Piata obiectelor sanitare – fara cazi – va atinge in acest an valoarea de 25 de milioane de euro. Producatorii spun ca romanii cumpara anual 1,5 milioane de produse pentru a-si utila baile.
Explozia din constructii atrage si o crestere a vanzarilor in toata industria care produce materiale de constructii sau obiecte sanitare. "In Romania se produc anual 1,5 milioane de produse pentru baie – fara cazi si robinete –, iar acest ritm ar putea fi multiplicat de sase ori in viitorii ani, avand in vedere si piata restaurarilor si modernizarea vechilor apartamente", a declarat Juan Jiorda, directorul general al Roca, firma care a cumparat divizia de obiecte sanitare a Cesarom Bucuresti. El a mai precizat ca Roca a intrat pe piata romaneasca anul trecut, prin achizitia diviziei de obiecte sanitare a companiei austriece Lasselsberger, Cesarom, printr-o tranzactie de opt milioane de euro. Lupta pentru piata romaneasca este dura, avand in vedere ca se duce intre companii internationale de renume. Cote bune de piata detin acum: fabrica Mondial din Lugoj, aflata in portofoliul grupului german Villeroy & Boch, urmata de spaniolii de la Roca, Romanceram, detinuta de compania poloneza Cersanit, si Delta Distribution. Fiecare dintre aceste companii are planuri sa ia cat mai mult din cresterea prognozata, pentru a se pozitiona cat mai bine in viitor. "Ne-am propus dublarea capacitatii de productie, la un milion de produse pe an, pana in 2012, precum si cresterea cotei de piata de la 25% in prezent la 35%-40% in urmatorii cinci ani", a precizat Juan Jiorda.
INVESTITII. Germanii de Mondial Lugoj au anuntat investitii de 1,3 milioane de euro pentru imbunatatirea procesului de productie si pentru activitatea de marketing si promovare. Si grupul spaniol Roca va investi pana in 2012 circa 10-12 milioane de euro pentru dublarea capacitatii de productie a fabricii de obiecte sanitare din Bucuresti si pentru impunerea unor branduri proprii pe piata romaneasca.
Explozia din constructii atrage si o crestere a vanzarilor in toata industria care produce materiale de constructii sau obiecte sanitare. "In Romania se produc anual 1,5 milioane de produse pentru baie – fara cazi si robinete –, iar acest ritm ar putea fi multiplicat de sase ori in viitorii ani, avand in vedere si piata restaurarilor si modernizarea vechilor apartamente", a declarat Juan Jiorda, directorul general al Roca, firma care a cumparat divizia de obiecte sanitare a Cesarom Bucuresti. El a mai precizat ca Roca a intrat pe piata romaneasca anul trecut, prin achizitia diviziei de obiecte sanitare a companiei austriece Lasselsberger, Cesarom, printr-o tranzactie de opt milioane de euro. Lupta pentru piata romaneasca este dura, avand in vedere ca se duce intre companii internationale de renume. Cote bune de piata detin acum: fabrica Mondial din Lugoj, aflata in portofoliul grupului german Villeroy & Boch, urmata de spaniolii de la Roca, Romanceram, detinuta de compania poloneza Cersanit, si Delta Distribution. Fiecare dintre aceste companii are planuri sa ia cat mai mult din cresterea prognozata, pentru a se pozitiona cat mai bine in viitor. "Ne-am propus dublarea capacitatii de productie, la un milion de produse pe an, pana in 2012, precum si cresterea cotei de piata de la 25% in prezent la 35%-40% in urmatorii cinci ani", a precizat Juan Jiorda.
INVESTITII. Germanii de Mondial Lugoj au anuntat investitii de 1,3 milioane de euro pentru imbunatatirea procesului de productie si pentru activitatea de marketing si promovare. Si grupul spaniol Roca va investi pana in 2012 circa 10-12 milioane de euro pentru dublarea capacitatii de productie a fabricii de obiecte sanitare din Bucuresti si pentru impunerea unor branduri proprii pe piata romaneasca.
Expozitie
Firmele mari vor amenaja show-room-uri in care vor prezenta mostre de bai utilate si dotate pentru a demonstra cum poate fi eficientizat spatiul din sala de baie. Delta Distributions a deschis in acest an doua show-room-uri, la Oradea si la Suceava, la care se va adauga, inainte de sfarsitul anului, un magazin in Bucuresti. Totusi, piata din Romania nu este foarte matura, are o forma piramidala si in decizia de cumparare o pondere mare o detine pretul mai mic. Valoarea medie a unui obiect sanitar este in jur de 15 euro, echivalentul a 50 de lei.
Sursa: Jurnalul national
Comentarii
Nu exista comentarii.