Bucurestenii isi vor parca masinile pe trotuare
Autoritatile locale ii ameninta cu demolarea pe proprietarii de garaje care nu si-au platit darile la stat si care nu detin autorizatii pentru constructiile care au aparut ca si ciupercile pe domeniul public. Posesorii de autoturisme contesta decizia edililor pe motiv ca primariile au fost cele care au dat liber la astfel de constructii.
Edilii Capitalei s-au saturat de garajele de tabla sau beton amplasate pe spatiile verzi dintre blocuri si au pornit cruciada pentru protejarea domeniului public. Dupa ce ani de-a randul au acceptat astfel de constructii, primarii vor acum sa curete spatiile dintre blocuri de garajele locatarilor, amplasate abuziv. Potrivit edililor, majoritatea constructiilor vor disparea pentru ca proprietarii lor nu au platit impozitul anual de 1.460.000 de lei pentru constructiile care domina spatiile verzi si de joaca.
„Cei mai multi dintre cei care detin astfel de constructii nu au platit impozit, ci o taxa speciala pentru ocuparea domeniului public, aprobata de autoritatile locale pe o perioada determinata. Aceasta perioada s-a scurs, iar garajele au fost amplasate pe o perioada limitata, conform Hotararii nr. 4/1997 a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Toate constructiile se afla pe domeniul public sau privat al sectorului, insa numai 1% dintre ele au autorizatii de constructie, pe care le respecta, si certificate de urbanism aprobate de CGMB“, a declarat pentru „Gardianul“ arhitectul-sef al sectorului 3, Stefan Dumitrascu. Astfel, din cele aproape 14.000 de astfel de constructii prezente in sectorul lui Liviu Negoita, doar 140 vor mai ramane in picioare, restul va fi demolat. Pana acum, autoritatile de sector au ras 9.500 de astfel de constructii metalice sau din beton. Cu aceeasi situatie se confrunta si autoritatile locale din sectorul 4, insa, spre deosebire de omologul sau de la sectorul 3, primarul Adrian Inimaroiu a gasit o metoda ingenioasa de a inventaria si autoriza astfel de constructii provizorii. Toti locatarii care detineau astfel de garaje erau obligati sa achite o taxa de 460.000 lei vechi pe an pentru o placuta de „inmatriculare“ a constructiilor tip garaj. Pana acum, doar 3.700 de garaje sunt in regula. Restul vor disparea, pentru ca autoritatile vor mai mult teren pentru spatii verzi sau parcari.
Fara garaje si cu banii luati
Nici bucurestenii din sectorul 6 nu au scapat de demolarile edililor, care au ras de pe suprafata pamantului sute de module tip granit amplasate pe strazile Fabricii, Bozieni, Drumul Taberei, dar si in cartierul Militari. Cei mai multi dintre proprietari au pierdut din aceasta afacere cateva milioane de lei anual pentru ca, desi nu au platit impozit, au achitat anual sau trimestrial o taxa de ocupare a domeniului public. „Pagubitii“ se plang ca nimeni nu le-a spus ca trebuie sa plateasca impozit pe constructie si ca primaria nici nu a incheiat contracte cu ei pentru amplasarea garajelor, ci a fost vorba doar de acorduri verbale. Cu toate acestea, proprietarii lor au primit somatii sa elibereze domeniul public in termen de 72 de ore, altfel primaria isi va trimite propriile echipaje. In acest caz, primaria le poate confisca si valorifica pentru a-si recupera cheltuielile de demolare. Incepand cu anul 1997, proprietarii de garaje au platit o taxa de ocupare a domeniului public intre 1.500 si 3.600 lei vechi/mp/luna, insa tarifele au fost actualizate aproape in fiecare an de autoritatile locale. De la inceputul anului 2006, insa, Primaria Capitalei a instituit acelasi nivel de taxe pentru ocuparea domeniului public pentru garaje, care ajunge la 3,6 milioane lei vechi pe an, pentru o constructie de 20 mp in zona A, la 2,88 milioane lei vechi pe an pentru zona B, 2,16 milioane lei vechi pentru zona C si la 1,4 milioane lei vechi pentru o constructie in zona D.
Sursa: Gardianul
Comentarii
Nu exista comentarii.