Magazinul cuprinde, pe langa show-room si departamentul cu accesorii, un restaurant, un bistro si un loc de joaca amenajat pentru copii.
Din 21 martie, IKEA aduce un nou stil de shopping pentru mobila: alegi ce-ti place, cumperi si-ti asamblezi singur acasa. Usor si practic. Construit pe o suprafata de 26.000 de metri patrati si cu peste 7.000 de articole de mobilier si accesorii, suedezii vor sa-i invete pe romani ce inseamna design original, mobila functionala si ieftina.
„Apartamente la cheie”
Magazinul din zona comerciala Baneasa, in care s-au investit 25 de milioane de euro, cuprinde la etaj un show-room de 8.000 de metri patrati, unde va fi expus mobilier din toate categoriile. In stilul IKEA, vizitatorii vor putea „incerca” spatii complet mobilate si utilate si vor putea testa fiecare piesa de mobilier. Tot in magazin va fi amenajat si un apartament dupa stilul „complete-home”.
Camerele vor fi integral functionale si vor crea imaginea unei case locuite. „Cu periuta de dinti in baie, cutite in sertarele de bucatarie, rame de fotografii in biblioteca si cesti de cafea pe masa din sufragerie. Cei care vor dori sa testeze un pat vor putea petrece ore in sir in el fara sa fie deranjati. Acelasi lucru e valabil si pentru copiii care vor sa topaie pe saltele ori canapele”, a aratat Mihaela Muresan, marketing manager IKEA Bucuresti.
Tot la etaj va fi amenajat un loc de joaca pentru copii, cu tobogane si bazine cu mingi, si un restaurant cu 400 de locuri, unde va exista un meniu cu specialitati suedeze. Acelasi meniu care exista in toate cele 237 de restaurante din magazinele IKEA deschise in toata lumea.
Povestea creionului, a hartiei si a benzii de masurat
Tot ceea ce este expus in show-room se gaseste spre vanzare in zona de autoservire de la parter - 6.500 metri patrati. Vizitatorii au la dispozitie un creion, o banda de masurat si o hartie. Dupa ce si-au facut masuratorile acasa, vizitatorii au posibilitatea sa probeze si sa verifice marimile mobilierului la magazin. Fiecare articol are o eticheta pe care sunt scrise, pe langa informatii cu privire la instructiuni de ingrijire specifice, modul in care se poate combina acel articol cu alte elemente din aceeasi „familie”, precum si informatii exacte despre standul unde se gaseste, la autoservire.
„In acest fel nu e nevoie de o mie de oameni in firma care sa explice. E mai simplu, eficient si mai ieftin”, a explicat Muresan, care a adaugat ca articolele au nume suedeze, ca in fiecare magazin IKEA din lume. Tot la parter se regaseste zona de autoservire „pachete-plate”, de unde pot fi achizitionate toate piesele de mobilier expuse la etaj.
„Made in Sweden”
„Dupa ce clientii au trecut de casele de marcat, in zona de iesire va fi amenajat un bistro, cu gustari, delicatese suedeze si semipreparate pentru acasa. Toate produsele sunt din Suedia, de la ciocolata si branzeturi la somon si hering”, a spus Muresan.
Aceasta a adaugat ca si cladirea magazinului a fost amenajata tot intr-un stil specific IKEA, deja patentat in intreaga lume. „Stilul de cumparaturi, simplitatea, functionalitatea, eficienta si designul. Toate acestea individualizeaza marca si o fac usor de recunoscut peste tot in lume”.
Calitate
Cum se verifica scaunele si sertarele
In 2006, magazinele IKEA din lume au fost vizitate de peste 500 de milioane de oameni si au avut o cifra de afaceri de aproape 18 miliarde de euro. Deviza IKEA, bazata pe functionalitate, elemente practice si design special, este verificarea la sange in fabricile firmei. Dupa ce peste 40 de designeri gandesc o piesa de mobilier in „laboratoarele” din Suedia, fiecare prototip in parte este testat pana sa calatoreasca la cele 237 de magazine din lume.
Un test de calitate presupune verificarea stabilitatii si duritatii mobilierului. In cazul unui scaun sau al unei canapele, aparate speciale lovesc de mii de ori mobilierul pentru a-i testa rezistenta. Acelasi lucru este valabil si in cazul sertarelor sau al usilor: acestea sunt deschise si inchise pentru a le verifica rezistenta la uzura.
IKEA colaboreaza cu producatori de mobila din toata lumea, chiar si din Romania. In gama de produse IKEA exista patru stiluri: modern, country, scandinavian si young sweed. Ultimele doua sunt cele care dau identitate firmei suedeze.
Sursa: Evenimentul zilei
Comentarii
Nu exista comentarii.