Loteria caselor, varianta romaneasca - 24 Martie 2009

24 martie, 2009

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Loteria caselor, varianta romaneasca
24 Martie 2009
 
O agentie imobiliara din judetul Brasov a fost prima care a preluat modelul din Statele Unite
 
Ideea de tombole si loterii ce aveau drept premiu o casa sau un apartament a pornit de la americani. La inceputul perioadei de criza, un cuplu de americani a fost pus in imposibilitatea de a-si achita ipoteca, asa ca au nascocit o loterie, iar premiul era ferma in care locuiau. Au apelat la o agentie imobiliara si la o fundatie de binefacere si au inceput sa-si faca reclama. Cu 100 de dolari, orice american avea sansa de a intra in posesia fermei.
 
De la aceasta idee a pornit si proprietarul unei vile din Codlea, judetul Brasov. Vila are o suprafata locuibila de 160 de metri patrati si un teren aferent de 600 de metri patrati, pentru care vrea 150.000 de euro. A apelat la agentia imobiliara Codlea House care a pornit demersurile pentru a vinde casa pe bucati, adica de a organiza o tombola publicitara, prin vanzarea a 10.000 de bilete, fiecare cu o valoare de 100 de lei.
 
 „S-a recurs la aceasta metoda din cauza crizei, pentru ca de sase luni de zile nu s-a vandut nimic. Initial, am organizat totul ca o loterie publicitara, pentru care era suficient regulamentul intocmit de un jurist, am anuntat chiar si Fiscul. Un prieten din Politia economica mi-a atras atentia ca nu e loterie publicitara, ci joc de noroc”, a declarat pentru Gandul Ramona Iuga, economist in cadrul agentiei.
 
Loterie publicitara sau joc de noroc?
 
Interesul din partea doritorilor este mare, agentia primind solicitari de bilete din partea unor grupuri mari de angajati din cadrul firmelor. Pentru ca in urma tombolei sa poata fi desemnat un castigator, trebuie vandute cel putin 8.000 de bilete, in caz contrar, banii urmau a fi returnati participantilor.
 
Tombola a fost oprita, iar reprezentantii agentiei au intocmit un dosar care urmeaza a fi analizat de o comisie de organizare a jocurilor de noroc si care trebuie sa dea verdictul: loterie publicitara sau joc de noroc. Acum asteapta raspunsul, care le poate aduce o plata a taxelor si impozitelor mai mare decat se asteptasera.
 
„Impozitul minim pentru un joc de noroc este de 15.000 de lei. Speram sa ne impoziteze la venitul nostru, nu pe totalitatea sumei. Noi nu avem un produs pe care sa il vindem, iar dupa achizitionare sa se participe gratuit la tombola”, mai spune Ramona Iuga.
 
Daca s-ar vinde 8.000 de bilete, castigurile ajung la 186.000 de euro, din care s-ar fi platit partea proprietarului, taxele si impozitele, cheltuielile cu promovarea, o donatie din partea agentiei imobiliare si comisionul acesteia.
 
„Din punct de vedere legal, tombola locuintelor ridica o serie de probleme. In Romania, un prim pas a fost stopat din punct de vedere legal tocmai din cauza faptului ca promotia a fost organizata respectand criteriile legii Loteriei publicitare, cand, de fapt, ea se incadreaza la categoria jocurilor de noroc, ceea ce presupune o alta autorizare. Un alt aspect important este si plata impozitului pe venit, care trebuie achitat de castigator conform Codului Fiscal”, spun reprezentantii Eurometropola.
 
Americanii au stiut insa cum sa ocoleasca reglementarile legale complicate, astfel ca au transformat tombola intr-un concurs de eseuri, fara a uita de taxa de participare, de cel mult 100 de dolari. In acest fel, concursul nu mai putea fi incadrat la categoria jocurilor de noroc.
 
Reclama cu un apartament de 50.000 de euro
 
O alta firma organizeaza o tombola al carei premiu este o casa la cheie in Domnesti cu o suprafata locuibila de 180 de metri patrati si un teren aferent de 200 de metri patrati. Ce trebuie sa faca un participant este sa cumpere un breloc sau un pix cu o valoare de 40 de euro pentru a putea participa gratuit la tombola.
 
Pentru ca vanzarile merg prost, patronul unei firme de constructii din Cluj-Napoca organizeaza o tombola cu premiu un apartament, pe care in conditii de criza l-ar vinde cu 50.000 de euro. Vrea sa puna spre vanzare in zilele urmatoare 20.000 de bilete, fiecare cu o valoare de 20 de lei.
 
„Noi am fost la Fisc si ne-am inregistrat cu ce facem, avem acte si inregistrari. Nu ma intereseaza sa vand cu profit de 7.000 de euro, eu vreau sa-mi fac reclama, sa vina omul la mine, sa vada apartamentele si sa cumpere”, ne-a declarat directorul Cristian Bumbu.
 
Sursa: Gandul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Brico Dépôt introduce indicatorul „Stop Preț” la produsele din depozite și în cataloagele bilunare de trafic Brico Dépôt introduce indicatorul „Stop Preț” la produsele din depozite și în cataloagele bilunare de trafic
Piata imobiliara in 3 ani - 13 Noiembrie 2009 Piata imobiliara in 3 ani - 13 Noiembrie 2009
Bosch inaugureaza noua cladire de birouri a Centrului de Inginerie din Cluj Bosch inaugureaza noua cladire de birouri a Centrului de Inginerie din Cluj
Pentru prima data in ultimii trei ani, apartamentele din Capitala s-au ieftinit Pentru prima data in ultimii trei ani, apartamentele din Capitala s-au ieftinit
Capcanele asigurarilor de bunuri casnice Capcanele asigurarilor de bunuri casnice
Cat costa locuintele noi Cat costa locuintele noi

Vezi mai multe articole