• 40% din achiziţiile de centrale termice sunt făcute de familiile care se debranşează de la sistemul centralizat
• Ce contează cel mai mult pentru români atunci când cumpără o centrală termică – preţul nu mai este la fel de important
• 60% dintre cumpărători fac alegerea singuri, iar 33% iau decizia alături de un instalator
• Magazinele care oferă soluţia completă - preferate în procesul de achiziție
„Investiţia într-o centrală termică pe gaz este una importantă, iar românii au motivaţii clare atunci când o realizează. Însă, de cele mai multe ori, aceasta este dictată de dorinţa acestora de a fi independenţi din punct de vedere termic, de a avea confort şi control total asupra cheltuielilor lunare”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.
Astfel, potrivit unui studiu* de piaţă realizat de companie, în topul motivelor pentru care românii aleg să cumpere o centrală termică, cu un procent de peste 30%, se află nevoia de înlocuire a acesteia, fie ca urmare a apariţiei tehnologiilor noi şi mai performante, fie în contextul unei renovări a locuinţei. De cele mai multe ori, cumpărătorii din această categorie nu sunt la prima achiziţie de acest tip.
De asemenea, 40% din achiziţiile de centrale termice pe gaz de pe piaţa locală sunt făcute de către familiile care se debranşează de la sistemul centralizat şi instalează pentru prima dată o centrală termică individuală. Restul de 30% dintre achiziţii sunt fie realizate de cei care se mută într-o casă nouă, fie de cei care abia acum au putut opta pentru o centrală termică, din diferite motive (de ex. lipsa infrastructurii reţelei de gaz).
Cum aleg românii centralele termice pe gaz
Conform aceluiaşi studiu, creşterea ponderii înlocuirilor în totalul vânzărilor de centrale termice arată o maturizare a pieţei locale de profil. Acelaşi lucru reiese și din modul în care românii aleg centralele termice.
„Dacă în anii trecuţi, preţul era pe primul loc în cazul unei achiziţii, acum cumpărătorii au alte criterii de care ţin cont, lucru ce arată o maturizare şi dezvoltare a pieţei de profil”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.
Astfel, în acest moment, pentru cea mai mare parte a cumpărătorilor, caracteristicile tehnice ale produsului, alături de marcă şi de serviciile post-vânzare sunt criteriile cele mai importante. Acest lucru se datorează faptului că românii au înţeles că centrala termică este un produs cu o durată lungă de viaţă, iar serviciile oferite ulterior achiziţiei, precum garanţia şi service-ul, sunt extrem de importante.
“Perioada de garanţie este importantă la achiziţia unei centrale termice, iar comportamentul de achiziţie al românilor din ultima perioadă sugerează că tot mai mulţi înţeleg acest lucru, acordând-i mare atenţie. Observăm această grijă mai ales în rândul clienţilor care decid să îşi schimbe centrala termică veche cu una nouă, mai performantă. De altfel, studiul nostru a arătat că brandul Ariston este pe primul loc în topul preferinţelor clienţilor când vine vorba de înlocuire, acest lucru datorându-se nu numai modelelor performate de centrale termice, cât şi serviciilor de mentanţă puse la dispoziţie clienţilor”, a afirmat Cătălin Drăguleanu.
Acesta a subliniat, de asemenea, că la înlocuirea centralei termice criteriile de selecţie sunt diferite faţă de prima instalare, fiind pus accentul mai ales pe serviciile de service şi garanţie. De altfel, acesta este motivul pentru care Ariston Thermo România investeşte permanent în performanţa reţelei de service, în acoperirea acesteia la nivel geografic, pregătirea tehnică a firmelor partenere, cât şi în livrarea pieselor de schimb în cel mai scurt timp, în orice colţ al ţării. În plus, în contextul verificărilor tehnice periodice ce asigură o performanţă optimă a produsului, compania oferă şi posibilitatea semnării unui contract de service care prelungeşte serviciile în garanţie până la 7 ani, în acest fel clientul fiind degrevat de orice problemă ar putea apărea la centrala termică achiziţionată.
Părerea instalatorului, tot mai importantă pentru româniPotrivit studiului, cca. 60% din persoanele care au achiziţionat o centrală termică au făcut singuri alegerea, 33% au ales să se consulte cu un instalator şi doar 7% au lăsat decizia pe seama acestuia.
În ceea ce priveşte decizia de achiziţie, în 57% dintre cazuri sfatul oferit de o firmă specializată sau de un instalator este foarte important, procentul fiind în creştere comparativ cu 2013, când ponderea era de 45%. În ceea ce priveşte informarea, acesta este, de asemenea, în creştere, iar sursele principale sunt site-urile brandurilor de centrale termice, publicaţii / portaluri specializate şi mediile sociale.28% din români cumpără centrala termică din magazine de tip Do It Yourself
Când vine vorba de sursa achiziţiei, 28% din români aleg să cumpere o centrală termică dintr-un magazin de tip DIY datorită gamei largi de produse expuse, dar şi pentru că sunt locaţii care conferă încredere. Peste 50% din achiziţii se fac din magazinele specializate pentru instalaţii, de asemenea datorită consilierii profesionale, cât şi a faptului că acestea oferă servicii post vânzare.În plus, este de remarcat faptul că achiziţiile online sunt încă limitate la doar 7%, deoarece centrala termică este un produs complex, ce necesită consiliere tehnică de specialitate pentru o dimensionare corectă raportată la cerinţele clientului.
*Studiul a fost realizat în luna decembrie 2015
Comentarii
Nu exista comentarii.