Cei care inca mai au terenuri de vanzare in Bucuresti ar trebui sa stie ca deja polurile de interes ale cumparatorilor, si mai ales ale investitorilor, au inceput sa se schimbe. Nordul Capitalei, zona Pipera - Iancu Nicolae, odata principala zona de atractie pentru cumparatorii cu potential financiar, nu mai este la fel de cautata ca in anii trecuti. Explicatia este foarte simpla: infrastructura deficitare si preturile foarte mari au inceput sa ii sperie pe potentialii cumparatori.
“Daca in urma cu un an si jumatate zona atragea in principal cumparatori din sfera high class si din clasa peste medie, acum dezvoltatorii si-au indreptat atentia si spre clasa de mijloc, venind cu produse care tintesc aceasta categorie sociala (case individuale, duplex si apartamente cu suprafete medii si preturi accesibile): zona devine una mixta, aici se gasesc acum si vile care costa peste 1,5 milioane euro dar si apartamente de 200.000 euro”, afirma consultantii EuroMetropola.
Preturile terenurilor din zona pornesc de la 400 euro si pot atinge si 1200 euro, diferenta fiind dictata de planul de amplasament.
Spre exemplu, in planul intai de la Sos. Iancu Nicolae, preturile variaza intre 900 si 1200 mp, insa numarul parcelelor disponibile este realitiv mic. In momentul de fata, compania Eurometropola promoveaza un lot de 5.300 euro mp pentru care proprietarul doreste pretul de 5 milioane de euro, insemnand 940 euro/mp, un pret brut care se mai poate negocia. In planul secund, preturile se incadreaza intre 400 si 800 euro/mp.
Pentru metrul patrat construit preturile pornesc de la 1.000 euro si ating chiar si 2.500 euro, in functie de suprafata, amplasamentul imobilului, calitatea finisajelor. Cu cat suprafata imobilelor este mai mare, cu atat pretul metrului patrat construit scade. “Preturile de prezentare ale proprietatilor nu sunt realiste in foarte multe dintre situatii, insa se tinde spre o reglare intre pretentiile vanzatorilor si ceea ce poate asimila piata acum. Pretul de prezentare este de obicei brut si reprezinta cea mai optimista asteptare a proprietarului insa, in urma negocierilor, se ajunge la un pret de vanzare cu pana la 20% mai mic decat cel anuntat in prima faza”, explica cei de la EuroMetropola.
Volumul vanzarilor este mai scazut cu 30-40% fata de perioada similara a anului trecut, iar principalele motive sunt “zvonistica”, explozia nejustificata a preturilor pe anumite portiuni si infrastructura inca incapabila sa sustina intr-un mod rezonabil proiectele demarate in zona sau alte proiecte noi. Au fost situatii speciale in care locatarii din zona Iancu Nicolae - Pipera au avut neplaceri legate de defulari ale canalizarii etc, care au fost indelung mediatizate, ceea ce a scazut considerabil interesul investitorilor si cumparatorilor pentru aceasta zona.
“Viitoarele preturi vor fi influentate de proiectele de infrastructura care se vor duce pana la capat in zona, este posibil sa mai apara cresteri izolate, insa intre limite aproape insesizabile. In momentul de fata, preturile scad numai in situatiile in care proprietarii sunt cu adevarat presati sa vanda. Pentru investitori au aparut multe zone noi foarte atractive din punct de vedere al pretului si care sunt mult mai pregatite din punct de vedere al infrastructurii sa sustina proiecte de anvergura”, adauga consultantii EuroMetropola. La acest capitol se pare ca, incepand de anul viitor, Iancu Nicolae va cunoaste niste imbunatatiri: portiunea de sosea dintre Gradina zoologica si complexul Jollie Ville a fost deja largita pana la 4 benzi, doua pe sens, pentru inlesnirea traficului din zona, urmand sa se produca aceeasi schimbare si pe portiunea dintre Jollie Ville si Pipera-Tunari. De asemenea, sunt deja in desfasurare lucrari pentru ramificarea retelei de canalizare in planurile 2 si 3 de la Sos. Iancu Nicolae (strazile Constantin Brancoveanu, Iancu de Hunedoara, Matei Basarab) si un program de asfaltare a strazilor laturalnice. Inainte sa se sesizeze autoritatile de necesitatea extinderii retelei de canalizare, proprietarii si-au asumat aceste cheltuieli. Mai mult, se preconizeaza si largirea Sos. Pipera-Tunari.
Comentarii
Nu exista comentarii.