Romanii inapoiaza mobila fiindca se plictisesc de culoarea ei

16 august, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Produsele returnate sunt vandute intr-un raion special la preturi ceva mai mici, dezavantajul fiind ca acestea nu mai pot fi returnate
 
Romanii nu au abuzat prea mult de stilul suedez adus in tara noastra de cei de la Ikea, mai ales in ceea ce priveste returnarea produselor. Filosofia potrivit careia este „OK sa te razgandesti” permite clientilor sa returneze aproape orice produs cumparat in termen de 90 de zile. „Daca nu esti complet multumit de produsul cumparat, adu-l pur si simplu inapoi la magazin, neasamblat, intr-o perioada de 90 zile de la achizitie si iti vom returna contravaloarea acestuia”-este mesajul pe care reprezentantii Ikea il transmit clientilor sai. Singura conditie este existenta bonului fiscal si a ambalajului original al produsului. De acest serviciu s-au prevalat doar o mica parte din clientii Ikea, mai putin de 2% din totalul celor care au cumparat produse din acest magazin.

Motivul principal al returnarii produselor: culoarea. „Majoritatea celor care s-au intors la noi pentru a le schimba produsul s-au razgandit in privinta culorilor. Au existat si persoane care au dorit un alt produs sau sa li se returneze banii”, a precizat Mihaela Muresan, director de marketing Ikea Romania. Odata readuse in magazin, produsele care nu au urme de uzura vizibile sunt repuse in vanzare, la preturi mai mici decat cele noi, intr-un sector special intitulat „Asa cum sunt”. Reprezentantii companiei nu au dorit sa precizeze cat de mult ar putea scadea preturile pentru aceste produse, insa trebuie stiut faptul ca acestea nu vor putea fi returnate a doua oara. Pe lista produsele care nu se pot returna se mai afla metrajele sau produsele comandate cu specificatie.
Lansat oficial ieri, catalogul Ikea pentru anul 2008 aduce preturi generale cu 12 procente mai mici decat cele actuale. Pe parcursul anului viitor, o patrime din gama de produse va fi schimbata, primele noutati putand fi cumparate incepand cu luna septembrie cand vor fi reinnoite aproximativ 20% din produsele existente. „In ciuda faptului ca s-au anuntat majorari la pretul mobilierului de 7%, noi am decis sa le micsoram cu 12%”, a comentat Silviu Oprisan, directorul general Ikea Romania. Catalogul va fi distribuit in perioada 20 august-9 septembrie in 950.000 de exemplare in Bucuresti, Ilfov, zona DN 1 pana la Comarnic, Pitesti, Targoviste, Urziceni si Ploiesti.
Bugetul alocat editarii acestui nou catalog este de 1,3 milioane de euro, in timp ce intreg bugetul de promovare al societatii este de 2,5 milioane de euro. Din totalul celor 7.000 de articole comercializate de Ikea, 5,6% sunt produse de furnizori autohtoni. Ikea ar putea deschide, la sfarsitul anului viitor, al doilea magazin al retelei din Romania. Totodata, compania mizeaza pentru acest an pe vanzari de 40 milioane euro, piata de mobilier din Romania fiind estimata la circa 700 milioane euro, cu 12-16% mai mult fata de anul trecut. Potrivit managerului Ikea, in perioada urmatoare si alti jucatori internationali din retailul de mobila si decoratiuni interioare ar putea intra pe piata romaneasca, printre acestia numarandu-se si austriecii de la Kika.
 
Sursa: Gandul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Programul Daikin Buy Back continua si in 2019 Programul Daikin Buy Back continua si in 2019
Ceresit si Kiss FM iti dau bani de vacanta! Ceresit si Kiss FM iti dau bani de vacanta!
Stagnarea vanzarilor de locuinte urca ofertele pentru imobile de inchiriat cu 45% Stagnarea vanzarilor de locuinte urca ofertele pentru imobile de inchiriat cu 45%
New Residence: Mutarea in casa noua, provocarea unui alt stil de viata New Residence: Mutarea in casa noua, provocarea unui alt stil de viata
Amenzi pentru neplata taxei de santier Amenzi pentru neplata taxei de santier
Raport al FMI Raport al FMI

Vezi mai multe articole