Rechinii imobiliari asteapta chilipirurile - 09 Ianuarie 2009

09 ianuarie, 2009

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Rechinii imobiliari asteapta chilipirurile
09 Ianuarie 2009
 
Specialistii se asteapta ca anul acesta sa fie plin de achizitii-surpriza
 
Principalele tinte par a fi activele neperformante si portofoliile proprietarilor deveniti insolventi
 
La capitolul tranzactii majore, in care vor fi implicati clienti corporate, consultantii imobiliari se asteapta ca anul acesta sa fie marcat de achizitii-surpriza care au ca obiect preluari de active neperformante si de portofolii intregi, dat fiind contextul economic in care a inceput noul an, potrivit companiei de consultanta EuroMetropola.
"De altfel, la toate nivelurile, pe piata libera se anunta o vanatoare acerba de oportunitati: pe toate segmentele, clientii care detin cash cauta acum oportunitati, terenuri, apartamente, case, spatii comerciale, ai caror proprietari au devenit insolventi. Pe segmentul de terenuri, cererile concrete pe care le avem acum sunt din partea unor clienti care intentioneaza sa dezvolte parcuri industriale si centre logistice", au declarat in comunicat reprezentantii EuroMetropola.
Totodata, acestia afirma ca suprafata terenului nu va mai fi o caracteristica ce va determina un investitor sa recurga la achizitie, elementele de infrastructura fiind cele care vor face diferenta. "Suprafetele de teren care corespund solicitarii acestora variaza intre 5.000 si 15.000 mp, insa caracteristicile sunt foarte riguroase si sunt legate de starea infrastructurii, existenta utilitatilor si a cailor de acces, deci numai anumite zone se califica", afirma consultantii companiei.
In ciuda atractivitatii tot mai reduse, terenurile raman in topul preferintelor investitionale
Potrivit studiului EuroMetropola, chiar daca interesul pentru segmentul cel mai dinamic din ultimii doi ani a scazut, numarul de investitori ramane unul destul de mare.
"Chiar daca in ultima perioada interesul pentru terenuri a scazut, in continuare acest segment atrage un numar considerabil de investitori, in special straini constienti de faptul ca piata imobiliara din Romania mai are multe oportunitati, insa mai dificil de recunoscut", se mai arata in comunicatul EuroMetropola. Persoanele dispuse sa achizitioneze terenuri in aceasta perioada a anului sunt cele care doresc sa investeasca, cu intentia de a construi imediat, in special proiecte precomandate, cum sunt halele industriale cu anumite particularitati (un anumit amplasament, un anumit sistem de racire etc). Interesul exista in continuare pentru zonele cu acces foarte bun, cum sunt localitatile din apropierea autostrazilor si a altor drumuri de importanta majora pentru transportatori.
 
Terenurile din Fundulea s-au ieftinit cu 30% anul trecut
Cei de la EuroMetropola ofera un exemplu in acest sens: localitatea Fundulea, din apropierea DN3, care din punct de vedere al infrastructurii corespunde acestui tip de proiecte. Nici aceasta nu a fost imuna la criza inceputa anul trecut, preturile anumitor terenuri scazand cu pana la 30%.
"E adevarat ca si aici exista terenuri ale caror preturi s-au format pe baze mai putin reale, iar acestea au fost cele care s-au corectat imediat.
Momentan, preturile zonei variaza intre 15-30 euro/mp, pentru terenurile pretabile dezvoltarii de hale. Aceasta este o zona in care, concret, s-au dezvoltat foarte multe proiecte industriale, dar avem aceleasi asteptari si din alte zone unde s-a achizitionat teren cu acest scop, insa nu s-a demarat nimic momentan din cauza problemelor legate de infrastructura care blocheaza astfel de proiecte".
 
Stocul sarac si subdezvoltat de spatii logistice ar putea impulsiona randamentul investitiilor
Despre randamentul investitiei intr-un teren pentru constructii industriale consultantii EuroMetropola asigura ca este unul foarte bun, explicand ca stocul actual de spatii logistice este insuficient, chiriile sunt foarte mari si de cele mai multe ori spatiile existente sunt neadecvat amenajate, compartimentate sau dotate.
 
Sursa: Curierul national

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Saint-Gobain lanseaza noua campanie de comunicare: “MISSION TO EARTH” Saint-Gobain lanseaza noua campanie de comunicare: “MISSION TO EARTH”
Dupa doua luni de campanie, doar 0,5% dintre proprietari au asigurarea obligatorie a casei - 17 septembrie 2010 Dupa doua luni de campanie, doar 0,5% dintre proprietari au asigurarea obligatorie a casei - 17 septembrie 2010
Comitetul Asociatiei decide daca administratorul isi poate exercita functia Comitetul Asociatiei decide daca administratorul isi poate exercita functia
Piata constructiilor va iesi din impas odata ce bancile vor acorda credite Piata constructiilor va iesi din impas odata ce bancile vor acorda credite
salina terapeutica intr-o casa salina terapeutica intr-o casa
impozite2 impozite2

Vezi mai multe articole