiune mai sigura putem folosi si un router care sa includa si o protectie antivirus/firewall real time, de exemplu routerele Archer din gama mid-high - incepand cu Archer C2300 -, Deco M5, Deco M9 Plus. Acestea includ si un antivirus cu actualizare gratuita pentru 3 ani, care protejeaza toata reteaua si dispozitivele din ea.
- Recomandam sa nu instaleze/acceseze softuri/adrese/mail-uri necunoscute sau suspecte, sa nu se oferim informatii nimanui despre credentialele conturilor de orice tip (cloud/router/etc.). Niciun producator nu cere aceste informatii. Acestea sunt cunoscute doar de utilizatorul beneficiar.
Pentru orice fel de situatii neprevazute, specialistii TP-Link ofera suport si asistenta tehnica locale
Specialistii TP-Link din departamentul de suport tehnic local se afla la dispozitia utilizatorilor, pentru a le oferi asistenta pentru orice fel de situatii neprevazute. Indiferent de problemele intampinate in aceasta perioada (Criza de Coronavirus) cu reteaua lor de acasa, acestea pot fi gestionate simplu si rapid, datorita profesionistilor gata sa raspunda oricarui tip de intrebari cu un caracter tehnic.
Comentarii
Nu exista comentarii.