on

Piata imobiliara: metamorfoza de dupa aparitia masiva a centrelor comerciale

18 noiembrie, 2016

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Berceni, Militari, Drumul Taberei, Titan, Vitan, Pantelimon, Obor, Baneasa, Aviatiei. Acestea sunt in prezent cartierele din Bucuresti care gazduiesc cele 9 mall-uri ale Capitalei. Aceleasi zone, dar si multe altele, s-au imbogatit in ultimii ani si cu alte centre comerciale de tip hypermarket. Ei, bine, toate aceste mișcări de pe piata retailer-ilor nu doar ca au produs profit pentru companiile investitoare, ci au contribuit si la modificarea pietei imobiliare din Bucuresti.

Astfel, in zonele in care altadata apartamente de doua camere, semidecomandate, costau aproximativ 40.000 de euro, pretul acelorasi locuinte s-a majorat cu pana la 15 procente in urma aparitiei in proximitate a unui astfel de centru commercial. Despre schimbarile de pe piata imobiliara i-am cerut opinia lui Liviu Ureche, Certified International Property Specialist:

“Inca de la inceputurile pietei imobiliare, dupa 1989, localizarea este elementul care primeaza in alegerea celor care-si cumpara o noua locuinta. De cele mai multe ori, amplasarea acesteia capata si sensuri sociologice, de segregare a populatiei, in functie de statutul social si de puterea financiara.

Cu timpul, apropierea de o padure, un lac sau un centru comercial a inceput, intr-adevar, sa cantareasca din ce in ce mai mult in stabilirea preturilor de vanzare ale unor proprietati. Aparitia marilor centre comerciale, unele dintre ele ocupante ale fostelor “circuri ale foamei” gandite de regimul comunist, a dus la ridicarea potentialului imobiliar din zonele respective. Mall-urile fac parte deja din viata de zi cu zi a bucurestenilor, iar proximitatea unui centru comercial genereaza repere imobiliare.

Liviu Ureche ne-a vorbit si despre evolutia preturilor din zonele mai sus amintite:

“Uneori, proximitatea unui centru comercial ridica preturile de tranzactionare cu 10-15%. A locui in apropierea unui centru comercial inseamna scurtarea timpului alocat pentru cumparaturi, incurajeaza vizitele mai dese la sala de fitness sau la cinema si, per total, totul se traduce in timp castigat. Pana si problema revanzarii unei proprietati este rezolvata in timp mai scurt ca "zile pe piata", deoarece si cererea este influentata de apropierea de un centru comercial”.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

De ce nu isi mai cumpara tinerii case? De ce nu isi mai cumpara tinerii case?
Evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental Evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental
Programul Prima Casa 2017 - Noile conditii de acordare Programul Prima Casa 2017 - Noile conditii de acordare
Afla cat de simplu e sa organizezi si sa planifici o mutare Afla cat de simplu e sa organizezi si sa planifici o mutare
Mutatul intr-o alta casa: 6 sfaturi care te vor ajuta sa impachetezi in doar doua zile toate lucrurile Mutatul intr-o alta casa: 6 sfaturi care te vor ajuta sa impachetezi in doar doua zile toate lucrurile
Executare silita automata pentru datornicii la intretinere Executare silita automata pentru datornicii la intretinere

Vezi mai multe articole