Vanzarile de vopsele cresc, desi imobiliarele stagneaza

05 august, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Vanzarile producatorului de vopsele Fabryo Corporation, unul dintre principalii jucatori de pe piata, au crescut cu peste 20% in S1, avansul fiind favorizat in principal de segmentul vopselelor pe baza de teflon si al tencuielilor decorative.

Aliz Kosza, CEO al Fabryo Corporation, a afirmat ca stagnarea pietei imobiliare din prima jumatate a anului nu va afecta, pentru moment, piata vopselelor. “Decoratiunile interioare survin si in locuinte proaspat cumparate, si in cele pe care le detinem de o viata, si in cele pe care le avem cu chirie. Evident ca o piata dinamica de constructii noi influenteaza pozitiv industria vopselelor, dar o incetinire temporara a ritmului tranzactiilor nu are un efect atat de dramatic asupra pietei. In a doua jumatate a anului, piata constructiilor va incepe sa se revigoreze”, a explicat ea. “Am avut cresteri substantiale, ca volum de vanzari, pe segmentul premium, cu marca Savana, iar vanzarile de tencuieli decorative s-au dublat. Am inregistrat o crestere valorica de peste 20%, in conditiile in care luna iunie a fost o luna mai degraba stagnanta, din cauza unor factori externi, care au influentat prioritatile in piata, implicit la nivel de consumatori: decalajul varfului de sezon si al proiectelor mari, alegerile locale si campionatul european de fotbal”, a declarat pentru Business Standard Aliz Kosza, CEO al Fabryo Corporation.

Aceasta nu a precizat valoarea absoluta a businessului in S1, insa a precizat ca, totusi, cele mai importante cresteri cantitative au fost consemnate pe segmentul tencuielilor decorative, care au avansat cu 80%, fiind urmate de produsele Savana cu teflon (+48%) si de lacurile si vopselele lavabile Savana, cu cresteri de 25%, respectiv 52%. Produsele premium si superpremium au ocupat o pondere de peste 50% din totalul vanzarilor, produsele din clasa medie si economica reprezentand cote de 20%, respectiv 12%. Peste 80% din vanzari au fost realizate prin canalul de retail, distributie directa, indirecta si conturi speciale. Compania colaboreaza cu o retea de peste 40 de distribuitori la nivel national.

Cea mai mare pondere in vanzarile produselor decorative o reprezinta segmentul de lavabile (peste 65%), urmat de segmentul de tencuieli si de emai- luri. Compania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 42 mil. euro si estima, la inceputul acestui an, o crestere de 30% a afacerilor.

“Ca volum de vanzari, vom depasi obiectivele stabilite, dar este inca prea devreme sa tragem orice concluzii, deoarece rezultatele depind in mare masura si de evolutia preturilor materiilor prime si a cursului euro. Cu siguranta, a doua jumatate de an va fi mult mai dinamica pentru companie, tinand cont de proiectele care urmeaza sa fie implementate in toate segmentele si canalele de vanzare din piata”, a spus Kosza. Firma a infiintat in acest an o divizie business to business, pentru impulsionarea vanzarilor directe catre dezvoltatorii de proiecte imobiliare, si a deschis sapte showroomuri de prezentare.

De asemenea, Fabryo a instalat 65 de masini de colorat in magazinele partenere din tara si si-a majorat la 377 numarul de centre de productie. In mai, fondul de investitii suedez Oresa Ventures a devenit actionarul majoritar al  Fabryo Corporation, dupa ce a achizitionat un pachet de 36% din titluri de la familia Guzu, fondatorul firmei, majorandu-si astfel participatia la 85%. Piata locala a vopselelor a atins anul trecut un nivel de peste 200 mil. euro, in crestere cu 15-20% fata de 2006. Principalii producatori din domeniu sunt Fabryo, Policolor, dufa Deutek, Kober si Sarcom, piata fiind disputata si de circa 30 de importatori, printre care Akzo Nobel si Benjamin Moore Paints.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cumparatorii dau timide semne de viata pe piata imobiliara din Spania - 03 Iulie 2009 Cumparatorii dau timide semne de viata pe piata imobiliara din Spania - 03 Iulie 2009
PIATRAONLINE lanseaza competitia FoodRocks, dedicata designului de obiect de bucatarie PIATRAONLINE lanseaza competitia FoodRocks, dedicata designului de obiect de bucatarie
Creditele sunt mai scumpe, depozitele mai avantajoase. Dar cum a reactionat populatia? Creditele sunt mai scumpe, depozitele mai avantajoase. Dar cum a reactionat populatia?
Studiu Brico Depôt: un roman isi petrece 535 de zile din viata in baie Studiu Brico Depôt: un roman isi petrece 535 de zile din viata in baie
Asociatia de proprietari, mai tare decit dreptul de proprietate Asociatia de proprietari, mai tare decit dreptul de proprietate
KUMA “How is made?” KUMA “How is made?”

Vezi mai multe articole