EXCLUSIV. Gigantul suedez al retailului de mobila IKEA are planuri agresive de expansiune, urmand sa deschida din toamna anului viitor doua magazine si un centru logistic in provincie, investitia aproximativa pe magazin fiind de 20 milioane de euro, a declarat pentru Business Standard Cornel Oprisan, directorul general al Ikea Romania.
El a adaugat ca ia in calcul deschiderea unui al doilea magazin in Capitala, fiind vizata zona de Sud.
Gigantul suedez a deschis primul magazin la finele lunii martie, iar vanzarile acestuia pana acum au trecut de 18 milioane de euro, avand in vedere ca ritmul de incasari de 5 mil. euro din primele trei saptamani s-a pastrat si ulterior "cu mici fluctuatii, data fiind perioada concediilor in care ne aflam", spun reprezentantii companiei.
"Avem trei proiecte pe care speram sa le demaram in aceasta toamna. Suntem in proces de achizitie a trei terenuri, tranzactia urmand sa fie incheiata in lunile urmatoare. Pe aceste terenuri vor fi construite doua magazine si un centru logistic", a declarat pentru Business Standard Cornel Oprisan. Oficialul IKEA nu a dezvaluit orasele in care vor fi amplasate noile unitati, pastrand confidentialitatea tranzactiei, aflate in desfasurare. Interesul este indreptat spre marile aglomeratii urbane, precum Constanta, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, potrivit managerului Ikea.Noile magazine vor avea o suprafata mai mica de vanzare, de aproximativ 20.000 de metri patrati, fata de 26.000 de metri patrati cat are unitatea actuala. Investitia aproximativa pe magazin va fi de 20 milioane de euro, pentru centrul logistic nefiind bugetata in prezent nicio suma. Investitiile sunt facute de catre compania Moaro Trading, detinatoarea francizei Ikea pentru Romania.
IKEA iese in provincie cu doua magazine
"Nevoia unui centru logistic va fi resimtita dupa ce vom avea deschise trei magazine in Romania, pentru a putea aproviziona in timp util volumele necesare de marfa. In prezent am rezolvat problemele legate de stocuri. Am redus la sub 4% numarul de produse la care se poate intampla sa nu putem livra imediat clientilor", a declarat Cornel Oprisan.
Pentru Romania s-ar preta un numar de opt magazine, daca este sa ne raportam la populatia tarii, potrivit lui Oprisan.
Compania care detine franciza IKEA pentru Romania este Moaro Trading BV si este controlata de catre omul de afaceri Gabriel Popoviciu, care a dezvoltat proiectul Baneasa.
Actionarii Moaro Trading sunt Engma BV cu 75,7%, Turkmall Retail BV cu 24,2% si InterIkea Systems BV cu 0,05%.
Primul magazin IKEA a fost deschis in martie in centrul comercial Baneasa din Bucuresti, in urma unei investitii de peste 25 milioane de euro. Magazinul are o suprafata de 26.000 de metri patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei.
IKEA estimeaza in 2007 o cifra de afaceri de 40 milioane de euro, potrivit lui Michael Lloyd, membru in Consiliul de Administratie al Moaro Trading. Magazinul este aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania. Magazinul cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.
Marca scandinava a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, depasind in scurt timp granitele tarii. In august 2006, IKEA avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane. IKEA a inregistrat in anul fiscal 2006 (1 septembrie 2005-31 august 2006) o cifra de afaceri de 17,5 miliarde de euro.
Sursa: Business standard
Comentarii
Nu exista comentarii.