Hornbach România, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, aniversează 10 ani de la intrarea pe piața din România. În această perioadă, compania a investit aprox. 145 de milioane de euro și a creat peste 730 de locuri de muncă, iar planurile retailerului nu se opresc aici.
„Concernul Hornbach a inaugurat primul magazin pe piața românească în 2007 și, de atunci până în prezent, investițiile companiei în România s-au ridicat la aprox. 145 de milioane de euro. Suma a fost direcționată către achiziția de terenuri, construirea și dotarea celor șase magazine pe care le deținem aici (Berceni – 2007, Militari – 2008, Braşov – 2009, Baloteşti – 2010, Timişoara – 2012, Sibiu - 2015), cât și în construirea sediului central”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
Gradină, DriveIn și Sanitare – cele mai vizitate departamente
În acest moment, magazinele Hornbach se diferențiază nu doar prin suprafața foarte mare a fiecărei locații – aproximativ 23.000 de metri pătrați fiecare, cu excepția celei din Sibiu, care are 12.000 de metri pătrați – cât și prin sortimentul bogat și printr-un raport corect calitate – preț. Astfel, pe rafturile magazinelor Hornbach pot fi găsite, mereu pe stoc, 60.000 de produse și alte 60.000 de articole sunt disponibile la comandă.
„Hornbach este partenerul ideal pentru proiecte. În felul acesta, oricine își dorește să întreprindă un proiect de bricolaj poate găsi orice are nevoie la Hornbach. Dacă ne raportăm la cele mai cerute produse de către clienții noștri, departamentele de Grădină, DriveIn și Sanitare sunt pe primele locuri, urmate de cele de Scule și Unelte, Decorațiuni și Vopseluri”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.
Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, că, de la deschiderea primului magazin şi până în acest moment, sortimentul a fost în permanenţă adaptat cât mai bine la cerinţele clienţilor.
Investiții de peste 3 milioane de euro în angajați
În cei 10 ani pe piața locală, Hornbach a creat peste 730 de locuri de muncă, atât în magazinele pe care le deține, cât și în sediul central. În plus, investițiile companiei în școlarizările personalului nou angajat sau ale celui deja existent în companie au depășit 3 milioane de euro.
„Pentru noi este foarte importantă capacitatea personalului de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, şi de a oferi o consiliere pe măsură. Astfel, am investit constant în școlarizări standard, cât şi specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de consilierea specializată”, a mai afirmat Mugurel-Horia Rusu.
Potrivit afirmațiilor sale, Hornbach are angajați loiali, având o rată de fluctuație a personalului de sub 4%, mult mai mică faţă de cea întâlnită, în medie, în sectorul de retail din România. De asemenea, peste 59% dintre angajați se află în companie de mai mult de 3 ani și jumătate.
Hornbach România, un pilon important în dezvoltarea Concernului
„Suntem în prezent foarte mulțumiți de dezvoltarea regiunii România. Cele șase magazine de materiale de construcții și grădinărit din această țară contribuie semnificativ la dezvoltarea concernului nostru, datorită unei creșteri puternice a cifrei de afaceri”, a declarat, la rândul său, Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Management AG.
Înființată ca o afacere de familie în anul 1877, în sud-vestul Germaniei, compania deține în prezent 156 de magazine de materiale de construcții și grădinărit în nouă țări din Europa și a început cu succes anul financiar curent, cu o creștere a cifrei de afaceri de 7,1 procente în perioada martie - mai.
„Răspunsul clienților din România a fost unul pozitiv încă de la început și ne bucurăm foarte mult că am depășit perioada dificilă cauzată de criza financiară și economică din anul 2009. Proiectele de construcții și renovare sunt din nou în prim plan și ne-am propus să ne dezvoltăm în continuare, astfel încât va fi și mai ușor clienților noștri să realizeze proiectele lor împreună cu Hornbach”, a mai adăugat Albrecht Hornbach.
Cum a evoluat piața de bricolaj în ultimii 10 ani
De la intrarea pe piața locală, în urmă cu 10 ani, și până în prezent, Hornbach a contribuit constant la evoluția segmentului DIY în România.
„În 2007, piața de bricolaj era foarte restrânsă din punct de vedere al sortimentului oferit și al numărului de magazine la care clienții aveau acces. Între timp am asistat la o diversificare nu numai a locațiilor, ci și a sortimentului pus la dispoziție”, a subliniat Mugurel-Horia Rusu.
De asemenea, potrivit afirmațiilor sale, în această perioadă clienții și-au schimbat percepția cu privire la achiziția din magazinele de bricolaj și au înțeles că cele mai importante aspecte de luat în calcul sunt calitatea produselor și raportul corect preț-calitate.
Planuri de viitor – Hornbach pregătește magazinul online în România
În ceea ce privește planurile de viitor ale Hornbach pe piața din România, compania vizează lansarea, în prima jumătate a anului 2018, a magazinului online.
„Deja am înființat în cadrul companiei un departament dedicat acestui proiect, fiind considerat extrem de important pentru dezvoltarea companiei în linie cu cerințele clienților, care își doresc să aibă acces la produsele noastre direct de acasă, din fața calculatorului”, a subliniat Directorul General.
Obiectivul Hornbach, prin lansarea magazinului online, este să pună la dispoziția clienților toate informațiile despre produse și proiecte, astfel încât aceștia să se poată documenta și face cumpărături direct de acasă, comod și rapid. De asemenea, Hornbach își dorește ca, prin magazinul online, să acopere zone geografice în care compania nu este prezentă prin magazine fizice.
„Platforma magazinului online din România este aceeași ca și cea din Germania și va cuprinde o serie de funcții interesante pentru clienți. De altfel, ne dorim ca prin acest proiect să ajungem la cât mai multe persoane și să avem cât mai mulți clienți mulțumiți”, a încheiat Mugurel-Horia Rusu.
Comentarii
Nu exista comentarii.