Marile investitii in infrastructura Capitalei au fost aprobate ieri de consilierii generali. Reabilitarea principalelor bulevarde, a liniilor de tramvai, a unor artere de penetratie, strapungeri supralargi, constructia de pasaje rutiere si pietonale, modernizarea intersectiilor, toate acestea vor schimba, cel putin teoretic, imaginea prafuita a Bucurestiului.
"Avem nevoie sa dam un nou aspect orasului. Vom reface zona din inelul principal. Volumul investitiilor se ridica la 1,6 miliarde de euro. In ultimii 15 ani s-au cheltuit 131 milioane de euro. Asta spune tot. Urmatorii doi ani vor fi destul de grei pentru bucuresteni, dar este de datoria mea sa incep aceste proiecte", a spus Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.
Declaratiile privind demararea proiectelor de infrastructura, care duc automat la transformarea Capitalei intr-un santier, au fost date de aproape toti edilii din ultimii cinci ani. Locuitorii Capitalei au asteptat zadarnic ca ideile mai-marilor din Administratia locala sa depaseasca nivelul declarativ si sa fie puse in practica. Lupta politica, orgoliile dintre alesii locali au transformat Capitala intr-un ring.
PE BUNE? Videanu ne ameninta de data asta ca lucrurile vor intra in normal.
"La 1 aprilie, si sper sa nu fie o pacaleala, vor incepe lucrarile la Pasajul Basarab. Vom reface complet 359 de strazi care apartin Primariei Capitalei. Am avut o discutie cu specialistii in domeniu si despre mobilierul stradal. Bucurestenii vor avea posibilitatea sa consulte ofertele si sa aleaga", a mai spus Videanu.
Daca lucrurile nu vor lua o alta intorsatura, pe langa cele mentionate mai sus, in acest an vor intra in reparatii toate pasajele si cele 363 de intersectii semaforizate si vor fi create sase noi bulevarde.
De mentionat este faptul ca o parte dintre aceste artere a mai fost refacuta in urma cu trei ani. Bulevardele Elisabeta si Kogalniceanu, aflate acum in administrarea si intretinerea firmei Eurovia Construct SA, condusa de Cornelia Cazacu, senator PD, sunt primele care vor intra intr-un proiect-pilot.
Contractul de intretinere a fost incheiat pe cinci ani, iar Eurovia avea responsabilitatea sa repare cele doua bulevarde. Asta teoretic. Practic. Pentru cele doua artere vor fi alocate alte fonduri atat pentru refacerea carosabilului si a trotoarelor, cat mai ales pentru schimbarea ambientului. Vor fi schimbati pana si pomii. Corcodusii vor fi inlocuiti cu platani si castani. Doar suntem o capitala europeana. Nu?
Sursa: Jurnalul national
Comentarii
Nu exista comentarii.