Cum va arăta condusul unei mașini în viitor? Bosch își prezintă viziunea la CES 2017 cu noul concept car. Pe lângă mediul de acasă și de la serviciu, conectivitatea transformă mașina în al treilea spațiu de locuit. Cu ajutorul comunicării personalizate între mașină și șofer, serviciile complete cu performanțe din ce în ce mai ridicate vor putea fi operate în siguranță și pe viitor. În acest nou concept car, Bosch prezintă o gamă vastă de inovații, printre care se numără:
- Recunoașterea feței și personalizare inteligentă: Camera de la monitorul șoferului face posibile recunoașterea feței și personalizarea din momentul în care șoferul se urcă în mașină. De exemplu, mașina setează volanul, oglinzile, temperatura din interior și postul de radio în funcție de preferințele personale ale șoferului. În timpul mișcării, funcția de detectare a stării de somnolență a șoferului ajută la creșterea siguranței: dacă șoferul riscă să adoarmă sau este foarte distras, mașina emite un avertisment și ajută la prevenirea situațiilor critice.
- Feedback haptic cu neoSense: Grație ecranului tactil cu feedback haptic, tastele care apar pe acesta se simt ca niște butoane adevărate. În multe situații, acest lucru face posibilă operarea sistemului de infotisment fără să fie nevoie sa vă uitați la ecran. Șoferii își pot menține privirea la drum, ceea ce sporește siguranța.
- Un afișaj cu claritate perfectă datorită OLED: Odată cu acest concept car, afișajul OLED (diodă organică emițătoare de lumină) a fost integrat în habitaclul vehiculului pentru prima dată. Acesta permite un afișaj cu claritate perfectă.
- Oglinzi exterioare digitale, acum și în mașină: Sistemul de oglinzi pentru mașini este o soluție pe bază de cameră ce înlocuiește ambele oglinzi exterioare. Senzorii video pot fi integrați în interiorul vehiculului, iar imaginile sunt expuse pe afișaje aproape de A stâlpii din părţile stângă și dreaptă a mașinii. Mai mult, tehnologia digitală permite un afișaj specific contextului. Atunci când mașina se află pe autostradă, de exemplu, imaginea se concentrează în principal în spatele mașinii. În schimb, în oraș, o imagine mai amplă sporește siguranța. Un contrast bun îmbunătățește imaginea pe timp de noapte.
- Comunicarea între mașină și șofer: Pe viitor, interfața om-mașină (HMI) va juca un rol din ce în ce mai important în mașină - în special când este vorba de conducerea automată. De exemplu, comunică șoferului atunci când este posibil condusul automat pe un anumit traseu. Pentru a ceda responsabilitatea de a conduce mașina, șoferul trebuie atunci să apese două butoane pe volan timp de câteva secunde. În timpul conducerii automate, HMI îi arată șoferului ce detectează senzorii de mediu ai mașinii și cât timp a rămas până ce șoferul va trebui să înceapă să conducă din nou.
- Comunicarea între mașină și casă: Datorită conexiunii la internet, șoferii pot consulta acum programările viitoare sau, de exemplu, își pot planifica mersul la cumpărături. Aplicația pentru casa inteligentă permite șoferului să controleze marchizele de acasă sau să regleze încălzirea. În plus, poate verifica dacă este suficientă mâncare în frigider. Cu simpla atingere a unui buton, aplicația poate transmite lista de cumpărături serviciului de livrări.
- Comunicarea între mașină și bicicletă: Grație comunicării vehicul-cu-vehicul, mașinile viitorului vor fi informate despre alți participanți la trafic cu mult înainte de a intra în raza de vedere. În special bicicletele sunt ușor de trecut cu vederea în traficul rutier, deoarece nu se văd din cauza autobuzelor sau camioanelor. La CES, Bosch prezintă o legătură pentru comunicarea între noul concept car și o bicicletă. Datorită acestei funcții, vehiculele pot face schimb constant de informații privind localizarea lor și direcția de mers. Aceasta reduce riscul de coliziune.
- Comunicarea între mașină și service: La CES 2017, Bosch prezintă și felul în care funcționează service-ul conectat în interacțiunea dintre serviciile bazate pe internet și aplicațiile cu realitate augmentată. Pe viitor, șoferii și operatorii service-urilor vor putea planifica vizitele la service mai ușor.
Serviciul de apelare în caz de urgență adaptabil pentru mașină: Bosch prezintă la CES Retrofit eCall, un adaptor personalizat pentru serviciul eCall, de apelare în situații de urgență. Acesta poate fi pus foarte ușor în bricheta pentru țigară și oferă beneficii reale: Un senzor de accelerare detectează coliziunea și generează un apel de urgență. Cu ajutorul unei aplicații pe smartphone, se transmit detalii cum ar fi poziția mașinii. Gravitatea impactului este de asemenea analizată și sunt inițiate automat măsurile corespunzătoare. Dacă gravitatea coliziunii este numai moderată, centrul de control sună pentru a vorbi direct cu șoferul și pentru a stabili dacă este necesar un vehicul de service sau o ambulanță. Dacă șoferul nu răspunde, o ambulanță este alertată imediat.
Actualizări ale firmware „din aer” (FOTA): Funcțiile conectate și în special condusul cu un nivel foarte ridicat de automatizare necesită o funcționare fiabilă, la nivelul întregii durate de viață a vehiculului. Aceasta necesită actualizări de software, care se pot realiza prin cloud. Bosch oferă unități de control al comunicării corespunzătoare și un computer gateway central, în timp ce ETAS și ESCRYPT (ambele fac parte din Grupul Bosch) oferă tehnologiile necesare de transmisie și criptare. Acestea asigură siguranța funcțională și securitatea datelor.
Industria 4.0: conectarea oamenilor, mașinilor și obiectelor în timp real
Portalul IoT: Cu IoT Gateway, Bosch aduce avantajele industriei conectate operatorilor de echipamente mai vechi care încă nu îndeplinesc cerințele pentru o producție conectată, cum ar fi senzori, software sau conectarea la conexiunea IT a companiei. Sistemul conectat combină tehnologia cu senzori, software și managementul industrial prin intermediul IoT, permițând astfel monitorizarea statusului mașinilor.
Asistentul de producție automată (APAS): Bosch prezintă la CES APAS, care face posibilă producția flexibilă și eficientă. Realizează sarcinile obositoare, periculoase sau monotone și se folosește cel mai bine în zonele de producție în care este necesară cooperarea îndeaproape cu oamenii. La târg, APAS servește cafea și vată de zahăr celor care vizitează standul Bosch.
Datorită pielii cu senzori, robotul detectează când oamenii sunt prea aproape de el și se oprește imediat.
Realitate augmentată și streaming live în producție: La întreținerea mașinilor cum este APAS, angajații pot primi acum suportul noilor soluții de realitate augmentată de la Bosch. Informațiile digitale privind detaliile tehnice, de exemplu, îmbunătățesc înregistrările live. Chiar fără să deschidă asistenții digitali de producție, utilizatorii au o imagine exactă a interiorului acestora. La CES, este simulat un cablu spart. Animațiile cu instrucțiuni pentru reparare vor ghida utilizatorul pas cu pas în procesul de mentenanță. Ca urmare, angajații din service fără cunoștințe avansate pot detecta și repara erorile într-un mod rapid și fiabil. Cu serviciile de analiză video de la Bosch, angajații pot vizualiza procesele de fabricație de la distanță și în timp real. Aceste înregistrări pot fi utilizate apoi în scopuri de extragere a datelor, de exemplu în analiza pe termen lung a erorilor care apar sporadic.
Comentarii
Nu exista comentarii.