Cea mai importanta gara a orasului, constituie un mare ansamblu arhitectonic care s-a dezvoltat treptat ocupand acum o arie intinsa intre bdul. Dinicu Golescu si Calea Grivitei. Piatra fundamentala a fost pusa la 10 septembrie
1868 iar inaugurarea a avut loc la 13 septembrie 1872. Initial Gara de Nord a cuprins trei corpuri grupate pe o suprafata mai restransa in jurul celor 5 linii care aveau punctul final in zona ocupata acum de depozitele de bagaje, oficiul telefonic, ghiseul de informatii.
Ulterior s-au efectuat lucrari de transformare si dezvoltare a garii . Astfel, in 1899 s-a construit aripa care ajunge pana in Calea Grivitei.
In anii 1930-1931 au avut loc lucrari de modernizare dupa planurile unui culectiv de specialisti condus de ing. I. Balaceanu. Demolandu-se vechile ateliere s-a creat legatura intre Calea Grivitei si bdul. Dinicu Golescu si s-a definitivat infatisarea fatadei dinspre Ministerul Transporturilor. Aceasta are un peron inalt sustinut de masive coloane cilindrice in stil toscan, deasupra carora se desfasoara un fronton in linii sobre. In stanga fatadei se inalta turnul cu ceas al garii.
Comentarii
Nu exista comentarii.