on

Studiu Brico Depôt: un roman isi petrece 535 de zile din viata in baie

20 iunie, 2019

comenteaza trimite unui prieten printeaza

• 19% dintre noi suntem nemultumiti de modul in care configuratia baii se potriveste cu stilul nostru de viata;

• Acesta este locul in care se petrec multe momente importante din viata – inclusiv nasterea!

• Expertul Hygge discuta despre „rasplata prin fericire” oferita de proiectele de amenajare a baii.

Un nou studiu despre obiceiurile si experientele din baie in Romania arata ca un roman isi petrece mai mult de 535 de zile din viata in baie. Sondajul a fost efectuat de Brico Depôt pe un esantion de 1.000 de romani, cu ocazia lansarii gamei de baie GoodHome orientate pe proiecte, pentru a evidentia cat de important este acest spatiu pentru locuinte si nivelul nostru de fericire, in ciuda faptului ca este adesea una din cele mai aglomerate si mai mici incaperi din casa – 74% din baile europene au sub 7 m².

Viata unei bai

Baile au diferite forme si dimensiuni, fie ca este vorba despre un spatiu compact, care trebuie sa indeplineasca o multitudine de functionalitati, fie o baie inchiriata pentru care exista limite privind posibilitatile de personalizare sau o baie suplimentara care a fost adaugata ulterior pentru a face fata unei familii mai numeroase. Cu atat de multe cerinte si roluri pe care trebuie sa le indeplineasca, chiar daca poate fi dificil, este important sa reusim sa cream un spatiu de baie potrivit in casa.

Baia este pentru unii romani un loc de evadare, 25% admitand ca s-au retras in baie de familie, partener sau copii pentru a avea parte de „liniste”, in timp ce, pentru altii, este locul pentru rasfat si ingrijire, o activitate care insumeaza 9 zile pe an intr-o baie obisnuita. Alte 17 zile pe an sunt petrecute pentru a citi e-mailuri, infrumusetare si chiar pentru a asculta muzica.

Acest spatiu comun creeaza si tensiuni, sotul/prietenul provocand majoritatea frustrarilor, conform declaratiilor a peste 32% dintre respondenti. 51% dintre participantii la studiu au declarat ca cel mai deranjant lucru in baie este parul lasat in orificiul de scurgere din dus/cada, in timp ce 49% nu suporta obiceiul de a nu inlocui rola de hartie igienica, iar 48% sunt frustrati din cauza altor membri ai gospodariei in ceea ce priveste cantitatile excesive de apa pe podea dupa dus/baie in cada.

Coreen Bain, Trading Director Brico Depôt Romania, a adaugat: „Desi nu este cea mai mare incapere din locuinta, este clar ca ne asteptam, totusi, ca baile sa functioneze ireprosabil. Studiul nostru arata ca 19% dintre noi suntem nemultumiti de configuratiile bailor noastre. In medie, in Romania, nu au fost aduse imbunatatiri acestui spatiu de mai bine de 5 ani. Credem ca oricine ar trebui sa aiba o locuinta de care sa fie mandru, iar noua abordare GoodHome pentru proiecte de baie este conceputa sa simplifice activitatea de renovare a bailor. Ne intelegem clientii si am lansat o gama de solutii si produse de baie simple, inovatoare si sustenabile, care rezolva problemele reale cu care se confrunta acestia, indiferent cat de mare sau mic este proiectul lor de baie, fiind toate disponibile la preturi scazute, foarte avantajoase.”

Studiul a aratat, de asemenea, ca baia este locul in care traim multe momente importante in viata, inclusiv conversatii intime (11%), vorbe de incurajare in fata oglinzii (24%), meditatie (22%). Respondentii si-au amintit, de asemenea, repere pretioase din viata de parinte, cum ar fi prima baie a copilului (24%), locul in care copilul a invatat sa faca la olita (14%) si chiar nasterea (1%).

Baia este, de obicei, una dintre cele mai aglomerate incaperi din locuinta, iar ora 7:00 momentul cel mai solicitant, in care familiile se confrunta cu agitatia de dimineata. 60 de ore pe an sunt, de asemenea, petrecute in baie pentru a ne pregati de culcare, ceea ce arata ca aceasta camera este prima si ultima oprire din zi. De la spalatul in dus, barbierit si samponat, barbatii petrec in medie 32 de minute in baie in fiecare zi, iar femeile petrec 38 de minute pentru pregatire si infrumusetare.

