În anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din România a atins vânzări în valoare de 514.661.610 lei (fără TVA), în creștere cu 21,2% față de anul financiar precedent. Numărul total de produse cumpărate a fost de 17,3 milioane. 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro.
O creștere excelentă, bazată pe conceptul unic de Democratic Design și dezvoltarea de noi servicii
Cel mai mare număr de produse IKEA de până acum a intrat în casele românilor în anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vândute, 79,5% au fost produse de mobilier și 20,5% accesorii și decorațiuni. Dintre obiectele de mobilier, familia BESTÅ pentru camera de zi a avut cel mai mare succes, cu peste 80.000 de produse vândute. În departamentul de decorațiuni și accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vânzări, cu peste 311.000 de bucăți.
În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creștere de peste 140% a vânzărilor generate în comparație cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din București, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța.
„Datorăm mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online și creșterii sale incredibile: peste 140% mai mult în comparație cu anul precedent. Ne pasă de clienții noștri și ne dorim să îmbunătățim modul în care ne desfășurăm activitatea. Acesta este motivul pentru care principala prioritate în următorul an va fi să lucrăm la introducerea unor tarife fixe pentru a simplifica și crește transparența și pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor” a adăugat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.
Tema anuală, „Gesturile mici contează”, inspirată de viața în jurul bucătăriei, a fost apreciată de consumatorii români și acest lucru s-a reflectat și în rezultate – 5.500 de bucătării au fost cumpărate în acest an financiar. Rezultatele foarte bune din departamentele de bucătărie, gătit, servit masa și FOOD au făcut ca IKEA România să se afle pe locul 1 în lume ca index de creștere pentru aceste departamente. Tema de catalog inspirată de bucătărie va continua pentru un al doilea an. Tot anul acesta a fost lansată și gama de bucătării accesibile KNOXHULT, pentru oameni cu visuri mari și bugete mici. Restaurantul IKEA a urmat tema anuală, prin organizarea a 50 de evenimente pentru consumatori cu demonstrații de gătit.
Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro, a avut o creștere de 7,4% față de anul anterior. În anul financiar 2016, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vânzările totale ale IKEA România. Mai mult, magazinul IKEA din București a vândut cele mai multe prăjituri Almondy din lume (297.000 de bucăți), iar produsele din pește sunt 100% certificate ASC/ MSC.
Începând cu noul an financiar, au fost incluse noi servicii pentru a le oferi consumatorilor o experiență mai bună de cumpărături la IKEA România. Planificarea bucătăriilor a devenit mai simplă; de acum, consumatorii pot privi de acasă cum le sunt planificate bucătăriile în timp real, prin Skype, și prin serviciul de asamblare și instalare online. Mai mult, va fi implementat un nou sistem de costuri pentru asamblarea bucătăriilor.
În mai 2016, salariul minim brut în IKEA România a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult în comparație cu decembrie 2015. Mai mult, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanță de 900 de lei net și decontarea cheltuielilor lunare de transport, în valoare de până la 150 lei.
În urma rezultatelor obținute la IKEA România, fostul manager al magazinului IKEA din București va conduce de acum magazinul IKEA din Belgrad, care se va deschide în vara anului 2017.
În anul financiar 2016, IKEA România s-a implicat în mai multe proiecte pentru comunitate cu ore de voluntariat ale angajaților plus produse sau sprijin financiar.
Magazinul IKEA din București a investit 2,5 milioane de euro în 2016 pentru eficiența energetică a clădirii, parte dintr-un proiect de modernizare a întregului magazin, ce s-a desfășurat în ultimii 6 ani.
- Proiectul SOS Satele Copiilor a fost continuat prin mobilarea unei case (2 bucătării, 8 băi, 8 dormitoare și 2 camere de zi).
- 126 de elevi au vizitat magazinul IKEA din Băneasa printr-un program de educație.
- Magazinul IKEA din România a oferit ajutor în criza refugiaților, prin donarea unor bunuri esențiale, în valoare de 46.000 euro, către UNICEF și UNHCR Serbia pentru refugiații care au tranzitat această țară
- IKEA România a donat mobilă în valoare de 9.000 de euro către spitale, maternități, activități educaționale pentru copiii cu autism și o tabără de vară pentru copiii bolnavi de cancer
- Peste o tonă de textile a fost donată ca materie primă către antreprenori sociali și ONG-uri și peste o mie de produse de mobilier și accesorii au fost donate unor ONG-uri
- În acest an financiar, vom lansa Fondul IKEA pentru Mediul Urban – granturi pentru proiecte comunitare de mediu, sociale și educaționale, care vor fi oferite în 2017
Două campanii de responsabilitate socială au fost organizate în magazinul IKEA în anul financiar 2016. În Campania Jucăriilor de Pluș pentru Educație, organizată între 1 noiembrie 2015 și 26 decembrie 2015, au fost vândute 48.371 de jucării de pluș. Pentru fiecare produs cumpărat, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru proiecte educaționale implementate de UNICEF și Salvați Copiii în toată lumea. Campania „O viață mai bună pentru refugiați” (29 noiembrie – 19 decembrie 2015) a ajutat la vânzarea a 61.254 LED-uri. Pentru fiecare bec cumpărat, IKEA Foundation a donat 1 euro către UNHCR pentru a contribui la îmbunătățirea vieților refugiaților din toată lumea.
5,5% din vânzările totale au fost generate de gama de produse pentru o viață mai sustenabilă acasă, care a crescut cu 31% în comparație cu anul anterior. Un alt proiect se referă la un antreprenor social din România care lucrează la o gamă de produse fabricate în România, ce vor face parte dintr-o colecție globală IKEA.
Gama IKEA mai accesibilă pentru și mai mulți oameni
„Ne bucurăm să vedem progresul planurilor de expansiune, rezultat al eforturilor colegilor din echipa de Property & Expansion. Ne aflăm pe drumul cel bun cu planul pentru deschiderea celui de-al doilea magazin, aproape de obținerea Planului Urbanistic Zonal – pe 8 noiembrie se va încheia termenul pentru dezbaterea publică finală pentru PUZ – iar apoi putem aplica pentru autorizația de construcție, care ne va conduce către o dată de deschidere sigură. În acest moment, putem estima că vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018.
Mai mult, Timișoara, Brașov și Cluj sunt următoarele trei orașe în care deschiderea de noi magazine în România este o prioritate pentru IKEA South Europe. Echipa de Property & Expansion se află în proces de prospectare de terenuri care să îndeplinească parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport în comun și o bună infrastructură de drumuri, suprafața terenului și o localizare bună, aproape de oraș.
Pe termen lung, organizația regională IKEA South East Europe se apropie de îndeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine în Croația, România, Serbia și Slovenia până în 2025,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Comentarii
Nu exista comentarii.