TeraSteel, unul dintre cei mai importanti producatori de panouri termoizolante, structuri zincate si hale la cheie din zona Europei Centrale si de Est (CEE), a inregistrat exporturi de 58% din cifra de afaceri in 2019 si continua planurile de dezvoltare, atat pe piata din Romania, cat si pe cea din Serbia.
Cifrele la nivelul primului trimestru se aliniaza strategiei aprobate, atat in ceea ce priveste vanzarile interne, cat si exportul.
“Promovam exportul pentru a reduce dependenta Romaniei de importuri si pentru a reduce deficitul comercial care este in acest moment de peste 15 miliarde de euro. In pofida virusului COVID-19 care blocheaza spatiul media si atentia cetatenilor, angajatii nostri din Romania, Slovacia, Ungaria, Macedonia, Polonia, Ucraina, Bosnia & Hertegovina si Serbia isi continua in mod normal activitatea de productie, vanzare si distributie. In primele trei luni din an, atentia noastra a fost sa ne indeplinim cifrele bugetate, aducandu-ne astfel aportul la dezvoltarea economica a tarii, deoarece Romania trebuie sa mearga inainte”, a declarat Cosmin Patroiu, director general TeraSteel.
In 2019, TeraSteel Romania si Serbia au inregistrat cea mai buna marja de profitabilitate dintre companiile Grupului TeraPlast. Cifra de afaceri a segmentului de panouri termoizolante a crescut cu 18% fata de anul precedent, ajungand la 308,8 milioane de lei. In ceea ce priveste EBITDA, aceasta a inregistrat o crestere de 42% fata de 2018, pana la 37,6 milioane de lei.
La baza rezultatelor bune inregistrate in 2019 de TeraSteel, stau optimizarile in achizitia de materii prime, precum si cresterea gradului de utilizare a capacitatii de productie din Serbia, unde compania inca are resurse importante de dezvoltare. Vanzarile cantitative au crescut cu peste 30% in 2019, cand TeraSteel a vandut peste 3,8 milioane de metri patrati de panouri sandwich si 7,5 mii de tone de structuri zincate.
Dezvoltarea business-ului TeraSteel continua si in 2020. Una dintre directiile de dezvoltare pe care se concentreaza producatorul in acest an este digitalizarea. TeraSteel introduce librarii BIM (Building Information Modelling) pentru patru clase de produse Lead by TeraSteel. Librariile BIM reprezinta o resursa centrala de informatii despre un produs sau o cladire, care formeaza o baza fiabila in luarea deciziilor pe intreaga durata a ciclului sau de viata.
„Delocalizarea si digitalizarea fac parte din ADN-ul TeraSteel. Introducerea librariilor BIM este un pas firesc, atat din perspectiva prezentei regionale a produselor TeraSteel, cat si a eficientizarii proceselor. Fluxul de lucru digital sporeste nivelul de coordonare si colaborare intre membrii tuturor echipelor implicate in proiect, fie ca vorbim de arhitecti, ingineri, fabricanti sau beneficiari. Astfel, noi ajungem la clientii nostri mai usor, iar ei au la dispozitie, in mod accesibil, informatii complete despre produsele noastre”, a declarat Cosmin Patroiu, director general TeraSteel.
Pentru 2020, TeraSteel Romania si Serbia isi propun o cifra de afaceri de peste 350 milioane de lei si o EBITDA de peste 44 milioane de lei. Totodata, compania isi continua directia de dezvoltare a prezentei regionale prin consolidarea si extinderea retelei de distributie.
Despre Grupul TeraPlast
Cu o traditie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este in prezent cel mai mare producator roman de materiale de constructii. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel Romania si Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a Grupului se desfasoara in compania independenta TeraPlast Recycling.
Incepand cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA - este listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TRP. Actiunile TeraPlast sunt incluse in indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR si BET-Plus. In cadrul evaluarii Vektor in baza a 15 criterii de comunicare in relatia cu investitorii, efectuata de ARIR, TeraPlast a obtinut nota maxima, 10.
Comentarii
Nu exista comentarii.