on

TAG Heuer si Alec Monopoly - o colectie care imbina armonios arta stradala si ceasurile de mana

15 februarie, 2019

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Inca din cele mai vechi timpuri, arta a reusit sa creeze forme si expresii cu implicatii in toate industriile, indiferent ca vorbim despre arhitectura, design sau gastronomie. Prin creatorii sai continua sa dezvaluie experiente unice care se propaga rapid in societatile actuale si reuseste sa activeze noi gandiri si comportamente.

Arta stradala sau graffitiul este o forma moderna de exprimare. Astfel, elementele de arhitectura, impreuna cu graffitiul, reusesc sa estompeze partile abandonate ale orasului si sa le readuca la viata intr-un mod creativ. Astfel, decoperim cum prin indemanare, elementele arhitecturale (casele, blocurile, halele etc.) sunt transformate cu ajutorul culorilor, dar si a viziunii artistului.

Daca in Romania, caracterul graffitiul este considerat ilicit, mai ales daca desenul se prezinta sub forma unei mazgalituri si afecteaza aspectul monumentelor arhitecturale, in Veliko Tarnovo, un oras medieval din Bulgaria, arta stradala este acceptata. Orasul dovedind ca este prietenos cu acest tip de exprimare, fara sa existe nici cel mai mic contrast nepotrivit intre arhitectura, natura si arta.

In anul 2016, Facultatea de Arhitectura Bucuresti era parte din aceasta forma de exprimare, viitorii arhitecti puteau observa pe zidurile acesteia un mix intre graffiti, umor si studentie. Erau oare viitorii arhitecti parte din acest manifest? Poate ca acest tip de arta ii ajuta sa se relaxeze si sa inteleaga mai bine multitudinea informatiilor referitoare la urbanism, pmb urbanism si certificatul de urbanism, proiect arhitectura, proiectare case etc. Arta stradala devenind in acest mod portita lor spre relaxare.

Cum poate arta stradala urbana sa fuzioneze cu ceasurile de mana?

In anul 2016, Jean-Claude Biver, CEO al TAG Heuer si presedintele diviziei de ceasuri din cadrul conglomeratului de lux LVMH anunta inceputul colaborarii cu artistul Alec Monopoly.

Alec Andon, cunoscut sub numele de Alec Monopoly, este unul din cei mai renumiti creatori de arta urbana, graffiti. Cu palaria sa renumita si cu bandana care ii protejeaza identitatea, Alec Monopoly a devenit cunoscut datorita creatiilor care il imagineaza pe bancherul care apare in celebrul joc de la care artistul a imprumutat numele de scena.

La inceputul lunii februarie a anului curent, la Londra, au fost dezvaluite cele mai recente modele de ceasuri TAG Heuer in editie speciala “Alec Monopoly”, TAG Heuer Formula 1 (mecanism Quartz) si TAG Heuer Carrera (mecanism cronograf automatic).

Acestea ilustreaza povestea lui Monopi, un bancher care poarta joben si o bandana rosie ce ii acopera fata si “arunca” cu bani in aer. Creatia este inspirata din criza financiara de pe Wall Street si expune un cadru artistic cu un subiect extrem de provocator!

Ceasurile lansate de TAG Heuer reflecta personalitatea creativa a artistului Alec Monopoly, evidentiata prin prezenta propriului logo - “Alec”, impreuna cu expertiza elvetiana de manufacturare. Piesele pot fi admirate din cel putin doua perspective. Pe langa povestea artistica, inspirata din fapte reale, se remarca succesul integrarii artei stradale urbane cu inovatiile tehnologice de manufacturare a ceasurilor de mana pe care TAG Heuer le dezvolta si utilizeaza in laboratoarele proprii. Fuziunea reuseste astfel sa prezinte o miscare artistica care umanizeaza produsul printr-un indemn de avangarda!

Colaborarea dintre artistul urban de origine americana, care are ca sursa de inspiratie viata si suburbiile din New York, si marca de ceasuri TAG Heuer, cu sediul in localitatea elvetiana La Chaux-de-Fonds, a inceput in anul 2016. Cu un rol de Art Provocateur, Alec Monopoly a reusit rapid sa adere la spiritul de avangarda pe care TAG Heuer l-a propus inca de la infiintare, din anul 1860! #DontCrackUnderPressure

Mysterious night in the Manufacture

Urmareste mai jos clipul de prezentare al campaniei Alec Monopoly & TAG Heuer care prezinta, intr-un stil umoristic, modul in care arta si timpul au reusit sa fuzioneze in sediul marcii elvetiene de ceasuri.

Descopera singurul magazin TAG HEUER din Romania

CELLINI, in calitate de partener oficial TAG Heuer, a inaugurat in vara anului 2018 singurul magazin monobrand al marcii din Romania, amplasat la parter in complexul comercial Baneasa Shopping City din Bucuresti. Magazinul este caracterizat printr-un design interior si exterior de exceptie, o experienta de vizitare si de shopping unica, alaturi de un intreg personal experimentat in cunoasterea si propunerea celor mai potrivite modele de ceasuri.

Cu inovare si pasiune desavarsita, TAG Heuer este una dintre cele mai apreciate marci de ceasuri din lume. Mai multe informatii despre istoria si evolutia marcii TAG Heuer puteti citi aici.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Senzori in infrarosu Senzori in infrarosu
Claritate de cristal Claritate de cristal
Influenta scolii franceze de arhitectura asupra urbanismului din Bucuresti Influenta scolii franceze de arhitectura asupra urbanismului din Bucuresti
Greseli in designul de interior Greseli in designul de interior
ArtDesignDays 2024: O sarbatoare a creativitatii si inovatiei in designul de interior ArtDesignDays 2024: O sarbatoare a creativitatii si inovatiei in designul de interior
The Manor The Manor

Vezi mai multe articole