on

Tu vei inlocui anul acesta gresia si faianta veche?

06 iunie, 2020

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Ce ar trebui sa stim, atunci cand ne alegem gresia si faianta?

Ne-am adus aminte de aceasta intrebare, deoarece, pe adresa Redactiei Misiunea Casa a sosit un comunicat din partea prestigioasei companii Lasselsberger Romania (poate mai cunoscute va sunt marcile ei comerciale: CESAROM si SANEX). Studiul contine informatii interesante despre consumul de gresie si faianta in Romania.


Stim ca in cea mai mare masura, cei care cumpara gresie si faianta, o fac pentru ca s-au decis sa renoveze. Si ne-ar fi interesat sa aflam daca romanii nostri apeleaza la un specialist atunci cand decid sa-si renoveze casa, si/sau in ce proportie incearca sa faca acest lucru singuri? Cum difera gradul de satisfactie, in ambele cazuri? Poate si unele diferente de comportament, pe regiuni … care dintre noi suntem mai harnici, mai mesteri priceputi in ale DIY?


Oare ati simtit si voi impulsul de improspatare, acela care ne da ghes in fiecare primavara? V-ati reamenajat anul acesta baia sau bucataria? Ati folosit gresie si faianta? Sau, dimpotriva, v-ati infranat impulsul, pentru ca … nu se stie ce va fi, maine?


Inainte de a va invita sa cititi concluziile studiului realizat de producatorul roman, va propunem sa ne reamintim care sunt grupele in care impartim pardoselile ceramice (in functie de solicitarea/frecventarea zonelor din locuinta noastre).


Grupa de solicitare I


Pardoseli ceramice glazurate slab frecventate, nu sunt excesiv de abrazive, se poarta pantofi cu talpa moale (pantofi de casa). Exemple: in camerele de baie, camerele de dormit fara acces direct din exterior.

Grupa de solicitare II

Pardoseli ceramice glazurate unde se poarta pantofi cu talpa normala. Exemple: Locuinte (cu exceptia bucatariei, holului de acces si altor parti foarte frecventate).

Grupa de solicitare III

Pardoseli ceramice glazurate mediu frecventate, acolo unde se poarta pantofi cu talpa normala. Exemple gasim in toate partile locuintei, in balcoane si logii (imaginati-va salile de baie hoteliere).

Grupa de solicitare IV

Pardoseli ceramice glazurate relativ des frecventate, placaje expuse murdaririlor si solicitarilor, acolo unde se poarta pantofi normali. Exemple: intrari, sali de vanzare si servicii, birouri, etc.

Grupa de solicitare V

Pardoseli ceramice glazurate des frecventate, placaje expuse puternic fenomenelor de uzura. Exemple: magazine, sali restaurant, zone de ghiseu si tejghea.

 

De asemeneta, pentru aceia dintre voi care veti dori sa aprofundati normele tehnice de clasificare ale placilor ceramice, va reamintim ca am pubicat in urma cu ceva vreme un material pe aceasta tema, in doua parti (le gasiti usor, aici: partea 1 si partea a 2-a ).

 

Dar sa citim impreuna, ce am aflat in aceasta saptamana, din studiul Lasselsberger/CESAROM.


Bugetul mediu pentru placarea locuintelor cu placi ceramice este de cca. 1700 lei, in timp ce suprafata medie placata este de 33m2.

Potrivit companiei, criza din ultimele trei luni nu a impactat suma medie alocata acestor proiecte.

Acelasi studiu arata ca renovarea locuintelor este principalul motiv pentru achizitia de gresie si faianta, iar cei mai multi dintre romani folosesc placile ceramice in bai, bucatarii si holuri.


„Studiile noastre de piata arata ca cei mai multi dintre consumatori – peste 80% - pleaca la cumparaturi cu bugetul deja setat. Majoritatea ajung sa cheltuiasca pe gresie si faianta intre 1001-2000 lei, doar 19% dintre cumparatori depasind suma de 2000 lei”, a declarat Petrisor Grindeanu, Director General al SANEX S.A.

Potrivit studiului, cel mai des invocat motiv pentru achizitia de placi ceramice este renovarea locuintelor. Dorinta de a moderniza spatiile depaseste nevoia de a inlocui gresia si faianta veche aflata intr-o stare de uzura avansata. Doar 11% dintre consumatorii romani achizitioneaza placi ceramice pentru apartamente sau case noi.  De asemenea, peste 40% dintre cumparatori achizitioneaza gresie si faianta pentru a acoperi suprafete situate intre 21-40 m2.

În ceea ce priveste destinatia placilor ceramice, baia si bucataria sunt incaperile cel mai des finisate cu gresie si faianţa.  53% dintre romani au achiziţionat gresie si faianţa pentru a finisa in primul rand baia. Dintre acestia 21% au finisat exclusiv baia, iar 32% au finisat atat baia, cat si alte incaperi. 47% au finisat cu placi ceramice alte incaperi decat baia.



4 din 10 romani declara ca si-ar cumpara gresie si faianta din magazinele online, insa pana acum online-ul reprezenta pentru ei, in principal, o sursa de informare. În ultimele luni, in mod natural, vanzarile online au crescut, iar CESAROM® s-a demonstrat a fi cel mai flexibil şi adaptabil brand de gresie şi faianţa din industrie. În perioada de izolare, CESAROM® a pus la dispoziţia romanilor serviciul de comenzi online cu livrari realizate fie direct de producator, fie prin partenerii sai din ţara.


„Majoritatea romanilor sunt de parere ca, atunci cand vrei sa cumperi placi ceramice, este necesar sa iei contact fizic cu ele pentru a le simti textura. Desi online-ul este o sursa importanta de informare, magazinele de bricolaj si cele specializate au ramas si in ultima perioada punctele principale de vanzare pentru placile ceramice”, a adaugat Petrisor Grindeanu.

Potrivit analizelor companiei, 63% dintre consumatorii care aleg sa renoveze din dorinta de a-si moderniza locuintele sunt interesati de tendintele actuale in amenajari interioare si sunt de parere ca produsele scumpe nu reflecta intotdeauna calitatea ridicata a materialelor. Înainte de a decide sa faca achizitia, romanii care vor sa-si modernizeze locuintele se consulta cu alte persoane si sunt deschisi la recomandari. Totodata, ei isi gasesc inspiratia atunci cand isi viziteaza prietenii, cand merg la restaurant sau la mall-uri, acordand in mod natural mai multa atentie felului in care sunt amenajate spatiile. Magazinele de bricolaj sunt preferatele lor atunci cand iau decizia de cumparare.

Pe de alta parte, 57% dintre consumatorii romani care sunt nevoiti sa renoveze locuinta din motive de uzura avansata a placilor ceramice sunt mai putin pretentiosi in privinta designului, a culorilor sau a tarii de origine a materialelor si aleg, in schimb, solutii functionale si durabile. Atunci cand iau decizia de cumparare, cei din aceasta categorie se indreapta aproape exclusiv catre magazinele fizice si declara ca au un nivel ridicat de satisfactie pentru serviciile primite in punctul de vanzare.

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Galeria Buhara | Structura si culoarea chilimurilor Galeria Buhara | Structura si culoarea chilimurilor
Alegerea parchetului Alegerea parchetului
Placi ceramice Placi ceramice
Parchet laminat – Probleme si solutii Parchet laminat – Probleme si solutii
... tot de ce avem nevoie! ... tot de ce avem nevoie!
Concursul National al Montatorilor de Pardoseli 2010 Concursul National al Montatorilor de Pardoseli 2010

Vezi mai multe articole