Retailerii de electrocasnice isi muta vanzarile pe net

03 iulie, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Pe termen mediu si lung, vanzarile la raft vor fi ...
Cu costuri relativ scazute, principalii jucatori din domeniu se asteapta ca acest segment de business sa devina tot mai productiv
Retailerii specializati in comercializarea de electronice si electrocasnice prin intermediul magazinelor traditionale incearca sa compenseze scaderea vanzarilor prin ofertele online. Desi afacerea se afla la inceput, principalele companii se asteapta ca, pe termen mediu si lung, acest segment sa contribuie semnificativ in ponderea totala a vanzarilor.
Altex, Domo, Ultra Pro Computers sau Diverta sunt doar cateva companii care au ales sa-si dezvolte acest sistem de achizitie in speranta ca acesta va aduce venituri importante odata cu expansiunea internetului.
Vanzarile pe net ajung pana la 10% din total
In plus, evolutia pozitiva anticipata de jucatorii din domeniu se bazeaza si pe lipsa tot mai acuta de timp a romanilor. „De la lansarea site-ului www.altex.ro in 2002, vanzarile online s-au dublat si chiar triplat de la an la an. Cresterea a fost influentata si de maturizarea pietei de retail, dar si de modificarea comportamentului de consum - timpul liber disponibil este din ce in ce mai putin si, prin urmare, internetul este o optiune excelenta", a declarat, pentru "Adevarul", Ana-Maria Bogdan, e-business director in cadrul Altex. Desi a fost lansata relativ recent, Divizia de vanzari online din cadrul Ultra Pro Computers estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane de euro, la finele anului in curs. "Cu siguranta vanzarile online vor reprezenta un factor ce va determina cresterea vanzarilor totale. Ne-am dorit sa atacam direct piata de online prin lansarea acestei noi divizii, in special ca urmare a politicilor de preturi care exista in domeniu", spune Ciprian Scarlat, director al diviziei de specialitate din cadrul Ultra Pro Computers.
Dezvoltarea si accesul tot mai facil al utilizatorilor la internet s-au reflectat in mod constant si in vanzarile Diverta, prin intermediul site-ului www.dol.ro. "In 2003 aceasta pondere era aproape ca si inexistenta. In 2004, vanzarile online reprezentau doua procente din totalul vanzarilor din reteaua de magazine Diverta. In 2005 a urcat la 5%, pentru ca la sfarsitul anului trecut sa ajunga la 10% din totalul vanzarilor", a precizat Alex Stoica, manager www.dol.ro. Potrivit acestuia, pentru anul in curs este de asteptat ca aceste vanzari sa reprezinte 13%-14% din totalul de vanzari din reteaua de magazine Diverta. De cealalta parte, reprezentantii Domo sunt foarte optimisti in ceea ce priveste evolutia ulterioara a acestui segment. Potrivit acestora "este foarte clar ca vanzarile online au trend ascendent si nu sunt nici pe departe la nivelul maxim, asteptandu-se atingerea unui procent de 10% vanzari pe net, din total".
Magazinele clasice, tot la mare cautare
Desi se afla pe un trend ascendent, totusi cifrele se afla inca la un nivel scazut fata de ceea ce si-ar fi dorit retailerii implicati. "Cand apreciem rentabilitatea vanzarilor pe net trebuie sa tinem cont de faptul ca piata de internet din Romania numara doar 6 milioane de utilizatori, fata de publicul de trei ori mai mare pe care il vizeaza vanzarile clasice", spune Ana-Maria Bogdan. In opinia sa, va trebui sa mai treaca ceva timp pentru ca vanzarile online sa ajunga la un procent comparabil cu cele din retelele offline.
Preferinta se modifica odata cu anotimpul
In ceea ce priveste ponderea principalelor produse achizitionate pe net, aceasta valoare depinde de la un sezon la altul. Astfel, in perioada de vara cresc in mod semnificativ vanzarile de aer conditionat si aparatele frigorifice. Potrivit reprezentantei Altex, cresteri insemnate in acest sezon se inregistreaza si pe segmentul camerelor foto si video, produse care nu lipsesc din echipamentul de vacanta. Incepand cu luna septembrie, vedete ale vanzarilor devin televizoarele cu plasma si LCD-urile, dar si laptopurile sau sistemele IT. In lunile de iarna, statisticile arata ca cel mai des comandate produse sunt telefoanele mobile, televizoarele si electrocasnicele mari.
 
Sursa: Adevarul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

In Romania, locuintele sunt inteligente si nu prea In Romania, locuintele sunt inteligente si nu prea
CES® 2017: Bosch prezinta in Las Vegas cum conectivitatea ne face viata mai usoara CES® 2017: Bosch prezinta in Las Vegas cum conectivitatea ne face viata mai usoara
Jumatate din programul Prima Casa se muta in 2010 - 09 Noiembrie 2009 Jumatate din programul Prima Casa se muta in 2010 - 09 Noiembrie 2009
Adezivul Baumit, bată-l vina: așa arată o investiție după câteva luni Adezivul Baumit, bată-l vina: așa arată o investiție după câteva luni
Majorarea pretului la materii prime a scumpit constructiile cu 30% Majorarea pretului la materii prime a scumpit constructiile cu 30%
Sika Romania mizeaza pe o crestere business-ului in 2016 Sika Romania mizeaza pe o crestere business-ului in 2016

Vezi mai multe articole