Marius Vacaroiu, CEO Policolor

Policolor - prim bilant, peste asteptari

21 martie, 2013

comenteaza trimite unui prieten printeaza

  • Peste 20 de milioane de kilograme de vopsea si produse conexe fabricate de Policolor au fost cumparate de romani;
  • La nivel national, inca 200 de magazine traditionale au listat produsele Policolor;
  • 6 serii noi de produse urmeaza a fi lansate in 2013;
  • Noile produse sunt testate in laboratoare de top din Germania.

2012 a fost pentru Policolor un an al provocarilor multiple, incheiat cu succes. Schimbarea continua a trendurilor de consum, absorbirea impactului pe pretul final de produs generat de cresterea costurilor cu materia prima, dar si un inceput de an marcat de vremea nefavorabila lucrarilor de constructii si renovari au constituit cateva dintre acestea.

La baza succesului a stat intelegerea nevoilor reale ale consumatorului, protejarea acestuia si generarea unor solutii potrivite lui. Mai mult, consolidarea si increderea in echipa, alaturi de sustinerea programelor de pregatire si selectarea distribuitorilor pe principiile unui parteneriat durabil au condus la un bilant peste asteptari.

Volume si produse in 2012

Peste 20 de milioane de kilograme de vopsea si produse conexe fabricate de Policolor au fost achizitionate de romani, solutiile oferite de producatorul autohton fiind in topul preferintelor acestora.

Mai mult, peste 700 de tone de vopsea din volumul total al anului 2012 au fost generate de produsele lansate anul trecut: G.A.T.A., Ecolor, Casa Bella – vopsea lavabila - si Spor Kids.

Numarul magazinelor traditionale in care produsele Policolor sunt listate a crescut de la 1.800 la 2.055, obiectivul companiei fiind acela de a aduce cat mai aproape de consumator produsele sale. „Atunci cand investesti in cercetare si dezvoltare pentru a obtine retetele unor vopseluri speciale, cerute si asteptate de romani, cand intelegi dorintele si cerintele acestuia si aduci un raport deosebit de bun pret-calitate, devine o obligatie sa inlesnesti accesul clientilor la solutiile pe care le generezi”, a declarat Marius Vacaroiu, CEO Policolor-Orgachim.

Lansari in 2013

La inceputul noului an, Policolor pregateste lansarea a  6 serii noi de produse pe segmentele renovare&constructii si auto, aflate la final de dezvoltare.

O linie completa de solutii pentru refinish auto este gata de lansarea pe piata, gama pozitionata premium urmand a fi disponibila inca din prima jumatate a anului, cu un pret excelent pentru clasa sa.

Toate produsele au inceput sa fie testate in paralel in laboratoare cunoscute din Germania. „|n urma rezultatelor obtinute pana in prezent luam in calcul incheierea unor parteneriate cu distribuitori pentru piata germana si italiana” declara Marius Vacaroiu.

Investitii

2012 a insemnat pentru Policolor-Orgachim finalizarea unei investitii importante ce vizezaza sanatatea si securitatea muncii in principala unitate de productie a grupului. O instalatie ecologica de ultima generatie ce asigura protectia impotriva incendiilor si stingerea acestora, daca este cazul, echipeaza acum fabrica de lacuri si vopsele. Tehnologia de ultima ora foloseste vaporii de apa, cu eficienta sporita, consum redus de resurse naturale si avarii minime secundare. Valoarea investitiei se ridica in jurul sumei de 1 milion de euro.

Piata de lacuri si vopsele in 2013

Nivelul preturilor din piata in 2012 la principalele produse au fost in medie de 13-16 ron/litru de vopsea premium si 5-6 ron/ litru de vopsea pe segment mainstream. Anul acesta, desi nu se asteapta o crestere majora, Policolor este optimist in privinta consumului si isi asuma fata de clienti absorbirea impactului pe care cresterea preturilor la utilitati pentru consumatorii industriali il va aduce. „Ne vom pastra politica de pret si vom creste constant calitatea produselor pe toate segmentele”, afirma Marius Vacaroiu. „Sectorul acesta al industriei este insa afectat de cursul euro, speram ca acesta sa fie stabil in 2013”, mai precizeaza Marius Vacaroiu.

Estimari de volume

Unul dintre factorii potentiali de crestere la care segmentul de lacuri si vopsele este direct conectat ramane piata constructiilor. Proiectele anuntate nu au demarat inca, prin urmare evaluarile macroeconomice din piata specifica iau in calcul pentru estimarea volumelor aferente 2013 actualele autorizatii de constructii, vanzarile de ciment, cresterea salariului minim, preturile la carburant si utilitati si piata auto in general, pe segment refinish.

Suntem inca un sector in consolidare, extrem de concurential, in care actioneaza multi jucatori locali, prin urmare indicatorii de volum ai pietei sunt greu de estimat. Productia locala din zona acestor companii este fluctuanta, firmele apar si dispar peste noapte, dupa ce o perioada deservesc cu produse anumite regiuni ale tarii. Totusi 2013 poate fi un an al resturcturarii companiilor care conteaza. Suntem atenti la felul in care actiunile din 2012 se vor finaliza. Cu siguranta vor mai aparea provocari”, declara Marius Vacaroiu.

Tendinte

Desi optimist la inceput de an, CEO-ul Policolor este extrem de atent la metehnele sistemului cu care 2013 intra in cursa: „|n piata banii se recupereaza extrem de greu, multe insolvente apar la orizont, chiar pana la un procent de 30% dintre firme; cu toate semnalele pozitive, constructiile inca stagneaza, iar cresterea salariului minim poate avea efect de bumerang, odata ce unele preturi par sa creasca”, declara Marius Vacaroiu. „2013 poate fi insa anul in care segmentul de Do-it-yourself poate capata o noua amploare; ad literam, consumatorul se va orienta spre DIY si spre culoare. Exista o adevarata tendinta pro vitalitate si culoare pe care romanii o manisfesta, sunt si eu roman si sper ca acest elan sa nu ni se piarda pe parcurs; dupa 2012 consider ca si noi, si clientii nostri intelegem ca ne putem face singuri viata mai frumoasa. Misiunea mea si a Policolor este sa ii sprijinim tot timpul pe romani in acest demers, avem impreuna traditia in spate si viitorul de construit, in fata. Sa ne recucerim impreuna casele si orasele cu ajutorul culorii, acesta ar fi mesajul meu pentru 2013.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Vile Vile
STAR STONE finalizeaza investitia de 350.000 de euro, inceputa anul trecut, si demareaza productia de confectii metalice  STAR STONE finalizeaza investitia de 350.000 de euro, inceputa anul trecut, si demareaza productia de confectii metalice
10 ani de reparabilitate alaturi de Groupe SEB 10 ani de reparabilitate alaturi de Groupe SEB
JYSK si Hope and Homes for Children lanseaza campania „Am nevoie de tine”, impreuna cu un videoclip caritabil JYSK si Hope and Homes for Children lanseaza campania „Am nevoie de tine”, impreuna cu un videoclip caritabil
Primaria Brasov ajuta tinerii Primaria Brasov ajuta tinerii
400 de milioane de euro pentru 3.000 de apartamente in Capitala si in Cluj 400 de milioane de euro pentru 3.000 de apartamente in Capitala si in Cluj

Vezi mai multe articole