„Rasplata prin fericire” adusa de baie

Luand in calcul cat de multe activitati de zi cu zi se petrec in acest spatiu – de la cele de rutina, pana la crearea de amintiri pentru toata viata – nu este de mirare ca 86% dintre respondenti cred ca o baie frumoasa este esentiala pentru fericirea resimtita acasa. Pentru 84% dintre respondenti, renovarea baii a insemnat o imbunatatire evidenta a nivelului general de fericire legat de locuinta.

De fapt, legatura dintre locuinte si fericire a fost explorata recent in Raportul GoodHome realizat in parteneriat cu Institutul de Cercetare a Fericirii. Raportul a implicat mai mult de 13.000 de oameni din Europa, precum si experti in psihologie si stiinte sociale, analizand impactul locuintelor asupra nivelului de fericire.

Meik Wiking, CEO la Institutul de Cercetare a Fericirii si autor al celei mai bine vandute carti The Little Book of Hygge, a comentat: „Raportul GoodHome a aratat ca locuintele noastre conteaza in proportie de pana la 15% in ceea ce priveste nivelul nostru general de fericire. Acest nou studiu a facut cercetari amanuntite pentru a demonstra impactul pe care il are baia asupra modului in care ne simtim in legatura cu locul pe care il numim acasa. Importanta baii este reconfirmata de «rasplata prin fericire» adusa pana si de cele mai mici imbunatatiri ale acestui spatiu, aproximativ o treime din romani afirmand ca modernizarea baii lor ar avea un impact mai mare asupra fericirii de acasa decat orice alt proiect de imbunatatire a locuintei.”

Studiul a fost efectuat de OnePoll care a intervievat 1.000 de romani in aprilie 2019.

Despre Brico Depôt

Brico Depôt Romania este parte din grupul Kingfisher, companie internationala de imbunatatire a locuintei, care a intrat oficial pe piata locala in 2013, dupa achizitia lantului de magazine Bricostore. Compania a redenumit lantul de magazine nou preluat, care a devenit Brico Depôt.

Despre Kingfisher

Kingfisher este o companie internationala de imbunatatire a locuintei, cu peste 1.300 de magazine in 10 tari din Europa, Rusia si Turcia si cu o echipa de 77.000 de colegi. Brandurile sale principale sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt si Screwfix. Oferim produse si servicii pentru imbunatatirea locuintei pentru aproximativ sase milioane de clienti care fac cumparaturi in magazinele noastre si prin intermediul canalelor online, in fiecare saptamana. Clientii nostri sunt toti cei care doresc sa-si imbunatateasca locuinta, inclusiv profesionisti si experti. Credem ca toata lumea ar trebui sa aiba o locuinta in care sa se simta bine, iar obiectivul nostru este ca imbunatatirea locuintei sa devina accesibila tuturor. 

Despre GoodHome

GoodHome este noul brand de imbunatatire a locuintei de la Kingfisher, companie care detine Brico Depôt Romania. Brandul GoodHome integreaza obiectivul nostru, acela de a crea locuinte in care oamenii sa se simta bine si de care sa fie multumiti, iar imbunatatirea locuintei sa devina accesibila tuturor. Toate produsele brandului GoodHome sunt unice, fiind disponibile doar in cadrul Kingfisher, sunt inovatoare, sustenabile, axate pe design, de o calitate excelenta si disponibile la preturi corecte.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Urbanism, urbanism, da Urbanism, urbanism, da"™ sa stim si noi!
Consolidarea cladirilor, pe banii statului Consolidarea cladirilor, pe banii statului
Primii cumparatori se muta in apartamentele din Quadra Place Primii cumparatori se muta in apartamentele din Quadra Place
Pedepsele pentru infractiunile de la bloc Pedepsele pentru infractiunile de la bloc
Particularii afiseaza preturi mai mari decat agentiile, la vanzarea apartamentelor vechi - 25 martie 2010 Particularii afiseaza preturi mai mari decat agentiile, la vanzarea apartamentelor vechi - 25 martie 2010
birouri birouri

Vezi mai multe articole