Concurenta pe piata romaneasca de bricolaj devine din ce in ce mai puternica. Marilor jucatori Praktiker si Bricostore, cu vanzari de peste 500 de milioane de euro numai in acest an, li s-au adaugat in 2006 alti retaileri importanti, cu planuri ambitioase de extindere, precum bauMax si Mr. Bricolage.
Ultimul dintre acestia, Mr. Bricolage, s-a lansat ieri in Romania, o data cu deschiderea primului sau magazin din Bucuresti si isi propune, potrivit directorului sau general, Tudor Profir, sa devina lider de piata in sase ani. Investitia initiala a retailerului este de 7 milioane de euro, dar valoarea totala a programului investitional al companiei va depasi 200 de milioane de euro. Se vor deschide 30 de magazine in orasele mari, cu suprafete cuprinse intre 6.000 si 10.000 de metri patrati - doua in 2007 si cate trei incepand din 2008. Mr. Bricolage aduce nou pe piata romaneasca de bricolaj conceptul de consiliere profesionista a clientilor si o gama variata de produse (materiale de constructii, scule si unelte, feronerie, produse pentru gradina, instalatii termice si sanitare, accesorii si mobilier pentru baie si bucatarie etc.), din care 20% sunt o premiera in Romania, a aratat Profir. Dintre furnizorii retailerului 6% sunt autohtoni, iar restul produselor sunt importate din noua tari europene cu traditie in bricolaj, precum Germania si Franta.
Mai vechii jucatori din piata au insa si ei planuri agresive de extindere. Germanii de la Praktiker, cu investitii de peste 120 de milioane de euro, isi propun sa ajunga pana la finele acestui an la 16 centre comerciale, iar francezii de la Bricostore doresc sa detina 30 de magazine, in urmatorii cinci ani. Pentru toate aceste investitii auspiciile sunt favorabile, deoarece piata romaneasca a constructiilor este una dintre cele mai dinamice din Europa, cu cresteri de peste 10% anual.
Ultimul dintre acestia, Mr. Bricolage, s-a lansat ieri in Romania, o data cu deschiderea primului sau magazin din Bucuresti si isi propune, potrivit directorului sau general, Tudor Profir, sa devina lider de piata in sase ani. Investitia initiala a retailerului este de 7 milioane de euro, dar valoarea totala a programului investitional al companiei va depasi 200 de milioane de euro. Se vor deschide 30 de magazine in orasele mari, cu suprafete cuprinse intre 6.000 si 10.000 de metri patrati - doua in 2007 si cate trei incepand din 2008. Mr. Bricolage aduce nou pe piata romaneasca de bricolaj conceptul de consiliere profesionista a clientilor si o gama variata de produse (materiale de constructii, scule si unelte, feronerie, produse pentru gradina, instalatii termice si sanitare, accesorii si mobilier pentru baie si bucatarie etc.), din care 20% sunt o premiera in Romania, a aratat Profir. Dintre furnizorii retailerului 6% sunt autohtoni, iar restul produselor sunt importate din noua tari europene cu traditie in bricolaj, precum Germania si Franta.
Mai vechii jucatori din piata au insa si ei planuri agresive de extindere. Germanii de la Praktiker, cu investitii de peste 120 de milioane de euro, isi propun sa ajunga pana la finele acestui an la 16 centre comerciale, iar francezii de la Bricostore doresc sa detina 30 de magazine, in urmatorii cinci ani. Pentru toate aceste investitii auspiciile sunt favorabile, deoarece piata romaneasca a constructiilor este una dintre cele mai dinamice din Europa, cu cresteri de peste 10% anual.
Sursa: Romania libera
Comentarii
Nu exista comentarii.