Miercuri, 22 februarie, Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu” a găzduit conferința jumpthegap pentru al doilea an la rând, cu scopul de a promova concursul internațional de design jumpthegap. Punând în evidență puterea pe care designul o poate avea și oportunitățile oferite de design și arhitectură în soluționarea problemelor societății, invitații au discutat despre experiența lor personală și despre cum și-au canalizat munca în această direcție.
Prin urmare, invitatul special și juratul Valentin Vodev, de două ori câștigător al premiului Red Dot Design la categoria Red Dot Best of the Best, s-a folosit de experiența sa pentru a vorbi despre inovație, puterea designului și a unei competiții. Competiția de design jumpthegap oferă tinerilor arhitecți și designeri oportunitatea unică de a-și prezenta proiectele inovatoare și conceptele pentru spațiul băii, uitând în proiectele lor de limitele imaginație, depășind materialele și tehnologiile curente.
50% dintre produsele care vor fi folosite peste zece ani nu au fost încă proiectate, cu atât mai puțin produse, lucru demonstrat și de experiența lui Valentin Vodev. Roller Buggy-ul, o combinație între un cărucior și un scuter, a fost lansat inițial în 2005, iar recenziile sale au fost negative, variind de la un produs care nu este sigur pentru copii până la discuții despre designul său în sine. 5 ani mai târziu, produsul a fost pe prima pagină a publicațiilor internaționale, inclusiv poza zilei în The Telegraph și este comercializat în prezent.
El a mai vorbit și despre impactul pe care competițiile le au asupra carierei de arhitect sau designer, inclusiv din perspectivă sa personal. Competițiile pot fi un bun exercițiu, pot fi o idee pe care o pot implementa ulterior în alte proiecte, la crearea propriului business sau pot aduce, în cele din urmă, și premii, fonduri, recunoașterea publică etc. Designul și călătoriile l-au ajutat să realizeze că același obiectiv sau aceeași utilitate pot fi atinse în nenumărate feluri, prin obiecte create în funcție de cultură și estetică.
De cealaltă parte, Justin Baroncea a subliniat cum funcționează imaginația în situația restaurării unor obiecte vechi, care altfel ar fi fost aruncate. Bazându-se pe experiența personală, a prezentat proiecte de design interior în care a refolosit mobilă din clădiri de birouri sau proiecte în care a implicat copii pentru a găsi noi utilizări sau forme diferite pentru obiecte vechi. Prezentarea sa a demonstrat faptul că designul este despre estetică, dar cea care primează este utilitatea.
Moderatorul conferinței a fost Constantin Goagea, director la Zeppelin, revistă care a fost, de asemenea, partener media pentru eveniment.
Competiția bianuală Jumpthegap se află acum la cea de-a șaptea ediție, organizată de Roca, care anul acesta sărbătorește 100 de ani, în colaborare cu Centrul de Design Barcelona.
Premiile din acest an însumează 26.000 de euro:
- Categoria studenților – 10.000 de euro
- Categoria profesioniștilor – 10.000 de euro
- Premiul Special pentru Sustenabilitate oferit de fundația We are Water – 6.000 de euro
Persoanele interesate pot intra în competiție până pe 15 martie pe jumpthegap.net, își pot pregăti proiectele în decurs de o lună și le pot înscrie până pe 19 aprilie.
Anul trecut 3700 de persoane s-au înscris în competiție la nivel mondial, dintre care 83 dintre ele din România, plasând țara pe locul 12 pe lista țărilor cu cei mai mulți participanți.
Comentarii
Nu exista comentarii.