Desi piata ipotecara a luat o mare amploare in ultimii ani, leasingul imobiliar s-a dezvoltat inca destul de putin, contrar asteptarilor. Abia in anul 2005 au aparut primele oferte de acest tip. Si totusi, leasingul imobiliar constituie o solutie demna de luat in seama pentru o firma care vrea un sediu sau un spatiu de productie. Acest produs poate fi contractat si decatre personae fizice autorizate.
Un mare avantaj al acestui tip de creditare este posibilitatea beneficiarului de a negoci cu banca elementelor tranzactiei. Practic, leasing-ul imobiliar este un produs personalizat, care se poate plia pe nevoile si profilul potentialului client si la care se pot negocia costurile, nivelul avansului si nivelul valorii reziduale.
In plus nu este necesar un dosar de credit foarte stufos. Documentatia pentru un contract de leasing imobiliar este in mare parte similara cu cea de la un leasing auto. Cu exceptia documentelor juridice aferente imobilului (n.r. act de vanzare-cumparare, extras de carte funciara etc.), nu sunt lucruri deosebite in plus.
Pentru incheierea unui contract de leasing imobiliar sunt necesari urmatorii pasi: dentificarea bunul imobiliar dorit (teren si/ sau cladire finalizata); alcatuirea documentatiei standard; analizarea documentatiei si efectuarea raportului de evaluare de catre societatea de leasing, negocierea structurii de finantare. Apoi se semneaza simultan un contract de vanzare-cumparare intre societatea de leasing si proprietarul bunului prin care societatea de leasing cumpara la indicatia clientului bunul imobiliar respectiv si un contract de leasing intre societatea de leasing si clientul utilizator. Bunul respectiv este luat in garantie de catre banca finantatoare a societatii de leasing, iar in baza acestui contract de garantie, societatea de leasing trage banii de la banca si ii vireaza proprietarului imobilului, alaturi de avansul clientului. In acest moment, societatea de leasing devine proprietar, inaintand spre utilizare clientului bunul imobiliar dorit. Clientul foloseste imobilul pe toata perioada de finantare, avand toate drepturile, mai putin dreptul de dispozitie, iar la finalul perioadei de leasing are loc transferul de proprietate odata cu achitarea de catre client a ultimei rate si, dupa caz, a valoarii reziduale stipulate in contract.
O varianta mai putin cunoscuta de leasing este lease-back-ul, in care clientul este proprietar al unui imobil pe care il vinde societatii de leasing si pe care il rascumpara la finele perioadei de leasing. Prin aceasta modalitate, clientii pot beneficia de o infuzie serioasa de cash care poate fi utilizata pentru investitii pe termen lung sau pentru capital de lucru, avand pe toata perioada de leasing drepturile de utilizare ale imobilului respectiv.
Valoarea finantata este diferita de la o societate de leasing la alta. Una dintre conditiile impuse pentru obtinerea unui leasing este legata de business-ul pe care il desfasoara firma. Nu trebuie sa existe niste discrepante majore intre cifra de afaceri a companiei si amploarea proiectelor vizate a fi finantate prin leasing imobiliar. In plus, lipsa de vechime a unei societati poate determina adoptarea deciziei de nefinantare, pentru ca poate exista varianta de contractare a leasing-ului cu o companie girant.
Documentele solicitate de societatile de leasing sunt de obicei urmatoarele: statut, contract de societate , certificat de inmatriculare, cod fiscal, hotarare judecatoreasca, acte de modificare a statutului; fisa tip de prezentare a societatii; act de identitate a persoanei care reprezinta societatea. In cazul in care persoana nu este actionar(asociat), imputernicire din partea societatii pentru semnarea contractului. Aceasta persoana trebuie sa aiba si drept de semnatura in banca pentru semnarea biletelor la ordin. In plus: bilanturile contabile vizate de Administratia Financiara, cu anexele lor, pe ultimii doi ani de activitate precum si ultima raportare semestriala (daca nu a fost incheiat un bilant contabil); ultima Balanta de Verificare si Balanta de Verificare sintetica la sfarsitul ultimului exercitiu contabil incheiat; specimen de semnatura vizat de banca la care aveti deschis contul, cu stampila bancii si data de certificare in original; adresa din partea bancii privind inexistenta incidentelor bancare; factura proforma a obiectului contractual de la Furnizor; cerere de finantare semnata de vanzator; acte proprietate (copie); incheierea de intabulare; fisa cadastrala si extras informativ al Cartii Funciare.
O varianta mai putin cunoscuta de leasing este lease-back-ul, in care clientul este proprietar al unui imobil pe care il vinde societatii de leasing si pe care il rascumpara la finele perioadei de leasing. Prin aceasta modalitate, clientii pot beneficia de o infuzie serioasa de cash care poate fi utilizata pentru investitii pe termen lung sau pentru capital de lucru, avand pe toata perioada de leasing drepturile de utilizare ale imobilului respectiv.
Valoarea finantata este diferita de la o societate de leasing la alta. Una dintre conditiile impuse pentru obtinerea unui leasing este legata de business-ul pe care il desfasoara firma. Nu trebuie sa existe niste discrepante majore intre cifra de afaceri a companiei si amploarea proiectelor vizate a fi finantate prin leasing imobiliar. In plus, lipsa de vechime a unei societati poate determina adoptarea deciziei de nefinantare, pentru ca poate exista varianta de contractare a leasing-ului cu o companie girant.
Documentele solicitate de societatile de leasing sunt de obicei urmatoarele: statut, contract de societate , certificat de inmatriculare, cod fiscal, hotarare judecatoreasca, acte de modificare a statutului; fisa tip de prezentare a societatii; act de identitate a persoanei care reprezinta societatea. In cazul in care persoana nu este actionar(asociat), imputernicire din partea societatii pentru semnarea contractului. Aceasta persoana trebuie sa aiba si drept de semnatura in banca pentru semnarea biletelor la ordin. In plus: bilanturile contabile vizate de Administratia Financiara, cu anexele lor, pe ultimii doi ani de activitate precum si ultima raportare semestriala (daca nu a fost incheiat un bilant contabil); ultima Balanta de Verificare si Balanta de Verificare sintetica la sfarsitul ultimului exercitiu contabil incheiat; specimen de semnatura vizat de banca la care aveti deschis contul, cu stampila bancii si data de certificare in original; adresa din partea bancii privind inexistenta incidentelor bancare; factura proforma a obiectului contractual de la Furnizor; cerere de finantare semnata de vanzator; acte proprietate (copie); incheierea de intabulare; fisa cadastrala si extras informativ al Cartii Funciare.
Chiar daca la prima vedere par destul de multe acte, dosarul nu este mai complicat de facut decat in cazul oricarui alt tip de credit. Oricum, in general societatile de leasing ofera si consultanta pentru realizarea actelor necesare si pentru alegerea celei mai bune variante de imprumut.
Comentarii
Nu exista comentarii.